ظرفیت حج در راستای ارتقای مسلمانان است

ظرفیت حج در راستای ارتقای مسلمانان است

ایسنا/قم تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: اگر از ظرفیت حج به درستی استفاده می‌شد، امروز شاهد اقتدار بیش از پیش ملت اسلام بودیم.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر پیش از ظهر امروز در همایش بین المللی بازشناسی جایگاه حج در تقویت همگرایی اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌ها که در تالار امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: آموزه‌های دینی این نکته را به ما تعلیم می‌دهند که حج دارای منافع و ظرفیت‌های بسیاری است که حتی در قرآن کریم نیز به آن‌ها اشاره شده است.
وی افزود: امام رضا(ع) در راستای منافع حج می‌فرمایند: حج منافعش به گونه‌ای است که شرق و غرب؛ خشکی و دریا و همه کسانی که به حج آمده و همه کسانی که نیامده‌اند، از آن بهره‌مند می‌شوند.
تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اینکه تمام افرادی که استطاعت مالی دارند موظفند هر ساله به حج بروند، عنوان کرد: مسائل سیاسی و اجتماعی در سفر حج گنجانده شده است و در فرهنگ دینی ما حج با یک نگاه مترقیانه دیده شده است.
وی با بیان اینکه حجاج ایرانی می‌توانند پیام رهبری و انقلاب را در سفر حج خود منتقل کنند، مطرح کرد: با استفاده درست از فریضه حج می‌توانیم به نتایج مطلوبی از منافع این سفر دست یابیم.
قاضی عسکر با اشاره به اینکه آن چیزی که موجب قوام مردم است طبق قرآن کعبه است، خاطرنشان کرد: وحدت امت اسلامی از مسائل برجسته‌ای است که در حج محقق می‌شود.
وی با بیان اینکه اسلام؛ حج را وسیله تقویت دین قرار داده است، تصریح کرد: تفاخر در حج معنا ندارد و همه حتی از لحاظ پوشش مانند هم هستند.
تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اینکه طراحی اصلی در حج طراحی اساسی و زیبایی است، یادآور شد: اگر مسلمانان از این ظرفیت ها از ابتدا به درستی استفاده می کردند امروز شاهد این مشکلات نبودیم.
وی با بیان اینکه دین اسلام و شیعه به دنبال از بین بردن اختلافات است، ابراز کرد: علاوه بر مدیریت جامعه باید از فرصت حج برای بیداری جامعه استفاده کنیم در حالی که دشمنان به دنبال فرصتی برای تفرقه در حج هستند.
 

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner