سوله آکام فلز

طرز تهیه قهوه سیاه برای لاغری

یکی از نوشیدنی‌هایی که در بسیاری از رژیم‌های لاغری گنجانده می‌شود، قهوه سیاه است. حتی گاهی اوقات قهوه سیاه را به عنوان صبحانه در رژیم‌های لاغری سخت می‌گنجانند. شاید تا به حال امتحان نکرده باشید اما خوردن قهوه سیاه به تنهایی باعث می‌شود تا مدت‌ها احساس سیری و نشاط کنید و حس خوبی داشته باشید. شاید طعم قهوه سیاه را نپسندید اما یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای لاغری است. در این مقاله ابتدا به معرفی قهوه سیاه می‌پردازیم، خواص قهوه سیاه برای لاغری را به اختصار برای شما می‌گوییم و سپس طرز تهیه قهوه سیاه برای لاغری را توضیح می‌دهیم. در انتها نیز سوالات شما در این باره را جواب می‌دهیم. با مجله پیام امروز همراه باشید.

تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا را می‌دانید؟

قهوه سیاه چیست؟

قهوه سیاه چیست؟

قهوه سیاه، همان قهوه است که هیچگونه افزودنی به آن اضافه نشده باشد؛ نه خامه، نه شیر، نه شکلات و نه شکر. قهوه اسپرسو و امریکانو اگر بدون شکر مصرف شود، همان قهوه سیاه است. خواص قهوه سیاه برای لاغری به دانه‌هایی که پودر قهوه‌تان را از آن گرفته‌اند بستگی دارد. مثلا هر چه دانه قهوه کافئین بالاتری داشته باشد، ممکن است در افزایش سوخت و ساز بدن شما مؤثرتر باشد. اما در کل قهوه سیاه را از هر کدام از دانه‌های قهوه که تهیه کنید، اگر به آن افزودنی اضافه نکنید، چه بسیار سیاه و تلخ باشد یا کمی ملایم‌تر، اثرات مثبت خود را بر لاغری و سلامتی شما خواهد گذاشت.

ارزش غذایی قهوه سیاه

برای یاد گرفتن طرز تهیه قهوه سیاه برای لاغری باید ارزش غذایی آن را بدانید. قهوه سیاه نوشیدنی بسیار کم کالری است که مقدار قابل توجه ریزمغذی‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها در آن، اثرات مثبت زیادی بر سلامتی شما خواهد داشت. مقدار کالری یک فنجان قهوه سیاه حدود ۲ کالری است. منیزیم، پتاسیم، ویتامین‌های B3، B2 و همین طور B5 از ریزمغذی‌های بسیار مفید در قهوه سیاه هستند. علاوه بر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه که باعث خواص ضدسرطانی و ضدپیری آن می‌شود، کافئین موجود در قهوه نیز باعث افزایش هوشیاری، افزایش سوخت و ساز بدن و افزایش کارایی سیستم عصبی می‌شود.
به نظر شما قهوه سبز را چگونه بخوریم تا لاغر شویم؟

چگونه قهوه سیاه باعث کاهش وزن می‌شود؟

قهوه سیاه با اثرات گوناگونی که بر بدن می‌گذارد باعث کاهش وزن می‌شود.

افزایش متابولسم بدن: کافئین موجود در قهوه بر سیستم عصبی تاثیر می‌گذارد و سوخت و ساز بدن را بیشتر می‌کند. افزایش متابولیسم در بدن باعث می‌شود، حتی وقتی نشسته‌اید، کالری بیشتری مصرف کنید.

افزایش کارآمدی ورزش: وقتی با طرز تهیه قهوه سیاه برای لاغری، یک قهوه خوب درست می‌کنید و قبل از ورزش مصرف می‌کنید، کافئین، بر تحریک تولید آدرنالین اثر می‌گذارد و آدرنالین کارایی بدنتان را در زمان ورزش افزایش می‌دهد. بعد از ورزش هم، بهترین قهوه برای لاغری، همین قهوه سیاه است که به ریکاوری بدن کمک می‌کند.

کاهش اشتها: وقتی قهوه سیاه را نوش جان می‌کنید، برای مدت طولانی، اشتهایتان کنترل می‌شود، احساس سیری می‌کنید و باعث می‌شود کمتر پرخوری کنید.

بهبود حساسیت به انسولین: وقتی قهوه سیاه مصرف می‌کنید، بدنتان می‌تواند گلوکز را بهتر و کارآتر مصرف کند و با تنظیم سطح قند خون، در واقع کمکتان می‌کند با مصرف کمتر مواد قندی، به مدت بیشتر شاداب‌ و پرانرژی باقی بمانید.

روش تهیه قهوه سیاه برای لاغری

روش تهیه قهوه سیاه برای لاغری

برای لاغری، بهتر است که از قهوه سیاه بدون هیچ مواد اضافی استفاده کنید. در اینجا دو روش برای طرز تهیه قهوه تلخ روی گاز برای شما آورده‌‌ایم. طرز تهیه شیرقهوه با قهوه‌جوش را هم از دست ندهید.

طرز تهیه قهوه تلخ در خانه با فرنچ پرس

مواد اولیه:

قهوه تازه آسیاب شده ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
آب ۱ فنجان

برای تهیه قهوه تلخ در خانه، ابتدا آب را در کتری جوش بیاورید. ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری قهوه‌تان را به فرنچ پرس اضافه کنید و یک فنجان آب جوش را به آن بیفزاید. با فرنچ پرس قهوه را هم بزنید و بگذارید حدود ۴ دقیقه دم بکشد. حالا موقع نوش جان کردن قهوه است. قهوه را در فنجان بریزید و بدون مواد شیرین‌کننده بخورید. می‌توانید با اضافه کردن کمی دارچین، احساسی شبیه به شیرینی در طعم قهوه‌تان ایجاد کنید.

طرز تهیه قهوه ترک را ببینید.

طرز تهیه قهوه تلخ روی گاز با موکاپات

روش دیگر تهیه قهوه تلخ یا اسپرسو، استفاده از موکاپات است.

مواد اولیه:

قهوه تازه آسیاب شده ۱ قاشق غذاخوری
آب به مقدار لازم

برای تهیه اسپرسو با موکاپات یا قهوه‌ساز دستی روی گاز، ابتدا مخزن قهوه را با قهوه تازه آسیاب شده پر می‌کنیم. مخزن آب را هم پر می‌کنیم و موکاپات را می‌بندیم و روی شعله بسیار کم گاز می‌گذاریم. قهوه کم کم دم می‌کشد و به مخزن بالایی منتقل می‌شود. حالا قهوه شما برای نوشیدن حاضر است.

بیشتر بخوانید: چگونه در خانه قهوه اسپرسو درست کنیم؟

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری

بهترین زمان خوردن قوه برای لاغری، بسته به شرایط فیزیکی و برنامه روزانه شما است. به طور کلی برای لاغری بهتر است که در ۳ بازه زمانی قهوه سیاه را مصرف کنید:

اول صبح: صبح، با یک صبحانه سبک رژیمی، قهوه سیاه را مصرف کنید تا هم از همان ابتدای روز به کاهش اشتهای شما و جلوگیری از پرخوری کمک کند، هم سوخت و ساز بدنتان را افزایش دهد و هم عملکرد سیستم عصبی‌تان را بهبود بخشد.

بعد از غذا: بعد از ناهار، می‌تواند بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری باشد. با خوردن قهوه پس از غذا اشتهایتان برای خوردن شیرینی‌جات و دسر کاهش پیدا می‌کند و با افزایش متابولیسم، کالری اضافه غذایی که مصرف کرده‌اید به زودی می‌سوزد و در کاهش وزن شما موثر است.

قبل از ورزش: اگر ورزش می‌کنید، بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری، قبل از تمرین است. خوردن قهوه سیاه پیش از تمرین، باعث افزایش عملکرد ورزشی شما می‌شود، سوخت و سازتان را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند که بیشتر و بهتر تمرین کنید.

بهترین زمان خوردن قهوه برای بیدار ماندن به نظر شما کی است؟

نکاتی درباره خوردن قهوه برای لاغری

  • قهوه را قبل از وعده غذایی بخورید. اگر قهوه را قبل از وعده غذایی بخورید اشتهایتان را کم می‌کند و باعث می‌شود کمتر غذا نوش جان کنید.
  • از دانه‌های قهوه تازه استفاده کنید. دانه قهوه تازه یا قهوه تازه آسیاب شده‌ای که از جای مطمئنی گرفته‌اید، مقدار کافئین مورد نظرتان را دارد و بر کاهش وزن تاثیر بهتری می‌گذارد.
  • قهوه را جایگزین میان‌وعده‌ها کنید. اگر مدتی پس از خوردن غذا، دلتان یک جور شیرینی یا اسنک می‌خواهد، خودتان را مهمان یک فنجان قهوه سیاه کنید تا هم سیر شوید و هم چربی بسوزانید.
  • مراقب مصرف قند و شکر خود باشید. شما مصرف قهوه سیاه برای لاغری را در برنامه روزانه‌تان قرار داده‌اید، پس برای نوشیدن قهوه از شکلات، قند و شکر زیاد استفاده نکنید. شاید یک قطعه کوچک شکلات تلخ موردی نداشته باشد، اما حواستان به مصرف قند و شکر باشد. می‌توانید مقدار کمی دارچین یا وانیل به قهوه‌تان اضافه کنید و طعم قهوه را به شیرینی نزدیک کنید.
  • برای تقویت خواص ضدالتهابی زردچوبه و دارچین اضافه کنید. افزودن مقداری دارچین و زردچوبه آسیاب شده به قهوه، باعث افزایش سوخت و ساز بدن شما می‌شود و خواص قهوه‌تان را بسیار بیشتر می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این دو ماده به علاوه آنتی‌اکسیدان‌های قهوه، یک فنجان سلامتی را به شما هدیه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: چرا قهوه باعث بی‌خوابی می‌شود؟

کلام آخر

در این مطلب به معرفی قهوه سیاه، خواص قهوه سیاه برای لاغری و طرز تهیه قهوه تلخ در خانه پرداختیم. دیدیم که به سادگی می‌توانیم با افزودن قهوه سیاه یا یکی دو فنجان اسپرسو به رژیم غذایی روزانه‌مان، کمک خوبی به افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش اشتها و ارتقای سلامتی خود کنیم. شما روزانه چند فنجان قهوه می‌نوشید؟ آیا از نوشیدن قهوه سیاه لذت می‌برید یا باید حتما به قهوه خود شیر و شکر اضافه کنید؟ تا به حال مزایای قهوه سیاه برای کاهش وزن را امتحان کرده‌اید؟ تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

روزانه چه مقدار قهوه سیاه می‌توانیم مصرف کنیم؟

مصرف روزانه حدود ۳ فنجان قهوه در طول روز عوارضی ندارد، اما خوردن بیش‌تر از این مقدار قهوه، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. همین طور از نوشیدن قهوه در نیمه دوم روز خودداری کنید.

عوارض خوردن زیاد قهوه سیاه چیست؟

بیش از حد مصرف کردن قهوه سیاه، به علت داشتن کافئین بالا می‌تواند موجب بی‌خوابی، اضطراب و عصبانیت شود. همین طور باعث کم‌آبی بدن، کمبود مواد مغذی مثل آهن و کلسیم و سوءهاضمه هم خواهد شد.

آیا خوردن قهوه سیاه قبل از خواب باعث لاغری می‌شود؟

بعضی متخصصان توصیه می‌کنند که قهوه را عصر یا قبل از خواب بنوشید تا در هنگام خواب هم سوخت و ساز بدنتان بالا باشد و وزن کم کنید. این توصیه درست است به شرطی که خواص هشیارکنندگی قهوه روی شما کارساز نباشد و بی‌خوابتان نکند. اکثر افراد با نوشیدن قهوه عصرهنگام، با مشکلات خواب مواجه می‌شوند که خود باعث چاقی است.

آیا قهوه برای لاغری شکم و پهلو مناسب است؟

قهوه سیاه به دلیل چربی‌سوزی که دارد، عامل خوبی برای لاغری شکم و پهلو است. بنابراین می‌توانید قهوه سیاه را دم کنید و صبح‌ها یا قبل از وعده‌های غذایی نوش جان کنید تا بر کاهش سایز شما هم اثرگذار باشد.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کارگران کارخانه لاستیک‌سازی شهریار در سلامت کامل هستند-پیام امروز

علی‌رضا فاتحی نژاد، شامگاه دوشنبه با حضور در محل اطفای حریق کارخانه لاستیک سازی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *