سوله آکام فلز

طرز تهیه نوشیدنی انرژی‌زا

نوشیدنی‌های انرژی‌زا از جمله نوشیدنی‌های دارویی هستند که در قالب مکمل‌های غذایی مصرف می‌شوند. یعنی نباید این نوشیدنی‌ها را مانند آب‌میوه‌های متداول یا سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار به‌صورت مدام و روزانه مصرف کرد، چراکه علاوه بر مواد مغذی، ویتامین و مواد آلی فراوان، دارای مقدار زیادی قند و شیرین‌کننده مصنوعی هستند.

مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا برای نوجوانان، ورزشکاران و افرادی که انرژی کافی را برای انجام امور روزمره خود ندارند بسیار مفید است. در این بین برخی از افراد که دارای رژیم غذایی خاص و محدودی هستند نمی‌تواند از نوشیدنی‌های انرژی‌زا آماده به‌راحتی استفاده کنند، مانند: بیماران دیابتی. به همین خاطر ما در این قسمت از مجله پیام امروز سعی داریم تا شما را با ۷ طرز تهیه نوشیدنی انرژی‌زا در خانه آشنا کنیم. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید بسته به رژیم غذایی یا ذائقه‌تان مقدار مواد شیرین‌کننده را کم یا زیاد کنید. با ما همراه شوید.

نوشیدنی انرژی‌زا چیست؟

نوشیدنی انرژی‌زا

نوشیدنی‌هایی انرژی‌زا معمولاً حاوی مقادیر زیادی کافئین، قندهای اضافه شده، مواد آلی و معدنی، ویتامین‌ها و برخی مواد افزودنی هستند. این نوع نوشیدنی عموماً باعث بالا بردن سطح هوشیاری، توجه، تمرکز، انرژی، فشار و قند خون خواهد شد. نوشیدنی‌های انرژی‌زا را در دسته مکمل‌های غذایی و دارویی جای می‌دهند تا افرادی که توان جسمانی کمتری دارند بتوانند با استفاده از این نوع مایعات مقاومت بدنی خود را افزایش دهند. حتی در برخی موارد افرادی که دچار افت فشارخون یا افت شدید قند خون می‌شوند می‌توانند با مصرف این نوع نوشیدنی به شرایط طبیعی برگردند.

برخلاف تصورات برخی افراد، اگر نوشیدنی انرژی‌زا در حد اعتدال و به‌عنوان یک نوشیدنی غیرمعمولی استفاده کنید، نه‌تنها هیچ ضرری برایتان ندارد، بلکه بسیار مفید هم خواهد بود.

به نظر شما چگونه بهترین نوشیدنی ورزشی را خودمان درست کنیم؟

طرز تهیه نوشیدنی انرژی‌زا ساده و طبیعی

تهیه این نوع نوشیدنی انرژی‌زا بسیار ساده و سریع است. کافی است مواد زیر را تهیه کنید و طبق دستور پیش بروید.

پودر چای سبز ۱ قاشق چای‌خوری
گیاه استویا ۱ قاشق چای‌خوری
لیموترش کوچک ۱ عدد
آب جوشیده شده ولرم ۱ لیتر

همه مواد را داخل شیکر یا بطری بریزید و برای ۱ تا ۲ دقیقه خوب تکان دهید تا عصاره‌ها به‌خوبی ترکیب شوند. نهایتاً ۲۰ دقیقه صبر کنید تا نوشیدنی شما کمی خنک شود و از نوشیدن آن لذت ببرید.

طرز تهیه نوشیدنی انرژی‌زا الکترولیتی

طرز تهیه نوشیدنی انرژی‌زا الکترولیتی

اگر بخواهید بدانید که بهترین نوشیدنی ورزشی چیست؟ باید بگوییم نوشیدنی انرژی‌زا الکترولیتی یکی از آن‌ها است. ورزشکاران و افرادی که فعالیت بدنی بالایی دارند می‌توانند از نوشیدنی انرژی‌زا الکترولیتی بهره فراوانی ببرند.

لیموترش زرد کوچک ۱ عدد
لیموترش سبز کوچک ۱ عدد
آب نارگیل ۱ لیوان
نمک دریا ۱/۲ قاشق چای‌خوری

همه مواد را داخل شیکر یا بطری بریزید و تا حل شدن دانه‌های نمک به تکان دادن ادامه دهید. اگر تمایل دارید که نوشیدنی‌تان را خنک میل کنید برای ۲۰ دقیقه در یخچال بگذارید. فقط دقت داشته باشید که قبل از نوشیدن مجدداً مخلوط را تکان دهید.

طرز تهیه نوشیدنی انرژی‌زا چای سبز و پشن‌فروت

این نوشیدنی به دلیل دارا بودن فیبر بالا و میزان قند کم برای بیماران دیابتی و ورزشکاران یک گزینه همه‌چیزتمام است. در واقع بهترین نوشیدنی برای دیابتی‌ها است.

چای سبز آماده مصرف ۱ لیوان
چای پشن‌فروت آماده مصرف ۱ لیوان

یک شیکر یا یک بطری را برای تهیه نوشیدنی انرژی‌زا خود حاضر کنید. هر دو چای را داخل بطری بریزید و خوب هم بزنید. شما می‌توانید بلافاصله پس از مخلوط‌کردن نوشیدنی‌تان را مصرف کنید. چای پشن‌فروت را می‌توانید به‌صورت ساشه‌های آماده از فروشگاه‌های مواد غذایی خریداری کنید.

طرز تهیه نوشیدنی انرژی‌زا لیموناد گیلاس

طرز تهیه نوشیدنی انرژی‌زا لیموناد گیلاس

طرفداران نوشیدنی‌های گازدار بدون شک از این نوع نوشیدنی استقبال خوبی خواهند داشت.

آب گازدار ۱ لیوان
گیلاس بدون هسته ۱/۲ لیوان
لیموترش زرد ۱عدد
شکر ۲ قاشق

گیلاس را به همراه نصف آب گازدار و شکر داخل مخلوط‌کن بریزید و برای ۱ دقیقه مخلوط کنید تا گیلاس‌ها به‌خوبی له شود. در آخر همه مواد باقی‌مانده به مخلوط گیلاس و آب گازدار اضافه کرده تا برای نوشیدن آماده شود.

طرز تهیه نوشیدنی انرژی‌زا سرکه سیب و عسل

یکی از نوشیدنی‌های پرخاصیت که تنها ارزش انرژی‌زایی ندارد، نوشیدنی سرکه سیب و عسل است. در ادامه شما یک دستور نوشیدنی چربی‌سوز را مطالعه خواهید کرد.

سرکه سیب ۱ فنجان
آب جوشیده شده ولرم ۱ لیوان
عسل طبیعی ۲ قاشق غذاخوری

همه مواد را داخل شیکر بریزید و مواد را به‌خوبی ترکیب کنید تا یک‌دست شود. به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه این نوشیدنی را در یخچال بگذارید تا کاملاً خنک شود.

طرز تهیه نوشیدنی انرژی‌زا کاکائو

طرز تهیه نوشیدنی انرژی‌زا کاکائو

اگر از طعم‌های شکلاتی یا کاکائویی لذت می‌برید وقت آن رسیده تا یک نوشیدنی انرژی‌زا کاکائوئی تهیه کنید.

شیر ۱ لیوان
موز متوسط ۱ عدد
پودر کاکائو ۱ قاشق چای‌خوری
مغز بادام و فندق خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
شکلات خرد شده ۱ قاشق چای‌خوری
شکر ۱ قاشق چای‌خوری

نوع شیر و آجیل‌های خردشده‌ای که در این نوشیدنی به کار می‌رود، کاملاً سلیقه‌ای است. با تهیه همه مواد باید آستین‌ها را بالا بزنید تا آماده ساخت نوشیدنی انرژی‌زا شکلاتی شویم.

مخلوط‌کن را با شیر، شکر، موز و پودر کاکائو پر کرده و برای ۲ دقیقه مخلوط کنید. زمانی که ترکیب یک دستی به دست آمد آجیل خرد شده و شکلات‌ها را داخل نوشیدنی بریزید و خوب هم بزنید.

نوشیدنی را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید تا کاملاً خنک شود. بعد از این زمان شما می‌توانید از نوشیدنی انرژی‌زا خود لذت ببرید.

از کالری نوشیدنی ها چیزی می­دانید؟

طرز تهیه نوشیدنی انرژی‌زا میوه‌ای

در این دستور تهیه شما می‌توانید از دو میوه دلخواه که طعم و مزه‌شان را می‌پسندید، استفاده کنید. ما در این طرز تهیه شما را با دستور تهیه نوشیدنی انرژی‌زا توت‌فرنگی آشنا می‌کنیم.

توت‌فرنگی خردشده ۱ فنجان
هلو خردشده ۱ فنجان
ماست ۱ فنجان
عسل ۱ قاشق غذاخوری

همه مواد را داخل مخزن مخلوط‌کن بریزید و برای ۲ تا ۳ دقیقه مواد را مخلوط کنید. به‌این‌ترتیب مایع غلیظی به دست می‌آید که کافی است آن را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا کاملاً خنک شود.

اگر تهیه این نوشیدنی برای شما خیلی خوشایند و آسان نیست می‌توانید از نوشیدنی‌های انرژی‌زا پیام امروز استفاده کنید. شما می‌توانید این نوشیدنی‌ها را در طعم‌های مختلف از نمایندگی‌های فروش یا فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کنید.

کلام آخر

در این مقاله از مجله پیام امروز شما با ۷ طرز تهیه نوشیدنی انرژی‌زا به‌صورت کامل آشنا شدید. دانستید که هر یک از نوشیدنی‌ها چه خاصیتی دارند و برای چه افرادی بیشتر از بقیه مناسب است. ما در کنار هم آموختیم که چگونه در خانه نوشیدنی انرژی‌زا سالم و بدون قند تهیه کنیم تا افراد دیابتی یا اشخاصی که رژیم غذایی خاص دارند هم بتوانند به‌راحتی از این نوشیدنی استفاده کنند. اگر مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شد، لطفاً آن را با سایر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

کدام نوشیدنی انرژی‌زا برای ورزشکاران و بیماران دیابتی مناسب‌تر است؟

نوشیدنی انرژی‌زا چای سبز و چای پشن‌فروت برای ورزشکاران و بیماران دیابتی بسیار مناسب خواهد بود.

چه افرادی بیشترین سود را از مصرف نوشیدنی انرژی‌زا الکترولیتی می‌برند؟

ورزشکاران و افرادی که فعالیت بدنی زیادی در طی روز دارند بهتر است که از نوشیدنی انرژی‌زا الکترولیتی بهره‌مند شوند.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا را باید چگونه مصرف کرد؟

نوشیدنی‌های انرژی‌زا را نیابد به‌صورت روزانه و مداوم استفاده کرد. بهتر است که این نوشیدنی را به‌عنوان یک مکمل غذایی در برنامه غذایی خود جای داد.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

حضور بیش از ۴۰۰۰ حاجی ایرانی در مدینه-پیام امروز

 بر اساس اطلاعیه ستاد مکه مکرمه تا پایان شب گذشته (اول تیر) ۲ هزار و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *