سوله آکام فلز

صادرات چسب نانویی ایرانی به کشورهای همسایه

یکی از شرکت‌های تعاونی تولیدی با استفاده از نانو ذرات، چسب کاشی و سرامیک را تولید کرده که دارای ۱۵ سال گارانتی است و به کشورهای عراق، آذربایجان و قطر صادر شده است.

به گزارش ایسنا، حسین سودمند از مدیران این شرکت با بیان اینکه چسب کاشی تولید شده در این شرکت مناسب برای انواع کاشی، سرامیک و سنگ‌ها بوده است، گفت: این محصول قابل استفاده در کاشی‌های کف، بدنه و مناسب برای کاشی‌های با ابعاد بزرگ است و از آن می‌توان در سازه‌های مختلف به ویژه ویلاسازی در شهرهای شمالی استفاده کرد.

وی از صادرات بیش از ۱۸۰ تن از این محصول به کشورهای همسایه نظیر عراق، آذربایجان و قطر خبر داد و ادامه داد: ما دفاتر مختلفی در ترکیه و کشورهای دیگر داریم که از طریق این دفاتر تلاش داریم تا این محصول را به شرکت‌های خارجی معرفی کنیم. در داخل کشور نیز تقاضا از شهرهای مختلف برای این محصول داشته‌ایم و در برج‌های مختلفی در تهران و دیگر شهرها از این چسب استفاده شده است.

سودمند، ۱۵ سال گارانتی را از دیگر مزایای این محصول نام برد و اظهار کرد: در این چسب از نانوذرات سیلیس تولید شده در این شرکت استفاده شده‌ است و از این نانو ذرات به جز چسب، در محصولات دیگری استفاده کردیم که تیرآهن‌های ضدآتش از جمله این محصولات است.

به گفته وی از این چسب با عنوان چسب کاشی پرسلان نیز نام می‌برند که از خصوصیت آن می‌توان به چسبندگی بالا و انعطاف پذیری مناسب، چسبندگی تقویت شده اشاره کرد.

به نقل از ستاد نانو، محتویات این محصول شامل سیمان با کیفیت بالا و مواد پرکننده ضخیم و چسباننده‌هایی به رنگ سفید و خاکستری با چگالی ۳ تا ۴ گرم بر سانتیمتر مکعب است. این چسب قابل استفاده برای نصب انواع کاشی پرسلان، سنگ‌های طبیعی و مرمر، موزائیک‌های شیشه‌ای، سنگ‌های طبیعی و تراورتن بوده و برای نصب روی کف‌های حرارتی و زیرلایه‌های کم منفذ مانند کاشی‌های سرامیکی قبلی نیز مناسب است. انعطاف‌پذیری بالا و مقاومت نسبت به یخ‌زدگی، رطوبت و شوک‌های حرارتی از دیگر ویژگی‌های این چسب است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی-پیام امروز

امیرحسام علیرضایی با اعلام این خبر، افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *