سوله آکام فلز
عایق صدا برای پمپ آب
عایق صدا برای پمپ آب

عایق صدا برای پمپ آب – رفع صدای پمپ آب و مزاحمت برای همسایه

همانگونه که میدانید سر و صدای زیاد پمپ آب برای آپارتمان ها یکی از معضلات ساکنین است. برای رفع این مشکل تهیه عایق صدا برای پمپ آب یکی از بهترین روش های کاهش صدای پمپ آب است.

پمپ آب کوچک بی صدا یکی از محصولات پرطرفداری است که افراد زیادی خواهان این کالا می باشند و آن را به صورت عمده تهیه می کنند این پمپ اب متناسب برای خانه و آپارتمان های کوچک می باشد تا مشتریان بتوانند به راحتی آنها را تهیه کنند و مورد استفاده قرار دهند.

اگر شما به دنبال تهیه کردن برخی از محصولات از جمله پمپ آب کوچک هستید می توانید با کارشناسان فروش ما نیز در ارتباط باشید تا اطلاعات کامل تری در مورد این محصولات به دست آورید و خرید آن را کامل کنید.

عایق صدا برای پمپ آب

ساخت عایق صدا برای پمپ آب

سر و صدای زیاد پمپ آب موجب نارضایتی افراد زیادی شده است و آنها را به فکر فرو برده که چگونه صدای پمپ آب فشار قوی را کم کنیم. بهترین انتخاب می تواند قرار دادن عایق صدا برای پمپ آب باشد.  ابتدا باید مشخص شود این صدا به علت وجود یک مشکل درون دستگاه است و یا به صورت نا خواسته رخ می دهد. نصب صحیح، درست و قرار گرفتن دستگاه در جای مناسب تا حد زیادی از بروز این صدا به شکل ناخواسته جلوگیری می کند، در بسیاری از موارد که پمپ آب از نظر فنی مشکلی نداشته باشد با قراردادن این دستگاه درون یک جعبه که عایق صدا می باشد این مشکل برطرف می شود. اما اگر از نظر فنی مشکل داشت بهتر است از متخصصین این وسیله برای رفع آن کمک گرفت.

صدای پمپ آب – عایق پمپ آب

هر ساخته صنعتی باید بتواند بر اساس میزان استانداردهای تعیین شده بین المللی نهایتا ایجاد سر و صدا بکند و بیشتر از آن نشان دهنده مشکلی فنی و یا کاربرد قطعات و اجزا بی کیفیت در ساخت پمپ می باشد.

برای عایقکاری صدای پمپ چند راه حل وجود دارد که به شرح هریک به اختصار می پردازیم.
۱ – یک راه حل این است که برای عایق صدای پمپ آب، پمپ آب را روی یک بلوک مربع بتونی سوار کنید زیرا این می تواند به اندازه کافی سنگین باشد تا لرزش را کاهش داده و نویز را کاهش دهد.
در این راهکار برای اینکه لرزش به بتن منتقل نشود باید از عایق صوتی و لاسیتک هایی با عنوان منجید، که مانع انتقال صوت به بلوک بتنی می شود و هم از لرزش جلوگیری می کند استفاده شود.
۲ –  راهکارِ دوم راحتیِ شما این است که:
دو تا جعبه از جنس متراکم مانند MDF یا نئوپان ضخیم و ترجیحا ضد آب ساخته شده باشید که یکی بزرگتر از دیگری باشد. بطوری که جعبه بزرگتر حدود ۱۰ سانتیمتر از طرفین و بالا و پایین از جعبه کوچکتر، بزرگ باشد. (یعنی جعبه بزرگتر) از هر طرف و پایین و بالا ۲۰ سانتیمتر بزرگتر باشد.
قبل از هر کاری یک قطعه عایق صدای پشم سنگ با ضخامت ۱۰ سانتی با دانسیته ۱۰۰ را در کف جعبه بزرگتر قرار می دهید. به حالتی که تمام درزهای احتمالی زیر جعبه رو پوشش بدهد تا از آن درزها صدا خارج نشود.

البته اگر پشم سنگ با ضخامت ۱۰ سانتی را نتوانید تهیه کنید می توانید پشم سنگ ۵ سانتی تهیه کنید و به جای پشم سنگ باضخامت ۱۰ سانت، در دو لایه، پشم سنگ ۵ سانتی را در کف و دیواره های جعبه قرار دهید.

بعدا جعبه کوچک رو در داخل جعبه بزرگتر قرار می دهید و عایق صدای پشم سنگ تخته ای را در قسمت خالیِ بین دو تا جعبه می گذارید.

در این مرحله به در پوش جعبه می رسیم.
در درپوش جعبه هم باید پشم سنگ را قرار بدهید و روی آن را با ام دی اف بپوشانید تا در اثر باز و بسته کردن درب جعبه پشم سنگ نریزد.

راه های کاهش صدای پمپ آب خانگی

عمدتا اگر جنس پمپ از نوع نامرغوب باشد و یا تکنولوژی ساخت پمپ متعلق به گذشته باشد نمی تواند راه مناسبی برای بهبود سر و صدای پمپ ارائه کرد.

هر چند گاها راه هایی برای بهبود صدا مانند قرار دادن پپمپ در محفظه هایی پیشنهاد می شود ولی باید پذیرفت که این کار خیلی عاقلانه و درست نیست و در اصل پاک کردن صورت مسئله است.

بنابراین شاید تنها گزینه تعویض پمپ باشد که در مقاله نصب پمپ آب خانگی در خصوص آن مفصل بحث شد و می توانید برای اطلاع به آن مراجعه فرمایید.

برای کاهش صدای پمپ آب خانگی و کمتر شدن آزار صدای پمپ علاوه بر عایق صدا برای پمپ آب چهار اصل را باید در نظر گرفت که این موضوع در زمان ساخت ساختمان و یا در زمان تعبیه جای پمپ بیشتر باید در نظر گرفته شود.

بنابراین در زمان ایجاد فضا برای استقرار پمپ آب خانگی به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • مکان تانکر و پمپ آب خود را ترجیحا در مکان هایی پیش بینی کنید که نزدیک به دیوار منزل و یا مکان استراحت شما نباشد
  • محیطی که پمپ را در داخل آن قرار می دهید سعی کنید عایق بندی کنید تا در کمینه کردن صدای ناخوشایند پمپ به خودتان کمک کنید
  • سرویس دوره ای و بازدید فصلی پمپ آب خانگی را انجام دهید
  • پمپ را در شرایط نرمال و صاف قرار دهید و برای پمپ تکیه گاه و اتصالات استاندارد استفاده کنید.
فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

خدمات کفسابی در تبریز

خدمات کفسابی در تبریز: جلا و درخشش دوباره به کفپوش‌های شما

تبریز، شهر اولین‌ها و مهد تمدن، با قدمتی دیرینه و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی فراوان، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *