سوله آکام فلز

چهره‌نگاری سارقان خشن هویت آنها را لو داد-پیام امروز


 چند روز قبل رهگذران در یکی از خیابان‌های منتهی به خیابان آزادی با بدن نیمه‌جان زن جوانی روبه‌رو شدند که بشدت کتک خورده بود. زن جوان توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد و پس از بهبودی راز خفتگیری مردان سمندسوار را برملا کرد.

او گفت: از سر کار به خانه برمی‌گشتم و در کنار خیابان به انتظار تاکسی بودم که خودروی سمندی با دو سرنشین در مقابل پایم توقف کرد. تصور کردم سرنشین دوم خودرو، مسافر است و سوار خودرو شدم. پس از طی مسافتی، راننده تغییر مسیر داد و اعتراض کردم. او هم عصبانی شد و خودرو را متوقف کرد.

در این میان مرد جوانی که تا آن زمان تصور می‌کردم مسافر است پیاده شد و روی صندلی عقب در کنار من نشست، او چاقویی روی گردنم قرار داد.

مرد جوان گفت: اگر حرف بزنی رگ گردنت را می‌زنم، بعد وسایلم را با زور از من گرفت و بعد از اینکه مرا بشدت کتک زد، از خودرو به بیرون انداخت. من نتوانستم شماره پلاک خودروی متهمان را بردارم، اما چهره‌های آنها را به خاطر دارم و می‌توانم چهره‌نگاری کنم.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان راهی محلی که دختر جوان سوار خودرو شده و از آن به بیرون انداخته شده بود، شدند. تصاویر دوربین‌ها درگیری سمندسواران را نشان می‌داد، اما شماره پلاک خودروی سمند مخدوش شده بود و در این شاخه از تحقیقات، کارآگاهان با بن‌بست مواجه شدند.

در ادامه با کمک شاکی جوان، آنها به چهره‌نگاری از متهمان پرداختند و زمانی که تصاویر به‌دست آمده از چهره‌نگاری متهمان را با آلبوم متهمان سابقه‌دار اداره آگاهی تطبیق دادند، تصویر یکی از متهمان شناسایی شد.

هوشنگ؛ مرد جوانی که سابقه خفتگیری و آدم ربایی با شگرد مسافرکشی را داشت و به این جرم به زندان افتاده بود. با شناسایی هویت هوشنگ به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی پایتخت، مرد جوان بازداشت شد.

او ابتدا منکر سرقت بود، اما در مواجه با مدارک پلیسی و شناسایی از سوی شاکی جوان، لب به اعتراف گشود: زمانی که از زندان آزاد شدم، مسافرکشی می‌کردم و با دیدن طلا‌های مسافران، وسوسه می‌شدم و با بهمن تصمیم گرفتیم از آنها خفتگیری کنیم.

این دختر اولین کسی بود که به دام ما افتاد و با فروش وسایلی که از او سرقت کردیم، ۲۰۰ میلیون تومان گیرمان آمد.

با اعتراف متهم همدستش نیز بازداشت شد و به دستور بازپرس حمیدرضا کیاستی، تحقیقات برای شناسایی سایر شکات احتمالی مردان سمندسوار ادامه دارد.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد-پیام امروز

دستیار هوش مصنوعی متا (Meta AI) که سپتامبر سال گذشته معرفی شده بود، حالا به‌طور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *