عالی‌ترین نقاط قوت در جاهایی است که دانشگاهیان در کنار مدافعان کشور قرار دارند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه عالی‌ترین نقاط قوت ملت در جاهایی است که دانشگاهیان در کنار مدافعان کشور قرار دارند، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی، محورهای خوبی برای الگوبرداری وجود دارد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی در جشنواره فرهیختگان که ساعاتی پیش همزمان با اختتامیه رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی در محل مصلای تهران برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالم که امروز در محل عرضه دستاوردهای یکی از محصولات انقلاب اسلامی حاضر هستم.

وی ادامه داد: اگر وظیفه دانشگاه را ۳ حوزه اصلی تولید علم، حل مسئله و تربیت نیروی تراز برای مدیریت جامعه بدانیم، دانشگاه‌های ما هر کدام در این محورها دستاوردهایی داشته‌اند و مقایسه دانشگاه‌های قبل و بعد از انقلاب، تاثیر حرکت امام خمینی(ره) در احیای اسلام را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشور پیش از انقلاب سهم بسیار کمی در تولید دانش داشتند، افزود:  امروز یکی از پیشروترین کشورها در تولید دانش هستیم و به رغم تحریم‌هایی که بر کشور تحمیل شده، امروز کشور ما در عالی‌ترین جایگاه‌های جهانی در حوزه پزشکی، هسته‌ای، دفاعی و هوا و فضا قرار دارد و بیش از ۲ برابر نسبت جمعیتی ما تولید دانش داریم و عالی‌ترین نقاط قوت ملت در جاهایی است که دانشگاهیان در کنار مدافعان کشور قرار دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه اگر دانشگاه سه وظیفه مهم دارد و باید با نگاه به افق پیش‌روی خود،در این محورها حرکت کند، خاطرنشان کرد: دانشجویان سعی می‌کنند وقتی با مسئله‌ای روبرو می‌شوند از دانش خود بهره بگیرند و آن مسئله را حل کنند. این نوع حل مسئله نوعی اعتماد به نفس برای جوانان فراهم می‌کند. در رویداد ملی عصر امید نیز شاهد در کنار هم قرار گرفتن دانش، حل مسئله، و تربیت هستیم و مهمتر از آن، انسان‌های دارای با اعتماد به نفس با حل مسئله تربیت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدعیان پیشرفت علم در جهان، تلفات بسیاری بر اثر بیماری کرونا دارند، این در حالی است که بسیاری از استان‌های کشور ما دیگر تلفات کرونا ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی اظهار کرد: افق ما در بیانیه گام دوم اسلامی، تمدن نوین اسلامی است و ملت عزیز ما توانایی تمدن‌سازی دارند. بن‌بست‌های عمیقی در جهان امروز ایجاد شده است و اسلام شایستگی آن را دارد که با معرفی تمدن نوین، راه برون رفت از این بن بست جهانی را نشان دهد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی، محورهای خوبی برای الگوبرداری وجود دارد که امیدواریم در فضای آموزش عالی شاهد الگوهای بزرگتری باشیم.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner