سردار قنبری: بمباران شیمیایی «زرده» تنها نمونه‌ای از حقوق بشر آمریکایی است

جانشین سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی و بمباران شیمیایی مردم مظلوم و غیر نظامی زرده توسط رژیم بعثی عراق تنها نمونه‌ای از حقوق بشر آمریکایی است.

به گزارش ایسنا، سردار مسعود قنبری، جانشین سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه که در یادواره شهدای روستای زرده سخن می گفت، بیان کرد: امروز ما برخود می‌بالیم در کشوری زندگی می‌کنیم که معطر به نام و خون شهداست. این شهدا اصلی‌ترین سرمایه خود را که جان عزیزشان بود در طبق اخلاص گذاشتند و در مقابل نیر و ترکش سینه سپر کردند و از آب و خاک ایران اسلامی دفاع کردند.

 وی با اشاره به شهادت صدها تن از مردم بی‌گناه و بی‌دفاع روستای زرده توسط رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس، گفت: استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی و بمباران شیمیایی مردم مظلوم و غیر نظامی زرده توسط رژیم بعثی عراق تنها نمونه‌ای از حقوق بشر آمریکایی است، حقوق بشری که فقط مخصوص دولت آمریکا و هم پیمانان غربی آنان بوده و مایه شرمساری مراجع و سازمان های بین المللی مدعی مدافع حقوق بشر است.

روستای زرده در تاریخ ۳۱تیر۱۳۶۷ مورد هجمه و حملات شیمیایی دشمن بعثی قرارگرفت که در نتیجه این حمله وحشیانه تعداد ۲۷۵ تن از هموطنان عزیزمان شهید و بیش از یک هزار و ۱۰۰ جانباز تقدیم آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی شد.
انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner