فروش ۲۲۰ هزار میلیارد دارایی تامین اجتماعی دروغ است


به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، میرهاشم موسوی در نشست هم‌اندیشی با تشکل‌های کارگری استان قزوین گفت: اگر خطا و تصمیم نادرست بگیریم، حق کارگران و بازنشستگان ضایع می‌شود، از این رو انتقادها را می‌پذیریم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: برای جذب کادر درمان و نیروی انسانی در این دوره ۲ بار آزمون برگزار شد و قزوین هم در آن سهم داشت که اخیرا ۹۱ نفر به این استان تخصیص داده شده است.

وی درباره بدهی‌های درمانی و مطالبات طرف قرارداد تامین اجتماعی عنوان کرد: تامین اجتماعی یک سازمان دارا است اما ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از کارفرماها طلب داریم، بدهی‌های کلان دولت هم وجود دارد، ما چالش داشتیم اما اگر درست مدیریت و برنامه‌ریزی کنیم آینده سازمان روشن و امیدوار است.

این مسئول ادامه داد: حداقل ۷ تا ۹ ماه به مراکز درمانی بدهکار بودیم، اما این فاصله به ۳ تا ۴ ماه کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: ناکارآمدی خودمان در مدیریت را نباید گردن بحران صندوق‌ها بیندازیم، از روز اول ایده ما این بود که از تجربه‌های جهانی در این حوزه استفاده کنیم.

موسوی اظهار کرد: صندوق ما براساس شاخص‌ها و محدودیتی که در حوزه کسب و کار وجود دارد، یک فرصت ۷ تا ۸ ساله داریم که کسری نقدینگی را جبران کنیم.

وی افزود: بدهی ما با بانک رفاه تسویه شد، در ماه گذشته بدون استقراض، ۵۵ هزار میلیارد تومان حقوق واریز کردیم، موعد پرداخت حقوق‌ها جابه‌جا شد اما اگر استقراض می‌کردیم تا یک روز زودتر واریز کنیم امروز به بانک بدهکار بودیم.

جذب نزدیک به ۳ میلیون نفر بیمه شده جدید

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: ۶ تا ۹ میلیون نفر داشتیم که می‌توانستند بیمه شوند، که در این دوره ۲.۸ میلیون نفر بیمه شده جدید و در قبال آن ۸۰ هزار میلیارد تومان درآمد جدید پول وارد سازمان شده است.

وی ادامه داد: در ۳ سال اخیر ۲۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی تادیه بدهی اتفاق افتاد اما دارایی را به بیرون واگذار نکردیم و به بانک رفاه دادیم تا برای آینده بین نسلی شنا خواهد بود چرا که این بانک صددرصد برای شما است.

این مسئول تاکید کرد: ۷۰ درصد کارگران ما حداقلی بگیر هستند، اگر متناسب سازی اتفاق بیفتد باید این افراد در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در کمیسیون اجتماعی برای بیمه کارگران ساختمانی داد زدیم تا حقشان ضایع نشود، کارفرماهای انبوه ساز همراهی نداشتند، در مجلس تاثیر گذاشتند و اصلاح ماده ۵۳ خلاف نظر ما بود و برای ما هم کسری برجای گذاشت.

تامین اجتماعی سازمانی دارا است اما نباید بار اضافی تحمیل شود

موسوی گفت: اگر صندوق به معادن و نفت هم وصل شود، با تحمیل بار اضافی و منابع پیش‌بینی نشده نمی‌شود به نتیجه رسید، صندوق ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند از پس خودش بربیاید اگر بار مالی اضافی نداشته باشد.

وی ادامه داد: بار متناسب سازی روی صندوق نیست و امسال هم ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در منابع پیش‌بینی شده است، ۳ ماه علی‌الحساب داده شده و بعد از آن به تغییر دولت رسید و به اصلاحیه دو فوریتی رفت و به محض اینکه تامین مالی اتفاق بیفتد، محقق می‌شود و درحال پیگیری از سازمان برنامه هستیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در رابطه با بیمه تکمیلی، سازمان ما نادار نیست اما زمان می‌برد تا منابع را بگیریم به پول تقد تبدیل کرده و به طرف تعهدات بپردازیم، در بیمه تکمیلی گاهی چند ماه عقب افتادیم، هزینه بیمه تکمیلی برای ما ۲۳ هزار تومان بود که به ۱۵۲ هزار تومان رسید و ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال خواهد بود.

وی افزود: ۱۶۷ پروژه در حال اجرا داریم و از رویکرد درمان رایگان  عقب‌نشیتی نکردیم، ۴۶ مرکز هم افتتاح شده است، البته گاهی هم در برخی جاها مشکل کمبود نیرو داریم  که باید با علوم پزشکی در این راستا رایزنی شود تا بتوانیم از زیرساخت‌هایی که داریم بهره ببریم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: در این دوره یک قلم دارو از پوشش خارج نشده، بلکه ۲۰۰ قلم دارو و خدمات بیماران خاص و خدمات ناباروری افزوده شده است، البته تا نقطه مطلوب درمانی فاصله داریم.

وی افزود: در ۶ ماه نخست امسال ۴۱۶ هزار میلیارد تومان هزینه کردیم که ماهانه ۷۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود، اما درآمد بیمه‌ای ما متوسط تا ۵۸ هزار میلیارد تومان بود.

در این نشست برای تامین سی‌تی‌اسکن بیمارستان تاکستان و درمانگاه‌های اقبالیه و مهرگان قول مساعد داده شد.



انتهای پیام/


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تصادف مرگبار در محور کوهدشت به پل سیمره با ۴ فوتی

۰۶ / ۰۷ / ۱۴۰۳ – ۱۱:۲۷:۴۰ رئیس پلیس راه انتظامی لرستان خبر داد ؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner