سینماهای حوزه هنری به ۲۵۰ سالن می رسد/ تغییر نام سینمای گنبدکاووس به “مهر وحدت”

ایسنا/گلستان رئیس سازمان سینمایی سوره حوزه هنری از افتتاح ۹۲ سالن سینما در کشور تا پایان شهریورماه خبر داد و گفت: با این سینماها، مجموع سینماهای حوزه هنری به ۲۵۰ سالن می رسد.

 آیین افتتاحیه پردیس سینمایی مهر وحدت گنبدکاووس، شامگاه چهارشنبه ۲۲ تیرماه همزمان با هفته ولایت و امامت با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران کشوری و استانی در شهرستان گنبد کاووس استان گلستان برگزار شد.

سید حسام بنی‌فاطمه، رئیس حوزه هنری استان به عنوان نخستین سخنران این مراسم بیان کرد: به برکت این ایام سعید و فرخنده پردیس سینمایی مهرگنبدکاووس با پنج سالن اصلی و یک سالن ویژه کودک و نوجوان افتتاح شد تا مردم شریف گنبد کاووس بتوانند از این امکان استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه هرچه سرانه فرهنگی این شهر افزایش پیدا کند، قطعا مایه مباهات همه ماست، افزود: از تمامی پرسنل سینمایی استان گلستان که به شکل همدلانه و متحد با هم در ساخت این پردیس نقش داشتند تشکر می کنم. 

رئیس حوزه هنری استان گلستان تصریح کرد: این پردیس سینمایی با زحمت جهادی پرسنل سینمایی کل استان به نتیجه رسیده و بازسازی شده است تا ما بتوانیم امروز از آن بهره‌مند شویم لذا از همکاران خوبم در حوزه هنری استان گلستان و همچنین مسئولین شهری و مجموعه مردمی که همراه ما بودند تا این پردیس سینمایی به ثمر برسد نیز تشکر می‌کنم.

بنی فاطمه با اشاره به اینکه حوزه هنری در دوره جدید تحولی خود از زمان حضور آقای دادمان شعار فراتهران را آغاز کرد، گفت: ما نیز در این استان شعار فراگلستان را اجرا کردیم و از تمامی هنرمندان استان حمایت مادی و معنوی خواهیم کرد تا صرفا در گرگان این اتفاق نیافتد و در تمامی شهرهای استان زمینه فعالیت و حمایت را فراهم کنیم و به طور مثال احیای هنر را به شهر گنبدکاووس که از دیرباز مهد هنرمندان بوده باز گردانیم.

حجت الاسلام ترابی امام جمعه شهر گنبدکاووس نیز در این آئین بیان کرد: سینما همیشه تجلی آرزوهای جهانی بوده است، اما جامعه جهانی همواره به ما آرزوهای خود را تحمیل کرده است و امروز حوزه هنری آمده تا صف اول و خاک ریزی در مقابل این فضای استکباری در حوزه هنر باشد.

وی با بیان اینکه ما نباید مسیر انقلابی بودن را گم کنیم زیرا ما امدیم تا این خاکریز را اگر نداریم ایجاد کنیم، افزود: اگرچه در ابتدا هنوز آن قدر زیبا عمل نکرده‌ایم اما جهت درست را هم فراموش نکرده‌ایم، باید بدانیم اگر احساس تعالی بعد از دیدن یک فیلم در مخاطب ایجاد شد، معلوم است که درست عمل کرده‌ایم.

امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد: در شهرستان ما جایگاه سینما متفاوت‌تر از همه جاست، چرا که شهر تلفیقی از الگوی مهربانی است و علاوه بر کارکرد انقلابی که دارد در گنبدکاووس این وحدت و مهربانی توامان است، چرا که خرده فرهنگ‌ها در این شهر بیشتر است و بیش از ۲۰ قومیت در این شهر حضور دارند.

ترابی با تاکید بر اینکه در واقع در شهر گنبدکاووس هر کسی فرهنگ و شیوه زندگی خودش را دارد و از همین رو سینما مرکزی است که ما را به هم نزدیک می‌کند، اضافه کرد: جوانان ما با تماشای یک فیلم شبیه به هم می‌شوند و یک فرهنگ پیدا می‌کنند و اگر ایجاد سینما در همه جا ضروری است، در اینجا ضروری‌تر و مهمتر است.

حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی سوره حوزه هنری نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امیدوارم افتتاح این سالن و آغاز به کار رسمی آن، برای مردم استان گلستان و این شهر همراه با خیر و برکت باشد، اظهار کرد: به پاس این که این اتفاق نیک در دهه ولایت و امامت در حال رخ دادن است و به واسطه همنشینی وحدت آمیز شیعه و اهل تسنن، این پردیس را به پردیس «مهروحدت» تغییر نام دادیم.

وی ادامه داد: فاز دوم طرح توسعه سینماهای حوزه هنری در ایستگاه آخر قرار گرفته و با ۹۲ سالنی که در ۱۹ نقطه کشور ایجاد و تا شهریور ۱۴۰۱ در استان‌های مختلف افتتاح می‌شوند، سالن‌های حوزه هنری به مرز ۲۵۰ سالن خواهد رسید که یک سوم ظرفیت سینماهای کشور را تشکیل خواهد داد.

رئیس سازمان سینمایی سوره حوزه هنری با اشاره به اینکه ما در این مدت تلاش کردیم به نحوی زیرساخت‌ها و فضا را پیش ببریم که مبتنی برعدالت بوده و در شهرستان‌ها و شهرهای با جمعیت کم نیز سالن سینمایی داشته باشیم و سالن‌های قدیمی نیز بازسازی شوند، تصریح کرد: در کنار آن بحث فروش بلیت و طرح شناور شدن قیمت بلیت را داشته باشیم تا سینما در اختیار همه اقشار مختلف جامعه قرار گیرد.

جعفریان افزود: ما سال گذشته در جشنواره فیلم فجر چهار اثر داشتیم که در ۱۸ رشته نامزد سیمرغ شدند و امیدواریم این جریان تولید را نه فقط در حوزه سینما بلکه در انیمیشن، سریال، مستند، کوتاه نیز داشته باشیم و این زیرساخت و توزیع در خدمت محتوا قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ما تلاش کردیم جریان تولید و هویت محتوایی و اندیشه‌ای حوزه هنری در آثارمان حفظ شود، خاطرنشان کرد: حتما آثاری که حوزه هنری به آنها می‌پردازد، باید آثاری باشد که کمتر به آنها پرداخت شده است.

رییس سازمان سینمایی سوره حوزه هنری با بیان اینکه امیدواریم شاهد رونق سینماها در سطح کشور بوده و مانند پیش از کرونا بتوانیم اتفاقات خوب را در سینماها ببینیم، ادامه داد: ما باید تلاش کنیم‌تا مردم در سینماها لحظات خوبی را همراه با محتوای غنی تجربه کنند.

در حاشیه این تقدیر حسین دارابی کارگردان این فیلم طی سخنانی کوتاه گفت: بسیار خوشحالم که در این شهر و در افتتاحیه این پردیس سینمایی به تماشای «هناس» می‌نشینید و امیدوارم از آن خوشتان بیاید، چرا که گوشه‌هایی از زندگی شهید هسته‌ای رضایی‌نژاد و همسرشان خانم دکتر پیرانی را به نمایش می‌گذارد.

وی تصریح کرد: دیدن شما و حمایتتان باعث می‌شود تا این آثار دیده شوند و در ادامه از این دست فیلم‌ها بیشتر ساخته شوند.

به گزارش ایسنا در این مراسم حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره حوزه هنری، سید مصطفی حسینی مدیرعامل موسسه بهمن سبز، امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن سازمان سینمایی سوره، محمد ساسان مدیر تولیدات سینمایی سازمان سینمایی سوره، مهدی دهرویه فرماندار ویژه و حجت الاسلام ترابی امام جمعه شهرستان گنبدکاووس، سید حسام بنی‌فاطمه رئیس حوزه هنری استان گلستان، فرهاد سمیعی مدیرکل اجتماعی استانداری استان گلستان، خانواده شهید مهدی شکوری، حسین دارابی کارگردان فیلم سینمایی «هناس» و جمعی از هنرمندان استانی حضور داشتند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner