سوله آکام فلز

ضرورت استفاده از ظرفیت مدارس غیردولتی برای حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم-پیام امروز


نشست صمیمانه معاون وزیر آموزش و پرورش با شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در سالن شهید حججی این سازمان برگزار شد.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در این نشست صمیمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه مقام رئیس جمهور شهید و هیئت همراه، گفت: امیدواریم همگی بتوانیم تداوم بخش راه و منش اعتقادی شهدا باشیم و در جهت تحقق آرمان‌های والای آنها و انقلاب حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آموزش و پرورش تولیدکننده نیروی انسانی است و رسالت آن با سایر دستگاه‌ها متفاوت است، اظهار کرد: این نظریه در نگاه رئیس جمهور شهید به دستگاه تعلیم و تربیت کشور کاملا مشهود بود و در دوره پربرکت ریاست جمهوری ایشان نگاه ویژه‌ای هم در حوزه سخت افزاری و هم در حوزه نرم افزاری به آموزش و پرورش شد که نتایج مثبت آن در آینده کاملا روشن خواهد بود.

محمودزاده با تاکید بر اینکه آنچه در سال‌های آینده باید بیش از هر چیز بر آن تمرکز کنیم توجه به کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی در مدارس است، گفت: حرکت در مسیر اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی از جمله این برنامه هاست که باید به شکل اساسی و پایدار دنبال شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کار‌های بزرگ با دشواری‌های بزرگ نیز همراه است، تصریح کرد: توجه به رویکرد‌های تربیتی و فرهنگی باید نقشه راه مدارس قرار گیرد و در این زمینه بدون فراهم نمودن بستر‌ها و زیرساخت‌های لازم نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید چرا که امور فرهنگی و تربیتی مستلزم اقدامات بلندمدت و تاثیرگذار است و باید از برنامه‌های نمایشی و سطحی نگرانه پرهیز کرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه حکمرانی و سیاست گذاری در مدارس غیردولتی کاملا دولتی است، گفت: تمامی تلاش متولیان تعلیم و تربیت بر این است که با استفاده از ظرفیت‌های مدارس غیردولتی، مدارس دولتی را تقویت کنیم و در راستای اجرایی سازی منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گام برداریم.

وی برخورد قاطع و قانونی با مدارس و مراکز متخلف به شکل گسترده در سطح کشور را ناشی از نظارت جدی سازمان بر عملکرد مدارس و مراکز غیردولتی خواند و افزود: در برخورد با متخلفین هیچ مماشاتی صورت نمی‌پذیرد و آنچه که در دستور کار ماست نظارت جدی و مستمر بر فعالیت‌های آنهاست.

محمودزاده با تاکید بر اینکه کار در میدان عمل بسیار متفاوت‌تر و پرچالش‌تر از طرح‌ها و برنامه‌های روی کاغذ است، اظهار کرد: در میدان عمل است که با چالش‌های اساسی برنامه‌ها مواجه می‌شویم و باید با تلاش جهادی، همفکری، هم افزایی و هوشمندی بتوانیم کاستی‌ها و معایب را مرتفع کنیم وگرنه در مقام سخن گفتن کار‌ها به آسانی انجام می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت تقویت مدارس دولتی ادامه داد: باید راهکار‌هایی طراحی کنیم تا بتوانیم از ظرفیت مدارس غیردولتی به نحو مطلوب و در جهت حمایت از دانش آموزان بی بضاعت در مناطق محروم استفاده کنیم و وظیفه ماست تا بستر آموزش و پرورش استاندارد را برای همه دانش آموزان در سراسر کشور فراهم کنیم.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

من جسد را آتش نزدم-پیام امروز

 هشتم دی سال ۱۴۰۱ مردی با مراجعه به پلیس آگاهی مدعی شد که همسرش ناپدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *