سربرگ
به کاغذهایی که دارای نشان سازمانی هستند و برای نامهنگاریهای ادارات و مؤسسات یا اشخاص حقیقی بهکار میروند، سربرگ گفته میشود. عموما سربرگها در سایزهای A4 و A5 تهیه میشوند.
مواردی که معمولا در سربرگ قرار میگیرند عبارتند از: لوگو یا نشان تجاری، آدرس پستی، شماره تلفن، تاریخ، شماره نامه، پیوست و اسم ارگان یا شرکت. به طور معمول لوگو در قسمت بالا سمت راست هدر قرار میگیرد. تاریخ، شماره نامه و پیوست روبهروی لوگو در سمت چپ هدر چاپ میشود. اسم شرکت هم درست در وسط هدر قرار میگیرد تا بیننده در اولین نگاه آنرا ببیند. آدرس پستی، شماره تلفن، شماره فکس و دیگر راههای ارتباطی هم در فوتر سربرگ چاپ میشوند.