سفر رئیسی به استان مرکزی/حبس برای وحید اشتری/نگرانی آمریکا از موضع ایران درباره جنگ اوکراین

سفر رئیس جمهور به استان مرکزی/ نگرانی آمریکا درباره موضع ایران در قبال جنگ اوکراین/ محکومیت وحید اشتری و… از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در بیست و نهمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح امروز(جمعه) به استان مرکزی رفت و اخبار مربوط به این سفر مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جریان این سفر با حضور در مجتمع صنایع آذرآب از نزدیک در جریان مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

وی در جمع کارگران این مجتمع ضمن استماع درخواست های آنها، با تاکید بر اینکه مشکل اصلی آذرآب نبود کار نیست، گفت: این مجتمع تولیدی، پول ساز و اعتبارساز است اما محور اساسی مشکلات اینجا مدیریت و مالکیت است. با توجه به اینکه فعال و پویا بودن آذرآب با همت کارگران و مهندسان توانمند این واحد تولیدی رقم می‌خورد، در اسرع وقت برای حل مشکلات مدیریتی و سهامداری آذرآب تصمیم گیری خواهیم کرد.

رئیس دولت سیزدهم همچنین در بازدید از شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو در جمع مهندسان و کارگران این مجتمع تولیدی گفت: محصولاتی که در داخل کشور از جمله در هپکو ساخته می‌شود به هیچ عنوان نباید از خارج وارد شود.

وی در پاسخ به درخواست برخی از کارگران این مجتمع تولیدی برای عدم دخالت افراد غیرکارشناس در مدیریت هپکو تصریح کرد: مسائل شرکتهای تولیدی باید بصورت تخصصی پیگیری و حل شود و افراد غیرمتخصص حق دخالت در این موضوعات را ندارند.

اخبار دیگر از سفر رئیسی به استان مرکزی را در لینک های زیر بخوانید.

بزرگترین خط تولید پنل‌های خورشیدی کشور در خمین افتتاح شد

صنایع سنگین استان مرکزی نماد اعتماد به نفس و غرور ملی است

***

امام جمعه موقت تهران در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته تهران بخش هایی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد گفت: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری مطرح کردند، بحث حضور آمریکا در سوریه در کنار رود فرات است؛ همان طور که رییس جمهور ترکیه اشاره کردند حمایت آمریکا و متحدان اروپایی آمریکا از تروریست ها موجب ناامنی مرزهای ترکیه است و برای رسیدن به امنیت باید حضور آمریکا در منطقه به طور کلی حذف شود.

از طرف دیگر الکسوس گرینکویچ فرمانده عملیات نیروی هوایی آمریکا طی سخنانی در پایگاه هوایی العدید قطر درباره ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا در رابطه با ارسال پهپاد به روسیه از سوی ایران گفت که «این وضعیت نگران کننده است».

گرینکویچ هشدار داد که ایران ممکن است حملات خود را علیه آمریکا و متحدانش در منطقه از سر بگیرد.

همچنین ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری با صحه گذاشتن بر ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا که گفته بود ایران قصد دارد به روسیه پهپادهای جنگی بفروشد، گفت: به عقیده من، این که رییس‌ جمهور پوتین لازم است به تسلیحات یکی از تحریم‌شده‌ترین و منزوی‌ترین کشورها در دنیا روی بیاورد، نشان‌دهنده وضعیت بدی است که مسکو در حال حاضر خود را در آن می‌بیند.

ادعای فروش پهپاد توسط ایران به روسیه در پی این مطرح می‌شود که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در یک کنفرانس خبری مدعی شده بود، ایران در حال آماده‌سازی برای تحویل صدها پهپاد دارای قابلیت حمل سلاح به روسیه است.

خبر مربوط به محکومیت حبس برای وحید اشتری از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

 وحید اشتری که چندی پیش خبر سفر خانواده قالیباف به ترکیه را رسانه ای کرد اکنون تصویری از دادنامه‌ شعبه ۱۰۵۷ کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت منتشر کرده و مدعی است که بابت انتشار خبر “سیسمونی”، “خیریه حسین طائب” و “مطالب مرتبط با هولدینگ یاس” در دادگاه محکوم شده است. طبق تصویر منتشره از حکم دادگاه، وحید اشتری محکوم به تحمل دو سال حبس تعزیری و ممنوعیت از هرگونه فعالیت رسانه‌ای در فضای مجازی و حقیقی شده است.

کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر هم در توییتی درباره گزینه‌های ایران برای پاسخ به محکومیت حمید نوری نوشت: ایران منفعل نخواهد بود و گزینه‌های بسیاری برای پاسخ به محکومیت کاملا غیرقانونی حمید نوری به حبس ابد و حمایت آشکار سوئد از گروه‌های تروریستی بدنام روی میز دارد. سوئد برای اصلاح رفتار خود زمان زیادی ندارد.

همچنین مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، با اعلام این خبر که «چند کشور آفریقایی در چند هفته آینده برای مدت دو الی سه هفته ویزا برای ایرانیان بر می‌دارند»  گفت: این کشورها، کشورهای آفریقایی پولدار هستند که قدرت خرید بالایی دارند و قرار است تیم هایی از این کشورها در این ارتباط به ایران سفر کنند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان هم در پی حادثه برخورد خودروی تشریفات وزارت امور خارجه با دو عابر پیاده که در اثر اشکال فنی غیر منتظره در این خودرو رخ داد، در دو بیمارستان محل بستری حادثه دیدگان حضور یافت و از آخرین وضعیت سلامت آنها کسب اطلاع کرد و توصیه های لازم در زمینه انجام هرگونه اقدام جهت بازگشت سلامت کامل دو فرد مصدوم حادثه دیروز را به عمل آورد.

خبر مربوط به صدور کیفر خواست پرونده حادثه متروپل آبادان هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

در پی تاکیدات رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی دقیق و سریع به حادثه متروپل آبادان و با پیگیری مستمر دادستان کل کشور، کیفرخواست پرونده حادثه متروپل آبادان علیه ۲۰ نفر صادر شد. در این پرونده تعداد ۲۱ نفر مقصر حادثه شناخته شده‌اند که علیه ۲۰ نفر افراد موثر کیفرخواست صادر شده است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اعلام اسامی اعضای هیأت رئیسه سنی مجلس دوازدهم-پیام امروز

مهدی عبدالملکی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره فعالیت قوه مقننه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner