سوله آکام فلز

طرز تهیه کیک سیب با شیر عالیس

همان‌طور که می‌دانید سیب یکی از میوه‌های بسیار مفید و مغذی است که مصرف آن موجب سلامت جسم و جان شما خواهد شد. این میوه منبع خوبی از ویتامین سی، انواع مختلفی از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر است. جای‌دادن سیب یا فراورده‌های آن در رژیم غذایی موجب می‌شود تا از بیماری‌های مربوط به کلسترول بد، دیابت، سرطان، آلزایمر و کبد چرب جلوگیری کنید.

با مطالعه مقاله پیش رو از مجله پیام امروز شما قادر خواهید بود که کیک سیب را در دو نوع ساده یا فنجانی در خانه تهیه کنید. برای این کار کافی است که نکات طلایی موجود در متن را از یاد نبرید و نسبت مواد را به‌خوبی رعایت کنید. با ما همراه شوید تا با طرز تهیه کیک سیب که با شیر پرچرب پیام امروز طبخ می‌شود، آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: خواص آب سیب

مواد لازم:

آرد ۲ پیمانه
سیب رنده شده ۳ عدد
شکر نصف پیمانه
تخم‌مرغ ۳ عدد
شیر پیام امروز نصف پیمانه
روغن‌مایع نصف پیمانه
پودر دارچین ۲ قاشق مرباخوری
بیکینگ‌پودر ۱ قاشق مرباخوری
وانیل نوک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:

تخم‌مرغ، شکر و وانیل را داخل کاسه همزن بریزید و برای ۳ تا ۵ دقیقه با دور متوسط همزن بزنید تا کرم رنگ و کش‌دار شوند. در این مرحله باید روغن‌مایع را به محتویات کاسه اضافه کرده و برای ۳۰ ثانیه هم زد. با گذشت این زمان شیر پیام امروز را با باقی مواد همراه کنید و مجدداً با همزن برقی برای ۳۰ ثانیه به مخلوط کردن مواد ادامه دهید.

سیب‌های رنده شده را در این مرحله به مایه کیک اضافه می‌کنیم. فرقی نمی‌کند که سیب را با پوست یا بدون پوست رنده کنید؛ اما برای داشتن بافتی بهتر توصیه می‌کنیم پوست سیب‌ها را بگیرید.

آردی را که از قبل ۳مرتبه الک کرده‌اید را به همراه دارچین و بیکینگ‌پودر داخل کاسه بریزید. ابن بار باید با همزن دستی یا لیسک مواد را ترکیب کرد. استفاده از همزن برقی در این شرایط پف کیک را از بین خواهد برد. سعی کنید مواد خشک را در ۳ مرحله به مایه کیک اضافه کنید.

فر را با دمای ۱۸۰ درجه و مدت زمان ۴۵ دقیقه روشن کنید تا فر گرم شود، قالب کیک‌ را با یک فرچه و اندکی روغن چرب کنید. مایه کیک سیب را داخل آن بریزید. چند برش سیب تازه را برای تزیین  و ظاهری جذاب‌تر روی مایه کیک بچینید. قالب را در طبقه وسط فر بگذارید و پس از ۴۵ دقیقه که پخت کیک سیب کامل شد، آن را از فر خارج کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه معجون سیب و دارچین

سؤالات متداول

برای اینکه کیک سیب بوی زهم تخم‌مرغ ندهد، چه باید کرد؟

تخم‌مرغ را حتماً ۳ تا ۵ دقیقه با همزن برقی بزنید و چند بار دورگیری با لیسک را انجام دهید تا کیک شما بوی زهم تخم‌مرغ ندهد.

آرد مناسب پخت کیک و کاپ کیک کدام است؟

آرد قنادی یا آرد چندمنظوره برای پخت انواع کیک و دسر بسیار مناسب است.

چرا باید پوست سیب‌ها را برای تهیه کیک سیب گرفت؟

برای داشتن ظاهری بهتر و بافتی ایده‌آل توصیه می‌کنیم پوست سیب‌ها را قبل از رنده کردن جدا کنید.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

قسمت جنوبی بزرگراه یادگار امام مسدود می‌شود-پیام امروز

سرهنگ مصطفی زینی‌وند گفت: با هدف احداث شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)، از روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *