فریزکردن نمونه‌های بافت انسانی با دستگاه "کرایوستات" ایران‌ساخت

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری پیام امروز، دستگاه کرایوستات همچنین امکان برش انجمادی را فراهم می‌کند که در مطالعات ایمونوفلورسانس و ایمونوشیمی آنزیمی مفید است. کاربرد دیگر این دستگاه در رنگ آمیزی برخی کربوهیدرات‌ها و لیپیدهای موجود در بافت است.

یاسر مهدی‌زاده؛ مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دید سبز با اشاره به فعالیت‌های شرکت در طراحی و تولید تجهیزات آزمایشگاهی پزشکی خصوصاً تجهیزات پاتالوژی گفت: شرکت دید سبز در سال ۱۳۷۵ با هدف طراحی و تولید دستگاه‌های آزمایشگاهی پزشکی در شهرستان ارومیه آغاز به کار کرد. با توجه به اهداف تعریف شده شرکت، ابتدا دستگاه آماده‌سازی بافت (Tissue Processor) در اوایل سال ۱۳۷۶ طراحی و تولید شد و پس از گذراندن مراحل اخذ تایید تولید انبوه آن آغاز شد. با توجه به اهداف بلندمدت شرکت دید سبز در طراحی و تولید تجهیزات آزمایشگاهی پزشکی خصوصاً تجهیزات پاتالوژی در مدت زمان کوتاهی این شرکت طراحی و تولید سایر محصولات پاتالوژی را در برنامه توسعه خود قرار داد و به تدریج محصولاتی از قبیل مدل‌های پیشرفته‌تر دستگاه آماده‌سازی بافت، دستگاه میکروتوم (ROTARY MICROTOME)، دستگاه دیسپنسر پلاس (PARAFFIN DISPENSER PLUS)، دستگاه تیشوفلوت (TISSUE FLOAT)، دستگاه هات پلیت (HOT PLATE) و دستگاه کولد پلیت (COLD PLATE) را تولید کرد.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت همزمان با توسعه و تنوع بخشیدن به محصولات تولیدی خود اقدام به توسعه و تجهیز خود از حیث نیروی انسانی متخصص و ماشین‌آلات و تجهیزات کرده به طوری که در حال حاضر یکی از قدرتمندترین شرکت‌های طراحی و تولید‌کننده کامل تجهیزات پاتالوژی در کشور ایران به شمار می‌آید.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه تولید دستگاه کرایوستات در دنیا، انقلابی در صنعت پاتولوژی بوده و تاثیر قابل توجهی در تشخیص و درمان زودهنگام و به‌موقع بیماری‌ها داشته است، گفت: خوشحالیم که موفق شدیم دستگاه کرایوستات را هم با پیشرفته‌ترین ابزار و تکنولوژی روز دنیا با کیفیت بالا به صورت کاملا داخلی به مصرف‌کنندگان ارائه کنیم.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

راه‌های پی بردن به اختلالات یادگیری در بزرگسالان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۲۶ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ به غیر از کودکان، گاهی اوقات در برخی از بزرگسالان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner