طرز تهیه آفوگاتو

سال‌ها پیش، قبل از اینکه در کافه‌ها سرو آفوگاتو مرسوم باشد، با خودم فکر می‌کردم که خوردن بستنی به همراه قهوه تلخ باید اتفاق خوشمزه‌ای باشد. بعدها که در کافه‌ای آفوگاتو خوردم، دیدم که واقعا یکی از بهترین دسرهای جهان است و برعکس اکثر دسرهای خوشمزه جهان، درست کردنش بسیار ساده است. اگر دوست دارید با آفوگاتو بیشتر آشنا شوید، طرز تهیه آفوگاتو کافی‌شاپی، طرز تهیه آفوگاتو در خانه و طرز تهیه آفوگاتو با قهوه فوری را به خوبی یاد بگیرید، با این مقاله از مجله پیام امروز همراه باشید.

مطلب قهوه روبوستا چیست هم باید برایتان جالب باشد.

آفوگاتو چیست؟

آفوگاتو چیست؟

آفوگاتو در زبان ایتالیایی به معنی غرق شده است و تصویر بستنی که میان قهوه داغ در حال غرق شدن است را به ذهن می‌آورد. بسیاری از انواع نوشیدنی‌های قهوه محبوب میان ایرانیان، مثل اسپرسو، لاته، کاپوچینو و… اصلیتی ایتالیایی دارند، آفوگاتو نیز دسری ایتالیایی است. اصل آفوگاتو را از ترکیب یکی دو کاپ یا اسکوپ ژلاتو که بستنی مخصوص ایتالیایی است به همراه یک شات اسپرسو و گاهی مقدار کمی الکل تهیه می‌کنند. اما در بسیاری از کافی‌شاپ‌های سراسر دنیا، از انواع بستنی و اسپرسو برای تهیه آفوگاتو استفاده می‌شود.

طرز تهیه آفوگاتو در کافه

هر کافی‌شاپی، آفوگاتو را به طریقی تهیه و سرو می‌کند؛ اما در بیشتر موارد از بستنی وانیلی در کنار اسپرسوی داغ استفاده می‌شود. آفوگاتو را در فنجان‌های پهن مثل فنجان کاپوچینو سرو می‌کنند و در کنار آن قاشقی کوچک نیز می‌گذارند. در بسیاری موارد، کافی‌شاپ‌ها از شربت‌های گوناگون، تکه‌های تزئینی اسپرینکل و… نیز برای تزئین استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه وایت موکای وانیلی با شیر پیام امروز

طرز تهیه آفوگاتو در خانه

برای تهیه آفوگاتو در خانه، به مواد اولیه بسیار کمی احتیاج دارید:

مواد لازم برای طرز تهیه آفوگاتو در خانه:

قهوه اسپرسو ۱ شات
بستنی ۲ اسکوپ

ابتدا باید اسپرسو را دم کنید. برای دم کردن اسپرسو می‌توانید از اسپرسوساز برقی یا موکاپات استفاده کنید. مقداری قهوه با ترکیب دلخواهتان که به اندازه متناسب اسپرسو آسیاب شده است را در مخزن موکاپات بریزید و بگذارید روی گاز تا دم بکشد. در زمان انتظار دو اسکوپ بستنی را درون ظرف سرو خود بریزید. وقتی اسپرسو آماده شد، آن را روی بستنی بریزید و نوش جان کنید.

برای تهیه آفوگاتو از چه طعم بستنی استفاده کنیم؟

برای تهیه آفوگاتو از چه طعم بستنی استفاده کنیم؟

برای تهیه آفوگاتو، عموما از بستنی وانیلی استفاده می‌کنند اما می‌توانید از هر طعم بستنی که دوست دارید و فکر می‌کنید به قهوه می‌آید استفاده کنید. برای طعم غنی‌تر قهوه، از بستنی قهوه استفاده کنید. اگر شکلات دوست دارید بستنی شکلاتی مناسب است. بستنی با طعم نعنا و شکلات چیپسی هم طعمی متفاوت و فوق‌العاده به آفوگاتو می‌دهد. همین‌طور بستنی با طعم بیسکوییتی هم با آفوگاتو جالب می‌شود.

بیشتر بخوانید: قهوه را سرد بنوشیم یا گرم؟

طرز تهیه آفوگاتو با قهوه فوری

گرچه اصل آفوگاتو را با اسپرسو درست می‌کنند، اما اگر فقط قهوه فوری در اختیار دارید،  آب را جوش بیاورید و اندازه یک شات اسپرسو در یک فنجان کوچک بریزید، حالا به اندازه دلخواهتان به آن قهوه اضافه کنید. اگر دوست دارید طعم اسپرسو بگیرد، باید مقدار قهوه فوری بیشتری را در آب جوش حل کنید. سپس قهوه فوری آماده را به بستنی‌تان اضافه کنید.

طرز تهیه آفوگاتو با نسکافه

درست کردن آفوگاتو با انواع مختلف قهوه امکان‌پذیر است. سلیقه شماست که مشخص می‌کند دوست دارید هر دسری را چگونه تهیه و میل کنید. برای تهیه آفوگاتو با نسکافه، بعد از تهیه نسکافه، آن را به صورت داغ به بستنی اضافه و نوش جان کنید. مقدار زیادی نسکافه تهیه نکنید تا ترکیب آن با بستنی خیلی آبکی نشود.

طرز تهیه آفوگاتو با شیر

طرز تهیه آفوگاتو با شیر

می‌توانید در تهیه قهوه برای آفوگاتو، از شیر استفاده و قهوه همراه با شیر را به بستنی اضافه کنید. طعم آفوگاتو با شیر غنی‌تر و شیرین‌تر است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه قهوه سیاه برای لاغری

چگونه آفوگاتو را بخوریم؟

خوردن آفوگاتو ممکن است کمی گیج‌کننده باشد. حتی ممکن است برایتان سوال باشد که آفوگاتو نوشیدنی حساب می‌شود یا خوراکی؟ ایتالیایی‌ها آفوگاتو را خوردنی می‌دانند، مخصوصا که مقدار زیادی اسپرسو به بستنی اضافه نمی‌کنند. آن‌ها ابتدا بستنی در حال ذوب شدن را با قاشق میل می‌کنند و باقی مانده قهوه در ظرف را هم در انتها مثل یک شات اسپرسو سر می‌کشند.

کلام آخر

در این مطلب، دسر خوشمزه آفوگاتو را به شما معرفی کردیم و طرز تهیه آفوگاتو به روش‌های مختلف را آموزش دادیم. آفوگاتو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای یک عصرانه دلنشین و راحت در کنار دوستان است. همین طور یک انتخاب شیک برای دسر بعد از شام؛ البته اگر می‌توانید پیش از خواب قهوه بخورید. شما به آفوگاتو علاقه دارید؟ از میان نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های ایتالیایی، کدامیک را بیشتر دوست دارید؟ آفوگاتو را بیشتر با اسپرسو دوست دارید یا مایلید با انواع دیگر قهوه امتحانش کنید؟ نظرات، تجربیات و خاطرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بهترین زمان خوردن قهوه برای بیدار ماندن را می دانید؟

سوالات متداول

آفوگاتو را با چه نوع قهوه‌ای درست می‌کنند؟

آفوگاتو ایتالیایی را با اسپرسو درست می‌کنند اما شما می‌توانید با هر نوع قهوه‌ای که دوست دارید آفوگاتو را درست کنید. نوع دانه قهوه و درصد و ترکیبات آن به خودتان بستگی دارد.

آفوگاتو را با چه طعم بستنی درست می‌کنند؟

آفوگاتوی اصل ایتالیایی را با ژلاتوی مخصوص ایتالیایی درست می‌کنند اما می‌توان با بستنی وانیلی نیز آن را درست کرد. بستنی شکلاتی و قهوه هم انتخاب‌های خوبی است.

نسبت‌های بستنی و قهوه در آفوگاتو چگونه است؟

وقتی دسری درست می‌کنید، انتخاب با شماست که نسبت‌ها چگونه باشد اما به صورت کلی، ۲ کاپ یا اسکوپ بستنی را با یک شات اسپرسو برای آفوگاتو استفاده می‌کنند.

آیا طرز تهیه آفوگاتو همان طرز تهیه بستنی قهوه است؟

آفوگاتو همان بستنی قهوه نیست. آفوگاتو ترکیب بستنی با قهوه داغ است.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سرقت از سوگواران در گورستان های شهر-پیام امروز

۱۲:۲۷ – ۱۶ تير ۱۴۰۳ چندی قبل، مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *