سوله آکام فلز

طرز تهیه شیر قهوه با عسل

افراد زیادی در سراسر دنیا زندگی می‌کنند که از خوردن قهوه با شیر و شکر لذت می‌برند؛ اما این نسخه همیشه و در هر حالی مناسب افراد زیادی نیست. به‌عنوان‌مثال قهوه یکی از بهترین نوشیدنی برای دیابتی‌ها است اما ترکیب آن با شیرین‌کننده‌های مصنوعی نه‌تنها برای این دسته از افراد مناسب نخواهد بود؛ بلکه تعادل قند خون را هم بر هم خواهد زد.

در چنین وضعیتی شیرین‌کننده‌های طبیعی همچون عسل می‌توانند گره‌گشا باشند. عسل یک شیرین‌کننده خوشمزه و سالم است که به‌خوبی با قهوه ترکیب می‌شود. این ماده غذایی برخلاف شکر سفید قدرت شیرین‌کنندگی بیشتری دارد و سرشار از ویتامین و آنتی‌اکسیدان است.

از این رو ما این قسمت از مجله پیام امروز را به طرز تهیه شیرقهوه با عسل اختصاص داده‌ایم تا ورزشکاران، بیماران دیابتی، افراد با رژیم غذایی خاص و تمامی کسانی که به دنبال سلامتی هستند از عطروطعم نوشیدنی‌شان با خیال آسوده لذت ببرند.

روش تهیه شیرقهوه با عسل

روش تهیه شیرقهوه با عسل

برای تهیه این نوشیدنی سالم با هر روشی که آموخته‌اید یا باتوجه‌به امکاناتی که در منزل یا محل کارتان دارید یک فنجان قهوه سیاه آماده کنید. شما می‌توانید با کمک طرز تهیه قهوه با موکاپات یا طرز تهیه قهوه عربی یک شات قهوه بی‌عیب‌ونقص تهیه کنید.

مواد لازم:

قهوه سیاه ۱ فنجان
شیر کامل ۱/۲ فنجان
عسل ۱۸ قاشق غذاخوری

دستور تهیه:

با این حجم از مواد می‌توانید برای ۲ نفر شیرقهوه با عسل در کمتر از ۱۰ دقیقه آماده کنید. شما می‌توانید مقدار عسل را بسته به ذائقه خود تغییر دهید.

برای شروع شیر را کمی گرم کنید تا عسل به‌راحتی در آن حل شود. هدف از گرم‌شدن شیر جوشاندن یا پختن آن نیست.

قهوه سیاه را بین دو فنجان تقسیم کنید. ترکیب شیر و عسل را به‌آرامی داخل قهوه بریزید تا یک ترکیب رنگ جذاب به وجود بیاید.

در آخر می‌توانید ¼ قاشق غذاخوری پودر دارچین را روی فنجان‌های شیرقهوه و عسل بپاشید تا علاوه بر ظاهری زیبا طعم متفاوت‌تری به نوشیدنی‌تان بدهد.

خوردن این نوشیدنی در صبح و اواسط ظهر بسیار لذت‌بخش خواهد بود. چراکه طعم لطیفی دارد و ترکیب عسل، قهوه و شیر به شما انرژی خوبی برای ادامه فعالیت‌های روزانه را خواهد داد.

طرز تهیه قهوه با شیر عسلی

در روش دیگر شما قادر هستید که با صرف کمترین زمان شیرقهوه با عسل را تهیه کنید. برای شروع باید مواد لازم را آماده کنید. این دستور تهیه به‌نوعی همان طرز تهیه شیرقهوه با قهوه‌جوش است.

مواد لازم:

پودر قهوه‌فوری ۲ قاشق غذاخوری
شیر ۲/۳ فنجان
شیر عسلی ۲ قاشق غذاخوری
آب ۱/۲ فنجان

دستور تهیه قهوه با شیر عسلی

برای شروع آب و شیر را داخل قهوه‌جوش بریزید. کمی هم بزنید تا شیر و آب مخلوط شوند. قهوه‌جوش را روی حرارت ملایم قرار دهید تا مواد کمی گرم شوند.

نیازی به جوشاندن شیر و آب نیست همین اندازه که مایع درون ظرف کمی گرما ببیند برای اضافه کردن پودر قهوه آماده است.

زمانی که قهوه را به مایعات اضافه کردید با قاشق کمی هم بزنید تا به‌خوبی در شیر و آب مخلوط شود. اکنون باید تمام حواستان را به محتویات قهوه‌جوش بدهید.

به‌محض اینکه مخلوط شروع به کف کردن کرد، قهوه‌جوش را از روی حرارت بردارید و در فنجان بریزید تا کف قهوه حفظ شود.

این حجم از مواد به شما ۲ فنجان شیرقهوه خواهد داد. ۱ قاشق غذاخوری شیر عسلی داخل هر فنجان بریزید تا آماده سرو شود. نوش جان.

اگر شیر عسلی را به‌صورت آماده خریداری نمی‌کنید می‌توانید با کمک طرز تهیه صبحانه شیر عسلی این خوراکی لذیذ را در خانه بسازید.

فوت و فن‌های طرز تهیه شیرقهوه با عسل

فوت و فن‌های طرز تهیه شیرقهوه با عسل

  1. هر نوع دانه قهوه یا هر نوع ترکیبی از قهوه را می‌توان برای آماده‌سازی شیرقهوه با عسل به کار گرفت. انتخاب این ماده اولیه کاملاً سلیقه‌ای است.
  2. شیر کامل یا شیرهای جانوری برای تهیه شیرقهوه با عسل مناسب و ایده‌آل هستند؛ اما امکان بهره‌مندی از شیرهای گیاهی برای ساخت این نوشیدنی هم ممکن خواهد بود.
  3. شما می‌توانید به‌جای استفاده از آب برای دم کردن قهوه از شیر رقیق شده با آب یا شیر کامل استفاده کنید و در نهایت نوشیدنی‌تان را با عسل شیرین کنید.
  4. بهترین نوع عسل برای تهیه نوشیدنی شیرقهوه، عسل طبیعی آب شده فاقد شکر است.

کلام آخر

طبیعی بودن عسل و فواید بسیار آن سبب شده تا از این ماده غذایی انرژی‌زا در تهیه انواع نوشیدنی، دسر، کیک و شیرینی استفاده کنند. زیرا سالم بودن این خوراکی لذیذ به بیماران دیابتی، ورزشکاران و افرادی که رژیم غذایی خاصی دارند کمک می‌کند تا در مسیر درست طعم شیرین را بیشتر بچشند.

طرز تهیه شیرقهوه با عسل به دوستداران این نوشیدنی این فرصت را می‌دهد تا با یک نسخه سالم و طبیعی از طعم قهوه خود لذت ببرند.

محصولات پیام امروز نمونه سالمی از انواع نوشیدنی‌ها اعم از شیرقهوه پیام امروز است که به شما این فرصت را می‌دهد تا با صرف کمترین زمان و هزینه یک نوشیدنی باکیفیت و سالم را بنوشید.

سؤالات متداول

برای شیرقهوه با عسل از چه نوع قهوه‌ای باید استفاده کرد؟

انتخاب دانه و ترکیبات قهوه کاملاً به سلیقه و ذائقه شما وابسته است؛ بنابراین از هر نوع قهوه یا هر روشی که دانش آن را دارید برای ساخت قهوه سیاه استفاده کنید تا بتوانید شیرقهوه با عسل را در خانه تهیه کنید.

مصرف شیرقهوه با عسل را به چه کسانی می‌توان توصیه کرد؟

مصرف این نوشیدنی برای هیچ کسی محدودیت و ممنوعیت ندارد مگر افرادی که تحمل کافئین قهوه یا لاکتوز شیر را نداشته باشند. در کل این نوشیدنی برای دیابتی‌ها، ورزشکاران و افراد با رژیم غذایی ویژه مناسب است.

برای تهیه شیرقهوه با عسل، چه نوع شیری را باید در دستور جای داد؟

انواع شیرهای حیوانی یا شیرهای گیاهی را می‌توان برای تهیه شیرقهوه با عسل به کار بست.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

در یک سال گذشته بیش از ۱۲ هزار محکوم مشمول عفو شدند-پیام امروز

معاونت قضایی قوه قضاییه غیر از بررسی وضعیت زندانیان در کمیسیون عفو و بخشش برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *