عدم ارائه گزارش حسابرسی از شهرداری در دوره پنجم شورا ترک فعل محسوب می‌شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران عدم ارائه گزارش حسابرسی مجموعه شهرداری تهران در دوره قبلی شورا را ترک فعل اعضای شورای شهر تهران در دوره پنجم دانست.

به گزارش ایسنا، محمد آخوندی در پایان هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص آغاز حسابرسی از مجموعه شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته در بازه زمانی سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ گفت: حسابرسی جزو وظایف ذاتی شورا محسوب می‌شود اما باید به این نکته توجه شود که در عمر شورای پنجم هیچ حسابرسی از مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌ها و واحدهای زیرمجموعه شهرداری انجام نشده است که این کار به نوعی ترک فعل محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: از همان آغاز به کار شورای ششم از سال گذشته بنا بر تأکید و دستور ریاست شورای شهر تهران، جمع‌آوری اسناد و مدارک برای ارائه گزارش حسابرسی آغاز شد و بیش از ۳۰۰ گزارش در شورا تهیه و جمع‌آوری شده است. امروز ارائه این گزارش‌ها در صحن شورا آغاز شده و در نخستین گام گزارش حسابرسی از منطقه ۳ در دستور کار اعضا قرار گرفته است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پس از ارائه گزارش عملکرد شهرداری مناطق،‌ سازمان‌ها و شرکت‌ها در بازه سال‌های ۹۶ تا  ۹۹ گزارش حسابرسی‌ها به روزرسانی خواهد شد،‌ افزود: همزمان با ارائه این گزارش تعیین حسابرسان منتخب شورا جهت انجام عملیات حسابرسی برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مجموعه شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم تا پایان سال حسابرسی در این بخش نیز ارائه شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که چرا گزارش حسابرسی مربوط به سال‌های ۹۶ تا ۹۹ توسط مدیریت شهری دوره گذشته ارائه نشده است،‌ گفت: قاعدتا این پرسش را باید اعضای شورای شهر تهران در دوره قبلی پاسخ دهند. ما نیز بررسی‌هایی کرده‌ایم و انحرافاتی وجود دارد اما در این خصوص اعضای دوره قبلی باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کنترل تب دنگی به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است/ نیازمند اختصاص یک همت برای مقابله با بیماری هستیم – خانه ملت

گزارش شده است که تنها ۱۲ مورد بومی بوده اند و الباقی پس از سفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner