سوله آکام فلز

شرط اهمیت داشتن سامانه‌ها، کاربردی بودن ‌آن‌ها است-پیام امروز


سامانه پایش زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری، با هدف حمایت تخصصی‌تر و ارتقای کارآمدی زیرساخت‌های نوآورانه با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور رونمایی شد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در این مراسم مطرح کرد: رساندن کمک و حمایت به ذی نفع‌های نهایی موضوع مهمی است و این سامانه از این جهت بسیار سامانه خوبی است.

او تاکید کرد:  مسئله‌ای که مطرح است این است که ما ابزار و امکانات زیاد داریم اما ضعف در اطلاع رسانی و استفاده از آن‌ها وجود دارد. درمورد  سامانه پایش زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری هم اگر مصرف کننده نهایی، تیم‌های دانشجویی استارتا‌پ‌ها و گروه‌ها و شرکت‌های جدید ندانند که همچین ابزاری وجود دارد در واقع اتفاق مثبتی نیفتاده است.

دهقانی افزود: تولید کردن محتوا و راه اندازی ابزار و سامانه آسان است اما قسمت سخت آن رساندنش به مخاطب است. اگر بازدید و استفاده بالا برود می‌شود امیدوار بود.

او با بیان اینکه تمام زیرساخت ها و سامانه ها باید در یک سامانه تجمیع شوند، گفت: سامانه جامع خدمات معاونت علمی تا آخر سال رونمایی می شود. از این طریق همه خدمات از دانش بنیان و وام و شبکه آزمایشگاهی، همه یکجا در دسترس خواهند بود.

 معاون علمی رئیس‌جمهوری با اشاره به این که در سال های گذشته در کشور زیرساخت های خیلی خوبی ایجاد شده که از جمله این زیرساخت‌ها می‌توان به شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد، مراکز نوآوری، آزمایشگاه‌ها، فضاهای کار اشتراکی و کارخانه‌های نوآوری اشاره کرد، یکی از برنامه‌های معاونت علمی را افزایش کارآمدی، هماهنگی و افزایش کیفیت این زیرساخت‌ها دانست و افزود: یکی از اقداماتی که در معاونت علمی بر آن تأکید داریم، کیفی سازی این زیرساخت ها بود و ایجاد سامانه‌ای جامع با هدف شناسایی، اشتراک‌گذاری و ارزیابی این زیرساخت‌ها، در دستور کار قرار گرفت که با عنوان سامانه پایش زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری افتتاح شد.

دهقانی با اشاره به تسهیل استفاده و دسترسی فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری به امکانات و خدمات زیرساخت‌های نوآورانه به کمک این سامانه جامع، عنوان کرد: تمامی کسانی که نیازمند استفاده از زیرساخت‌های تولید فناوری و نوآوری از جمله آزمایشگاه‌ها، مراکز نوآوری و … تا کارگاه و محل استقرار، تولید و هم‌آفرینی و غیره هستند، می‌توانند به کمک این سامانه از تمامی زیرساخت‌هایی که در کشور وجود دارد آگاه شوند و منطبق با توانایی و نیازشان، از زیرساخت مورد نظرشان بهره ببرند.

 


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ابداع روشی جدید که می‌تواند زوال عقل را تا ۹ سال زودتر پیش‌بینی کند-پیام امروز

محققان روش جدیدی را برای پیش‌بینی زوال عقل با دقت بیش از ۸۰ درصدی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *