سهم درمان را به خزانه‌داری کل نمی‌دهیم/ وزیر کار امضای خود را پس بگیرد!


در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

صادقی: سهم درمان را به خزانه‌داری کل نمی‌دهیم/ وزیر کار امضای خود را پس بگیرد!





رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: طی توافق‌نامه‌ای قرار است نه بیست و هفتمِ پول درمان تامین اجتماعی به حساب خزانه‌داری کل برود و در آنجا در یک حساب جداگانه‌ نگهداری شود. این کار خلاف قانون الزام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی، رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، با اشاره به توافق‌نامه‌ی وزیر کار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: اخیراً متوجه شدیم که آقای دکتر عارف، معاون اول رییس‌جمهور، در قالب نامه‌ای تحت عنوان توافق‌نامه‌ بین وزارت کار و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی اعلام کرده‌اند که نه بیست و هفتمِ پول درمان تامین اجتماعی به حساب خزانه‌داری کل برود و در آنجا در یک حساب جداگانه‌ نگهداری شود تا از محل آن، مطالبات درمانی افراد، داروخانه‌ها، دولت و سازمان‌ها و بیمه‌های تکمیلی و حتی هزینه درمان مستقیم _ قانون الزام _ پرداخت شود.

وی ادامه داد: اولاً این اقدام، کاملاً خلاف قانون و نص صریح ماده واحده قانون الزام است. طبق این قانون منابع درمانی تامین اجتماعی باید مستقل نگهداری شود تا برای درمان بیمه شدگان اختصاص یابد.

صادقی بیان کرد: حسب شناختی که از جناب آقای میدری دارم و باتوجه به اشراف ایشان به موضوع، به‌ نظر بعید می‌رسد که ایشان چنین موضوعی را امضا کرده باشند. اگر هم امضا کرده‌اند، احتمالاً به‌دلیل عدم اطلاع دقیق بوده است.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: ما با نفس و اصل این موضوع مشکل داریم؛ این مانند آن است که ما دارایی‌های خود را به دولت واگذار کنیم و سپس با التماس از آن‌ها پس بگیریم! هر کس این نامه یا توافق‌نامه را امضا کرده، باید بداند که این اقدام با مخالفت ما همراه خواهد بود.

صادقی تاکید کرد: قانون الزام به‌صراحت نه بیست‌ هفتم را تعریف کرده و نحوه‌ی هزینه‌کرد آن را مشخص نموده است. بر این اساس سازمان را ملزم شده که این رقم را جدا نگه دارد و در راستای درمان مستقیم و تعهدات درمانی نسبت به بیمه‌شدگان اعمال کند. ضمن اینکه این اقدام خلاف سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری است که بر حفظ دارایی‌ها و اموال سازمان تأمین اجتماعی تأکید دارند.

وی گفت: تصور من این است که افرادی در پشت پرده، سیاست‌هایی را که قبلا در دولت آقای روحانی موفق به پیشبرد آن نشدند را در رنگ و شکل و فرمولی دیگر پیگیری می‌کنند. اما ما همانطور که قبلا اجازه ندادیم، امروز هم اجازه نخواهیم داد این سیاستها به نتیجه برسد.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: ما به‌ صراحت اعلام می‌کنیم که مخالف این توافق‌نامه هستیم و در مقابل این اقدام ایستادگی خواهیم کرد.

وی گفت: اگر این توافق‌نامه پس گرفته نشود، مطمئن باشید که ما مخالفت صریح و علنی خود را با انتقال پول بیمه‌شدگان به خزانه‌داری ابراز می‌داریم.

صادقی گفت: ما طرفداران دولت هستیم و از دولتمردان می‌خواهیم که این نامه را پس بگیرید. بار دیگر تأکید می‌کنم که قطعاً آقای میدری از تبعات این توافقنامه بی‌اطلاع بودند و اگر هم آن را امضا کردند، به‌دلیل مشغله کاری و عدم توجه به موضوع بوده است.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری  گفت: از ایشان نیز می‌خواهیم که امضای خود را پس بگیرند. ایشان باید، مراقب کسانی که به دنبال خارج کردن درمان تأمین اجتماعی از چرخه قانونی هستند، باشند و اجازه ندهند حضور آن‌ها و تصمیماتشان در عرصه تأمین اجتماعی به اموال سازمان آسیب بزند.

 



انتهای پیام/



Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ساعات سعد و نحس امروز جمعه ۴ آبان + جدول

ردیف روز هفته از ساعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner