سیزدهمین دوره مدرسه تابستانی رویان برگزار می‌شود

سیزدهمین دوره مدرسه تابستانی بین‌المللی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیزدهمین دوره مدرسه تابستانی بین‌المللی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی با موضوع «کاربرد بیوانفورماتیک در تحقیقات زیست پزشکی” و با رویکرد “آشنایی و کاربرد دانش بیوانفورماتیک در آنالیز داده‌­های علوم زیستی و پزشکی مبتنی بر فرد»، از تاریخ هشتم تا دوازدهم مرداد ماه به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. 

«مقدمه‌­ای بر بیوانفورماتیک»، «آشنایی با پایگاه داده‌های متن کاوی و پایگاه داده‌های زیستی»، «بررسی و مطالعه جهش‌های ژنی»، «آشنایی با آنالیز داده‌های ترانسکریپتوم microRNA و  RNA-seq»، «آشنایی با آنالیزهای عملکردی و شبکه­‌های مولکولی»، «آشنایی با پایگاه داده‌های مرتبط با پزشکی مبتنی بر فرد» از سرفصل‌های آموزشی این رویداد علمی هستند. 

به موازات برنامه دانشجویی، در بخش دانش‌آموزی نیز با هدف آموزش و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان علاقه‌مند به حوزه‌های بیوانفورماتیک سومین مدرسه دانش­‌آموزی با عنوان «بیوانفورماتیک؛ از پیش‌­بینی تا درمان» به صورت آنلاین به مدت ۴ روز در تاریخ ۹ تا ۱۲ مرداد ماه برگزار می‌شود. در این رویداد علمی مباحث «مقدمه­‌ای بر مولکول­‌های زیستی»، «مزیت استفاده و کاربردهای علم بیوانفورماتیک در علوم زیستی و پزشکی»، «ارزیابی عملکرد ژن‌­ها و پروتئین‌­ها»، «نحوه کار با آزمایشگاه مجازی» و «آشنایی با پزشکی مبتنی بر فرد» ارائه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رویان، در راستای تشویق هر چه بیشتر دانش‌آموزان جهت حضور فعال در مدرسه تابستانی، مسابقه‌ای اختصاصی درباره مطالب ارائه شده در پایان برنامه برگزار و به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد علمی می‌­توانند به سایت معاونت آموزشی پژوهشگاه رویان مراجعه کنند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner