سفارش سایت حرفه ای

کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟ این سوالی است که پس از رشد چشم‌گیر کسب و کارهای اینترنتی در ایران ذهن بسیاری از صاحبان کسب و کار را که به دنبال درآمدزایی از اینترنت هستند، مشغول خود کرده است. از طرفی دیگر همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد این روزها با شیوع بیماری کرونا اهمیت راه‌ اندازی کسب و کارهای اینترنتی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

به همین دلیل است که امروزه سوالاتی مانند چگونه یک کسب و کار اینترنتی در منزل راه اندازی کنیم؟ آیا راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه زیاد امکان‌پذیر است؟ چرا بسیاری از کارآفرینان راه اندازی کسب و کارهای آنلاین را به کسب و کارهای سنتی ترجیح می‌دهند؟ در ذهن کاربران شکل گرفته است.

اولین سوالی که باید پاسخ آن را بدانید

این است که منظور از کسب و کار اینترنتی چیست و چرا امروزه رونق بسیار زیادی پیدا کرده است؟ ساده‌ترین تعریف کسب و کار اینترنتی iBusiness یا کسب و کار آنلاین عبارت است از مجموعه فعالیت‌هایی که بر بستر اینترنت با هدف درآمدزایی انجام می‌شود. بر اساس این تعریف به استفاده از هر روشی که به کسب درآمد از اینترنت منتهی شود، کسب و کار اینترنتی می‌گوییم.

کسب و کارهای اینترنتی دقیقا مانند کسب و کارهای سنتی

کسب و کارهای فروشگاهی، خدماتی، آموزشی، اتوماسیون و… نمونه‌ای از کسب و کارهایی است که امروزه در بستر اینترنت مشغول به فعالیت می‌باشند.

امروزه بسیاری از افراد بر این اعتقادند که تقریبا همه کارها می‌توانند بر بستر اینترنت فعالیت کنند و یا با استفاده از آن کسب و کار خود را رونق دهند. به طور مثال فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا را در نظر بگیرید که امروزه طیف وسیعی از محصولات را تنها با استفاده از طریق سایت اینترنتی خود به مشتریان ارائه می‌دهد. اگر قصد دارید با مزایا و معایب کسب و کارهای اینترنتی آشنا شوید قبل از خواندن ادامه این مطلب، مطالعه مقاله زیر را از دست ندهید.

چرا هر کسب و کاری باید یک سایت حرفه ای داشته باشد؟

با فراگیر شدن اینترنت در میان مردم به جرات می‌توان گفت تمام مشتریان بالقوه شما به نوعی در فضای اینترنت حضور مستمر دارند. به همین دلیل است که بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت معتقد است که استفاده از فضای اینترنت برای کسب و کارها یک ضرورت است تا یک فرصت! او در این مورد می ‌گوید:

بیل گیتس:

اگر کسب و کارتان در اینترنت حضور ندارد، به زودی از صحنۀ روزگار حذف خواهید شد.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

طراحی سایت در آمریکا

طراحی سایت در آمریکا به فرایند طراحی و ایجاد یک وبسایت یا صفحه وب مربوط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner