سوله آکام فلز

غربالگری ۶ میلیون دانش آموز/ بیش از ۵۰ درصد مدارس ایران معلم و مربی پرورشی ندارند-پیام امروز


پورثانی، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز برگزار شد؛ با بیان اینکه آیت الله رئیسی اولین رئیس جمهوری بود که با دانش‌آموزان رو در رو صحبت می‌کردند گفت: در دولت سیزدهم پس از ۱۸ سال سند تحول بنیادین تصویب شد.

وی افزود: پس از ۱۴ سال آزمون کیفیت بخشی برای جذب ۱۵ هزار نفر برای پرورش و تربیت بدنی دانش آموزان برگزار شد که نتایج آن ظرف امروز یا فردا اعلام می‌شود.

پورثانی با بیان اینکه هفت پروژه برای اجرای سند تحول بنیادین آماده سازی شده، تصریح کرد: در دولت سیزدهم سند اوقات فراغت دانش آموزان آماده سازی شده که پیش از این چنین سندی وجود نداشت. در این سند به تربیت و پرورش دانش آموزان توجه شده است.

او افزود: بر اساس سند اوقات فراغت مسئله تربیت و پرورش دانش آموزان به فضای مدرسه محدود نمی‌شود و خارج از مدرسه نیز گسترده شده است. 

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین ۱۴ کار ویژه آماده کرده‌ایم افزود: با کمک سامانه اردنو که برای پایه اول تا دوازدهم است سیستم جدی و جدید اردویی وارد نظام آموزش و پرورش شده است.

وی با بیان این که اردو دانش آموزشی اربعین نیز امسال برگزار می‌شود؛ افزود: سال گذشته در پیاده روی اربعین موکب‌های دانش آموزشی داشته‌ایم که امسال نیز این اتفاق خواهد افتاد البته برخی از دانش‌آموزان امکان پیاده روی را ندارند در همین راستا در مدارس نیز برنامه‌های متناسب با اربعین حسینی برگزار می‌شود. برای استعدادیابی دانش آموزان سامانه کارینو ایجاد شده است. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: امسال برنامه‌های اوقات فراغت در ۳۰ هزار پایگاه تابستانی و ۳۴۶ اردوگاه برگزار می‌شود و دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه نورینو ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم سامانه نماد برای پیشگیری آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان طراحی شده افزود: حدود ۶ میلیون نفر در مقاطع مختلف غربالگری کرده‌اند. بیش از ۵۰ درصد مدارس ایران معلم و مربی پرورشی ندارند. طبق آمار حدود ۱۰۵ هزار نفر کمبود مشاور و معلم پرورشی داریم.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

هشدار به حجاج ایرانی در مکه؛ دمای هوا در ایام تشریق به ۵۰ درجه می‌رسد-پیام امروز

اطلاعیه شماره ۵ ستاد عملیات بهداشت و درمان هلال‌احمر در حج تمتع ۱۴۰۳ به شرح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *