سوله آکام فلز

ساخت ۲ هزار واحد مسکن محرومان در گلستان/ ۲۵۰ روستای گلستان نیازمند ایمن‌سازی است

ایسنا/گلستان مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان از ساخت دو هزار واحد مسکونی ویژه محرومان در استان گلستان خبر داد.

سید محمد حسینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های محوری بنیاد مسکن تامین مسکن محرومان و اقشار کم درآمد است که در این راستا برای تهیه مسکن خانواده های دارای دو معلول و مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و ایتام با همکاری دستگاه های اجرایی و برخی از نهادها اقدامات خوبی انجام شده است، در سال ۹۹ ساخت ۳ هزار واحد مسکونی برای محرومان در استان گلستان در دستور کار قرار گرفت که ساخت آن به اتمام رسیده است، امسال نیز ساخت ۲ هزار واحد مسکن محرومان بعد از ماه مبارک رمضان در استان گلستان آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۸ هزار واحد مسکن برای محرومان در سطح کشور ساخته شده است، افزود: امسال نیز ۲۰ هزار واحد مسکونی با همکاری بنیاد مستضعفان در شهرهای هدف ساخته خواهد شد که سهم استان گلستان ساخت ۵۷۸ واحد مسکونی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان با اشاره به اینکه از یک هزار روستا در استان گلستان ۹۳۳ روستا طرح هادی مصوب دارد، بیان کرد: بازنگری طرح هادی برای نخستین بار در حدود ۴۷۷ روستای گلستان انجام شده است و در حال حاضر ۴۰۶ روستای دیگر نیازمند بازنگری طرح هادی است.

حسینی با بیان اینکه امسال ۱۵۲ روستای استان گلستان برای بازنگری طرح هادی شناسایی شده اند، افزود: بازنگری طرح هادی مانع از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها می شود، همچنین این اقدام تثبیت سکونت در روستا و مهاجرت معکوس را به دنبال دارد، در گلستان طرح هادی در ۶۹۷ روستا اجرایی شده است که این میزان ۷۴ درصد از روستاهای ۲۰ خانوار استان گلستان را شامل می شود.

وی با اشاره به طرح سند دار کردن اماکن روستایی، گفت: ۲۷ درصد از روستاهای استان گلستان جزو مستثنیات مردم به شمار می‌رود، در استان گلستان از سال ۸۶ طرح سند دار شدن اماکن روستایی آغاز شده و از مجموع ۲۲۸ هزار واحد مسکونی بیش از ۱۰۰ هزار جلد سند صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان با بیان اینکه ۱۲۸ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان گلستان سند ندارد، تصریح کرد: این مسئله به دلیل آن است که بیشتر این املاک علوی بوده که در همین راستا مقام معظم رهبری در سال گذشته دستور دادند این اراضی به مردم واگذار شود.

حسینی با بیان اینکه ۳۱۹ روستای استان گلستان در معرض مخاطرات طبیعی مانند رانش، سیل، سیلاب و فرونشست زمین قرار دارد، تصریح کرد: در ۱۴۹ روستای استان گلستان مطالعات پژوهشکده سوانح طبیعی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده و به تناسب خروجی این مطالعات اولویت ها و پروژه های ایمن سازی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۱۱۱ روستا از ۱۴۹ روستای مطالعه شده ایمن سازی شده است، یادآور شد: نزدیک به ۲۵۰ روستای استان گلستان نیازمند ایمن سازی است، همچنین بهسازی روستاهای تاریخی و گردشگری از دیگر اقدامات بنیاد مسکن استان گلستان است که در این راستا ۲۵ روستای هدف در استان شناسایی شده است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کوتاه شدن دست دلال‌ها با سامانه خودنویس محقق شد-پیام امروز

حسین هاشمی، کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *