شرایط احیا ۴۰ سالن سینما در کشور مهیا شده است

ایسنا/ایلام رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری گفت: در نتیجه‌ی سفرهای استانی تاکنون شرایط احیا ۴۰ سالن سینما در حوزه زیرساخت‌ها مهیا شده است.

«محمد خزاعی» در بازدید از پروژه برج هنر اسلامی، اظهار کرد: سفرهای استانی در سازمان سینمایی بر اساس تاکیدات وزیر محترم و به منظور تحقق عدالت فرهنگی برای اولین بار در سطح کشور در حوزه سینما با هدف بررسی و احصای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سینمایی استان‌ها، کمک به توسعه فضاها و سالن‌های سینما، تجهیز دفاتر انجمن‌های سینمای جوان در استان‌ها، بالابردن ظرفیت‌های تولیدی استان، کمک به همیاری  و مشارکت‌ها در استان، از جمله اهداف این سفرها است.

وی با بیان اینکه در این سفرها  شرایط احیا ۴۰ سالن سینما در حوزه زیرساخت‌ها مهیا شده است، گفت: در این سفرها تلاش می‌شود که فرصت‌هایی را فراهم کنیم که در سراسر استان‌ها برای تولیدات سینمایی شرایط لازم ایجاد شود و ما بر روی تولید آثار فاخر در استان‌ها و توجه به موضوعاتی که در استان‌ها مهم است و مغفول مانده و می‌تواند از زبان سینما بیان و جامعه منتقل شود تاکید داریم، امید است که بتوانیم این ظرفیت‌ها را تقویت کنیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور تصریح کرد: بر این اساس یک‌ حرکت پیمایشی در سطح استان‌ها آغاز شده است و با تمام فیلمسازان و دست اندرکاران و فعالان حوزه سینما در استان‌ها دیدار می‌شود و جلسات مکرری با مسئولان استان‌ها در راستای تبیین نقش سینما در حوزه فرهنگی و تاثیرگذاری و برنامه ریزی برای سال جاری و نقاط قوت و ضعف و پیش‌بینی برای سال آینده نیز برگزار می‌شود.

خزاعی  تصریح  کرد: سفر به استان ایلام هشتمین سفر استانی است که در طول سفرهای گذشته به استان‌های مختلف کشور انجام شده است و تا کنون نتایج بسیار خوبی حاصل  و تفاهمات و توافقات خوبی در مراکز استان‌ها منعقد شده است، در این سفرها مسائل استان‌ها ارزیابی و پیگیری می‌شود.

خزاعی با بیان اینکه دفاتر انجمن سینمای جوان در سراسر استان‌ها احیا می‌شود، ابراز امیدواری کردبا حمایت مسئولان استان و نهادهای فرهنگی دیگر در سطح استان، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه سینما در استان باشیم.

انتها

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner