سوله آکام فلز

عالم واقعی آن است که دانایی خود را از قرآن و اهل بیت (ع) بگیرد-پیام امروز


به گزارش روابط عمومی پلیس، حجت الاسلام والمسلمین “سید علیرضا ادیانی” در بیست وهفتمین همایش سراسری فرماندهان، مدیران و رؤسای انتظامی کشور با شکرگزاری به درگاه الهی و شکر و سپاس از عنایات خداوند و تشکر از همه دست اندرکاران این مجمع بزرگ سالانه انتظامی جمهوری اسلامی ایران که با شکوه برگزار می‌گردد و با تبریک ایام پر خیر و برکت دهه اول ماه ذی الحجه و با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: آیت الله رئیسی عالم وارسته، مجاهد راه خدا که مصداق بارز ” رَضِیَ عَنِ اللَّهِ، وَ عَاشَ مُجَاهِداً” بود همانگونه که امام علی (ع) هنگامى که از خبّاب من الارت یاد مى کرد چنین فرمودند”خداوند خبّاب بن الارتّ را رحمت کند. به رغبت اسلام آورد و در عین اطاعت، مهاجرت کرد و به آنچه روزیش داده بودند، قناعت نمود و از خدا راضى بود و مجاهد زیست”.

این مقام مسئول با اشاره به آخرین دیدار حضوری با رئیس جمهور شهید در دانشگاه تربیت پلیس امام حسن مجتبی (ع) گفت: به آیت الله رئیسی گفتم حتی ردای ریاست جمهوری نیز نتوانست شما را تغییر دهد.
وی با بیان نجابتی که شهید جمهور آیت الله رئیسی در مناظرات انتخاباتی از خود به خرج داد تاکید کرد: عالم واقعی آن است که دانایی خود را از قرآن و اهل بیت بگیرد.

حجت الاسلام ادیانی افزود: آیت الله رئیسی مجاهد بزرگ عرصه خدمت و در عین حال انسانی متواضع و فروتن بود، برادری بزرگوار که از عمق وجود احساس می‌کردم، بین من و ایشان رابطه برادری صمیمانه وجود دارد و همچنین آقای آل هاشم و همه شهدای خدمت که فقدان این عزیزان را تسلیت و تعزیت عرض میکنم و یاد و خاطره آنان و شهدای انتظامی که توفیق همراهی یک هفته‌ای خانواده‌های معظم و معزز آنها در کربلای معلی را داشتم گرامی می‌داریم.

این مقام انتظامی ادامه داد: سالی که در آن قرار داریم در انتظامی جمهوری اسلامی ایران در صدر همه اولویت‌ها سال عمق بخشی به قرآن کریم و نهج البلاغه است، ما هم از روز نخست عهد کردیم در همایش‌ها از کلام امیر المومنین که امیر کلام هستند بهره‌مند شویم و امروز هم عرض طلبگی خواهیم داشت.

وی با قرائت حکمت ۱۰۴ نهج البلاغه گفت: نوف بکالى نقل می‌کند شبى امیر المؤمنین را دیدم که از بستر برخاست و به ستارگان نگریست و مرا فرمود: اى نوف، خواب هستى یا بیدار؟ گفتم: یا امیر المؤمنین، بیدارم؛ و فرمود (ع): اى نوف، خوشا به حال کسانى که از دنیا بریده اند و به آخرت روى آورده اند. اینان مردمانى هستند که زمین را فرش خود کرده اند و خاکش را بستر و آبش را عطر خوشبوى خود. درون خود را به قرآن آراسته اند و برون را به دعا. چون مسیح، دنیا را از خود دور ساخته اند.

ادیانی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: آنجا که ما به قرآن و کلام معصومین عمل کردیم پیشرفت داشتیم و هرجا که به قرآن و کلام معصومین (ع) کم توجهی داشتیم توفیقی حاصل نگردیده است؛ این گفتار پیامبر است، از جانب پروردگار نازل شده است: “انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی” من دو چیز گران‌بها در میان شما می‌گذارم، یکی کتاب خدا؛ ریسمانی است که از آسمان تا زمین امتداد دارد، و دیگری عترت و اهل بیت من. این دو، تا هنگامی که بر حوض کوثر بر من وارد شوند هرگز از هم جدا نمی‌شوند.

وی با تاکید بر مهجوریت قرآن و اهل بیت (ع) گفت: شاید جمله «لن یفترقا حتّی یردا علیّ الحوض» اشاره باشد به این که بعد از وجود مقدّس رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم هرچه بر یکی از این دو گذشته است، بر دیگری گذشته است و مهجوریت هریک، مهجوریت دیگری است، تا آنگاه که این دو مهجور بر رسول خدا در «حوض» وارد شوند «لن یفترقا حتّی یردا علیّ الحوض».

نماینده ولی فقیه در انتظامی کشور با بیان اینکه امام خمینی (ره) حقیقت قرآن را احیا کرد افزود: امام راحل (ره) که سالروز ارتحال جانگداز آن عالم بزرگ را سپری کردیم، پرورش یافته مکتب پیامبر و حضرات معصومین (ع) بوده اند که در خصوص تفسیر الحمدلله می‌فرمایند: قرآن می‌خواهد بگوید حمدی در عالم واقع نمی‌شود مگر برای خدا، چون حمد برای کمال واقع می‌شود، نه برای نفس، شما هر کس دیگری را هم که حمد کنید حمد او نیست، و در واقع حمد خداست، هر چیزی را تعریف کنید، تعریف او نیست، بلکه تعریف خداست، چون می‌گوید: الحمد لله، یعنی همه حمد‌ها برای خداست و ایَّاکَ نَعبُدُ وَ ایَّاکَ نَستَعِینُ یعنی قدرتی غیر قدرت او در عالم واقع نمی‌شود.

وی ادامه داد:آیت الله مصباح به ما یاد داد اگر بخواهیم کل قرآن و روایات را فارسی کنیم می‌شود وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی (ره) که همگان را به خواندن و تعمل و تفکر در آن توصیه می‌کنم.

ادیانی با تاکید به اینکه آن چه امروز ایران اسلامی و همچنین انتظامی کشور به آن نیاز دارد روحیه، خودباوری و امید به آینده روشن است، افزود: روحیه مهم است. روحیه، توکل به خداست، همان گونه که مقتدا و امام حکیم ما، مقام عظمی ولایت فرمودند: روحیّه در اصطلاح اسلامی ما عبارت است از اعتماد به خدای متعال، وقتی می‌گوییم روحیه، یعنی این: اعتماد به خدای متعال، توکل به خدای متعال، حسن ظن به خدای متعال. در قرآن از سوء ظنّ به خدا مذمت شده: الظّانّینَ بِاللَّهِ ظَنَّ السَّوءِ عَلَیهِم دائِرَةُ السَّوءِ وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَیهِم»؛ سوءظنّ به خدا نباید داشت.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وعده ساخت صد هزار واحد مسکونی برای کارکنان آن را تعهد شرعی و اخلاقی به رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: تحقق این وعده دمیدن روحیه و امید به جامعه انتظامی است.

این مقام مسئول با تاکید به گماردن عناصر مطلوب در تمامی مشاغل انتظامی به ویژه در کلانتری‌ها که با مردم مواجهه بسیار دارند تصریح کرد: خیلی از مردم با مقامات بالا کاری ندارند و حاکمیت را در رفتار پلیس می‌بینند، و رفتار او را به تمام نظام نسبت می‌دهند، پس باید بهترین افرادمان را در کلانتری‌ها و مکان‌هایی که با مردم مواجعه بیشتری دارند قرار دهیم تا بهترین خدمات رسانی را به مردم داشته باشند.

وی با تقدیر ویژه از فرمانده انتظامی کشور بابت اجرای طرح نور گفت: بنده از حامیان و طرفداران سرسخت اجرای این طرح هستم و اجرای آن را اجرای احکام الهی می‌دانم، اما اجرای این طرح ظرافت‌های خاصی دارد که باید هوشیارانه با رعایت تمامی موازین شرعی و قانونی اجرا گردد و اجرا کنندگان آن می‌بایست آموزش‌های دقیق شرعی و قانونی دیده باشند تا از توطئه‌های دشمنان جلوگیری شود.

این مقام انتظامی با اشاره به بیانات حکیمانه رهبر انقلاب (مد ظله العالی) که فرمودند” انتخابات پیش روی ما، یک پدیده پر دستاورد است، حماسه انتخابات، مکمل حماسه‌ی بدرقه‌ی شهیدان است، ملت ایران احتیاج دارد به یک رئیس‌جمهور فعال، پرکار، آگاه، معتقد به مبانی انقلاب” گفت: انتخابات سرنوشت سازی پیش رو داریم و اولویت اصلی همه ما ترغیب همگان به مشارکت حداکثری در این انتخابات است.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت همگانی و انتخاب اصلح در انتخابات ۸ تیرماه گفت: از روز اول با تشکیل قرارگاه انتخابات، مشارکت همگانی درون انتظامی کشور و کمک به انتخاب اصلح مورد توجه بوده است و ان شاءالله خانواده بزرگ انتظامی با مشارکت همگانی و انتخاب اصلح در انتخابات هشتم تیرماه، یکباردیگر بصیرت، هوشیاری و بالندگی خود را به رُخ خواهند کشید.

نماینده ولی فقیه در انتظامی کشور در این سخنرانی حاضرین را به موضوعاتی مانند:توجه به زیر دستان و صیانت و مراقبت همه جانبه از همه کارکنان، رعایت حجاب در اماکن مرتبط با انتظامی، ساده زیستی و دوری از تجمل گرایی سفارش کرد و افزود: ۲۸ هزار نامه به سامانه ارتباط مستقیم با رئیس سازمان عقیدتی واصل گردیده که این نامه‌ها نشان می‌دهد اشراف مناسبی به وضعیت انتظامی کشور دارم و در همین جا از فرماندهانی که جواب مطالبات کارکنان را می‌دهند تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام ادیانی در ادامه با تشکر از خدمات بی وقفه فرماندهان، مدیران و رؤسای انتظامی بویژه فرمانده انقلابی، یادگار حماسه دفاع مقدس سردار احمد رضا رادان، از آنان خواست حجم گسترده ماموریت موجب غفلت از خانواده نگردد و تصریح کرد: باید وقت بگذارید و به خانواده خود نیز توجه کامل داشته باشید و در عمل به سیره نورانی نبی مکرم اسلام (ص) اقتدا کنید که این پیامبر رئوف و مهربان در آخرین وصیت خود به وقت گذاشتن برای خانواده و همسر و توجه به زیر دستان همگان را سفارش کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در پایان تاکید کرد: امروز جایگاه و منزلت اجتماعی در جای جای گفتار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) این است که به سمت تحول معنوی و دفاع از ارزش‌ها پیش می‌رود، همگان باید تلاش کنیم و با اهتمام بیشتر مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را محقق سازیم و اگر در این خصوص بی توجهی کنیم مطمئنا در نزد خداوند متعال مأخذه خواهیم شد.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ثبت‌نام و انتخاب رشته دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۳ تمدید شد-پیام امروز

۱۹:۴۱ – ۰۳ تير ۱۴۰۳ ۱۹:۴۱ – ۰۳ تير ۱۴۰۳  دکتر علیرضا کریمیان با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *