طرز تهیه خورش قورمه سبزی نذری برای ۱۰۰ نفر با مقدار دقیق برای هر نفر

طرز تهیه قورمه سبزی نذری برای ۱۰۰ نفر یا بیشتر، تفاوت‌های اندکی با طرز تهیه این خورشت به صورت خانگی دارد. در مقادیر زیاد، ابتدا پیاز، گوشت و ادویه‌ها را تفت دهید. سپس، سبزی قورمه سبزی و لوبیاهایی را که قبلا یکبار جوشانده‌اید، با گوشت و پیاز تفت داده و آب اضافه کنید. در آخرین مراحل پخت هم چاشنی‌هایی مثل لیموعمانی و نمک را اضافه کنید.

علاوه بر موارد گفته شده، استفاده از ظروف جادار و مناسب، صرف زمان کافی و مواد اولیه باکیفیت، از جمله مواردی هستند که نتیجه کار شمار ا بسیار بهتر می‌کند. حالا اگر دوست دارید نحوه درست کردن یک قورمه سبزی خوشمزه نذری را به‌صورت مرحله به مرحله یاد بگیرید، با اسنپ فود همراه شوید.

خورشت قورمه سبزی نذری برای ۱۰۰ نفر

تعداد نفرات ۱۰۰ نفر
زمان آماده سازی از شب قبل
زمان پخت غذا ۴ تا ۵ ساعت
میزان سختی زیاد
میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم ۱۵۰ تا ۱۸۰ کیلوکالری

طرز تهیه قورمه سبزی نذری برای ۱۰۰ نفر

پیش از آموزش طرز تهیه قورمه سبزی به مقدار زیاد، ذکر این نکته هم لازم است که برای این تعداد غذای نذری، به ۱۵ تا ۱۷ کیلو برنج (بسته به نوع برنج) نیاز دارید. برنج را از شب قبل پاک کرده، بشویید و در مقدار کافی آب نمک بخیسانید. تهیه قورمه سبزی در مقدار زیاد، مواد متفاوتی نیاز ندارد، اما روش کار نسبت به طبخ قورمه سبزی‌های خانگی کمی متفاوت است که در ادامه، آن را به‌صورت مرحله به مرحله بیان می‌کنیم:

طرز تهیه قورمه سبزی نذری برای 100 نفر

مواد لازم برای تهیه قورمه سبزی برای ۱۰۰ نفر

مقدار موادی که در ادامه می‌آیند، برای ۱۰۰ نفر کافی هستند. بدیهی است که با ۲ برابر یا نصف کردن این مواد، می‌توانید تعداد غذاهای نذری خود را ۲ برابر یا نصف کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گوشت گوسفندی ۸ کیلوگرم
پیاز ۱۰ کیلوگرم
لوبیا چیتی یا لوبیای قرمز ۲ کیلوگرم
سبزی قورمه ۱۰ کیلوگرم
لیموعمانی ۱۰ کیلوگرم
روغن ۵ کیلوگرم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

سبزی قورمه سبزی شامل موارد زیر است:

(۳ کیلوگرم تره، ۴ کیلوگرم جعفری، ۱ کیلوگرم گشنیز، ۱ کیلو و ۸۰۰ گرم اسفناج و ۲۰۰ گرم شنبلیله)

مراحل طرز تهیه قورمه سبزی برای ۱۰۰ نفر

برای درست کردن قورمه سبزی به مقدار زیاد ، مراحل زیر را دنبال کنید:

مراحل طرز تهیه قورمه سبزی برای 100 نفر

  • مرحله اول: لوبیا قرمز یا چیتی را از شب قبل بخیسانید و در طول این مدت چند بار آب لوبیا را عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. دقت کنید که حداقل زمان خیساندن لوبیا باید ۱۲ ساعت باشد.
  • مرحله دوم: سبزی‌های قورمه سبزی را تمیز کرده و چند بار بشویید. سپس آن‌ها را با سبزی‌خرد‌کن به صورت ساطوری و کاملاً ریز خرد کنید.
  • مرحله سوم: در تابه‌ای مناسب، مقداری روغن جامد ریخته و سبزی‌ها را داخل آن سرخ کنید. این کار را به‌تدریج و با‌حوصله انجام دهید تا رنگ سبزی‌ها کم کم تیره شده و از حالت خامی خارج شوند.

نکته: احتمالاً به خاطر حجم زیاد سبزی مجبورید که سبزی‌ها را با توجه به اندازه تابه در چند نوبت سرخ کنید. البته راه حل دیگر هم این است که به‌طور همزمان از چند تابه و نیروهای کمکی استفاده کنید. با این حال، دقت کنید که تمام سبزی‌ها بدون سوختن، به‌صورت یکدست سرخ شوند.

  • مرحله چهارم: در ادامه کار، لوبیا را همراه با مقداری آب داخل قابلمه‌ای مناسب بریزید و یک بار بجوشانید. سپس لوبیا را آبکش کرده، آب آن را دور بریزید و لوبیا را کنار بگذارید.

نکته: جوشاندن لوبیاها، رنگ خورشت قورمه سبزی را شفاف‌تر می‌کند.

  • مرحله پنجم: حالا پیازها را بشویید و به‌صورت نگینی خرد کنید. سپس آن‌ها را همراه با مقداری روغن داخل قابلمه‌ای مناسب تفت دهید و کمی صبر کنید تا سبک و شیشه‌ای شوند.

عکس خورشت قورمه سبزی

  • مرحله ششم: در ادامه، گوشت‌های خرد‌شده را به پیاز اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید تا رنگ گوشت‌ها تغییر کرده و سرخ شوند.
  • مرحله هفتم: حالا ادویه‌های لازم یعنی زردچوبه و فلفل سیاه را هم اضافه کرده و چند دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها بلند شوند.
  • مرحله هشتم: در این مرحله از طرز تهیه قورمه سبزی نذری ، سبزی قورمه را به محتویات قابلمه اضافه کرده و پس از آن، لوبیاهای آبکش شده را داخل قابلمه بریزید.
  • مرحله نهم: کمی سبزی، گوشت و لوبیا را با هم تفت دهید؛ این کار باعث می‌شود که لوبیاها در حین پخت له نشوند. اما مدت تفت دادن نباید به حدی باشد که پوست لوبیاها چروک شوند.
  • مرحله دهم: حالا داخل دیگ یا قابلمه خورشت، آب جوش بریزید و درب آن را بگذارید تا خورشت به مدت حداقل ۲ ساعت با حرارت متوسط بپزد.

نکته: مقدار آب باید در حدی باشد که روی گوشت و لوبیا را کاملاً بپوشاند.

  • مرحله یازدهم: ۱ ساعت قبل از خاموش کردن زیر خورشت، زمان اضافه کردن لیموعمانی است. در این صورت لیموعمانی‌هایی را که از قبل در مقداری آب گرم یا ولرم خیسانده بودید، چند سوراخ کرده و داخل خورشت بیندازید.
  • مرحله دوازدهم: مثل همیشه، آخرین چاشنی نمک است. در نیم ساعت پایانی پخت و زمانی که از پختن کامل گوشت مطمئن شدید، نمک خورشت را اندازه کنید.

در فاصله آماده شدن خورشت، برنج را هم آماده کنید و دم بگذارید. به‌این‌ترتیب، غذای نذری شما آماده است و می‌توانید آن را در ظرف‌های مناسب بکشید.

برای تهیه قورمه سبزی در حجم بالا آماده‌اید؟

طرز تهیه قورمه سبزی برای ۱۰۰ نفر را به صورت مرحله به مرحله برایتان توضیح دادیم. حال نوبت شما است، مواد را تهیه کرده و مراحل بالا را به ترتیب پیش ببرید. البته، اگر فرصت تهیه خورش قورمه برای تعداد بالای افراد را نداشته یا احساس می‌کنید که نمی‌توانید قورمه سبزی در حجم بالا تهیه کنید، از اسنپ فود کمک بگیرید. با کمک سفارش آنلاین غذا ، خورش و برنج موردنظر خود را سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

جو دوسر با شیر و عسل

جو دوسر با شیر و عسل | طرز تهیه به ۵ روش

از خواص عسل آگاه هستید؟ عسل یکی از پرخاصیت‌ترین مواد غذایی موجود در طبیعت است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner