شور وصف‌ناشدنی در جشن خداحافظی با دانشگاه

پس از گذشت بیش از دو سال از شیوع کرونا و محدودیت‌های فعالیت‌های کرونایی، دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی جشن دانش‌آموختگی خود را جشن گرفتند.

به گزارش ایسنا، ستاد ملی مبارزه با کرونا پس از بهبود شرایط و روند کاهش ابتلا به این بیماری، دستورالعمل‌ بازگشایی دانشگاه‌ها را صادر کرد. صدور این مجوز به معنای برگزاری دوباره کلاس‌های حضوری و ازسرگرفتن فعالیت‌های فرهنگی_دانشجویی بود.خونی که در رگ‌های دانشگاه‌ها جریان گرفت، به صورت‌های مختلف خود را نشان داد. در زمان پاندمی ویروس مرگبار کووید۱۹، بسیاری از دانشجویان با توجه به فارغ‌التحصیلی با دانشگاه‌ها خداحافظی کردند، در حالی که مجالی برای پوشیدن لباس دانش‌آموختگی نداشتند.شاید برگزاری این جشن، مرهمی برای دانشجوبانی باشد که در دوران پاندمی کرونا، حضور فیزیکی در دانشگاه را کمتر تجربه کرده‌اند.

سه‌شنبه، هفتم تیر ماه، دومین روز از جشن دانش‌آموختگی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و تک‌تک چهره‌های دانشجویان سرشار از شادی بود، خوشحالی که ریشه در موفقیت در پایان رساندن واحدهای درسی داشت. چشم‌های والدین دانشجویان هم تفسیر آیه‌های نگفتنی است، چشمانی که با تمام وجود فرزندانشان را نظاره می‌کند. شور و هیجان عجیبی در سالن مرکز همایش‌های دانشگاه جریان دارد. رغبت والدین برای ثبت لحظه‌ای از زمان فارغ‌التحصیلی فرزندشان بسیار ملموس است.

انتظار برای برگزاری جشن به درازا می‌کشد، اگرچه انتظار سخت است اما هیجان دانشجویان باعث می‌شود که تاخیر در برگزاری مراسم چندان به چشم نیاید. پس از تاخیر ۷۵ دقیقه‌ای، جشن با حضور مجری برنامه شکل رسمی به خود می‌گیرد و فارغ التحصیلان دانشکده‌های اقتصاد و علوم سیاسی، حقوق، علوم ریاضی، علوم زمین، شیمی و نفت، علوم و فناوری زیستی، علوم ورزشی و تندرستی، فیزیک و پژوهشکده‌های علوم محیطی، فناوری‌های پزشکی، گیاهان و مواد اولیه دارویی، لیزر و پلاسما و مرکز تحقیقات پروتئین در سالن حضور می‌یابند.

مجری مراسم از دانشجویان خواست که با شنیدن نام دانشکده یا پژوهشگاه خود ، اقدام به تشویق کنند تا جامعه آماری مشخص شود. تعداد اندک فارغ‌التحصیلان حاضر برخی از دانشکده‌ها، به یک سوژه شوخی برای مجری مراسم تبدیل می‌شدند که این مساله نیز مورد توجه دانشجویان قرار گرفت. 

اکنون زمان برداشت محصول است

دکتر سعدالله نصیری‌قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به برگزاری دو روزه مراسم جشن دانش‌آموختگی ۱۹۰۰ دانشجوی رشته‌های علوم انسانی، علوم مهندسی و علوم پایه این مرکز آموزشی در روزهای ششم و هفتم تیرماه،گفت: این فضا بسیار ارزشمند است؛ چرا که شاهد زحمات چندین ساله خود در این مراسم هستیم. ما مانند کشاورزی هستیم که برای یک محصول تلاش می‌کند و از برداشت محصولش احساس خوشحالی می‌کند. امروز، زمان برداشت محصول دانشگاه فرارسیده است.  

دکتر نصیری ادامه داد: دانشجویان پس از چند سال دوری از دانشگاه به دلیل شیوع کرونا، امروز برای حضور در جشن فارغ‌التحصیلی در دانشگاه حاضر شده‌اند و پر بودن صندلی‌های ۷۵۰ نفری سالن همایش، بسیار مسرت‌بخش است.جوانان باید شاد باشند و بخندند، بخصوص امروز که زمان فارغ‌التحصیلی آن‌هاست. این روز برای همیشه در ذهن فارغ‌التحصیلان خواهد ماند. فارغ التحصیلان باید وارد جامعه شده و در مدیریت جامعه مشارکت کنند. دانشجویان نیازمند این بینش هستند که هرگز از تحصیل فارغ نشوند؛ چون زندگی سراسر آموزش و یادگیری است. من از طرف تمام اساتید و پرسنل دانشگاه به شما تبریک می‌گویم. 

پس از سخنان رئیس دانشگاه، یک گروه موسیقی دانشجویی قطعاتی را اجرا کردند که با واکنش مثبت حضار همراه بود. پس از اجرای قطعات موسیقی، دانشجویان از صندلی‌های خود برخاستند و متن سوگندنامه را که توسط یکی از مسئولان دانشگاه خوانده شد، تکرار کردند. 

از برگزاری جشن خوشحالیم

یکی از دانشجویان دانشکده اقتصاد درباره مراسم تصریح کرد: پس از ۲ سال، چنین جمعیتی از دانشجویان را می‌بینم که در یک مکان دور هم جمع شده‌اند. تصور نمی‌کردم که بتوانیم یکبار دیگر دور هم جمع شویم و آخرین روز از دوران دانشجویی را در کنار دوستانم جشن بگیریم. با دوستانم در ارتباط بودم اما تصور نمی‌کردم که بتوانم روزی در سالن همایش‌های دانشگاه بنشینم و برای خود و دوستانم دست بزنم.  من خیلی خوشحال هستم، شاید خوشحال‌ترین فرد در این مراسم من باشم. 

یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی درباره تجربه خود از آخرین روز حضورش در این مرکز آموزشی گفت: ما باید از این پتانسیل یعنی برگزاری جشن دانش‌آموختگی استفاده کنیم و تمام هیجان انبشاته شده از برگزاری کلاس‌های مجازی در مراسم امروز تخلیه کنیم. پوشیدن این لباس نه تنها برای من بلکه برای خانواده‌ام خیلی شیرین است. 

یکی از دانشجویان ورودی ۹۷ درباره این مراسم گفت: ما نسبت به دیگر دانشجویان، معنا و مفهوم دانشجویی را کمتر تجربه کردیم؛ چرا که بسیاری از واحدهای درسی خود را به صورت غیرحضوری سپری کردیم. اکنون زمان خوبی است تا تجربه تلخ خود را جبران کنیم و در کنار دوستانمان کلاه فارغ‌التحصیلی را به هوا پرتاب کنیم.

به گزارش ایسنا، شور و اشتیاق دانش‌آموختگان دانشگاه شهید بهشتی بسیار ملموس بود، این موضوع نشان از آن دارد که بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشجویی برای  دانشگاهیان اهمیت دارد که از برگزاری مراسمی از این دست ابراز خوشحالی می‌کردند. به نظر می‌رسد، برگزاری چنین مراسمی نه تنها برای دانشجویان جذابیت دارد، بلکه برای اساتید هم شیرین است؛ چرا که آنها نیزز ثمره تلاش خود در زمینه تربیت نیروی انسانی را در یک مراسم نظاره می‌کنند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner