عاشورا احیاگر اسلام‌ناب شد

ایسنا/گلستان امام‌جمعه گرگان با اشاره به اوج انحرافات دین مبین اسلام در زمان وقوع واقعه عاشورا، گفت: امام‌حسین علیه السلام با خون خود فریادگر و احیاگر ارزشهای اسلام ناب محمدی بود.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه شهر گرگان با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوای الهی میان بر سعادت و سربلندی است.

وی با بیان اینکه تحقیق را پژوهش تخصصی در واقعه عاشورا به منظور کشف و پیاده سازی درس های این نهضت در جامعه ضروری است، افزود: عاشورا نباید صرفا به یک نماد و داستان دینی و تاریخی تبدیل شود بلکه باید تمام مولفه های بی بدیل ان در زندگی فردی و اجتماعی ما تبلور یابد. 

امام جمعه گرگان با تاکید بر اینکه عامل سربلندی و عزت سپاه اباعبدالله علیه السلام بر لشکر دهها هزار نفره دشمن ایمان به مسیر و هدف و همچنین درک درست اقتضائات زمانه است. 

نورمفیدی قیام‌امام حسین علیه السلام را در بازه زمانی بسیار حیاتی دانست و ادامه داد: درست در زمانی که تحریف مثل موریانه به جان اسلام ناب محمدی افتاده بود و انحراف از شریعت نبوی به سر حد خود رسیده بود این قیام دشمنان اسلام ناب را رسوا کرد.

وی با اشاره به لزوم بهره بردن از معنویات ماه محرم، تاکید کرد: در این ماه با کنار رفتن زنگار از دل و جان مومنان، بطن دین مبین اسلام که استکبارستیزی و ایستادن در برابر ظلم است متبلور شده و مرز دقیق جبهه کفر و جبهه اسلام مشخص می شود. 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری واقعه عاشورا را احیاگر دین مبین اسلام دانست و گفت: امام حسین‌ (ع) در مقابل کفار و مشرکانی که نام اسلام را بر دوش کشیده با زنده کردن معیارهای اسلامی همچون امر به معروف و نهی از منکر ایستادگی و مقاومت کردند.

 نورمفیدی با بیان اینکه برای امام حسین‌ علیه السلام مرگ بهتر از زنده بودن و زیر بار ذلت رفتن بود، تصریح کرد:همین عزت نفس و توجه مبارزه با استبداد است که مظلومیت کربلا و عاشورا را سالهای سال فریاد می زند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner