فعالیت ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در صنعت کشور-پیام امروز


روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی ریاست جمهوری گفت: امروز تمام کشورهایی که بر اقتصاد دانش بنیان استوار هستند پررونق‌تر هستند و کشورهای منبع پایه عموماً هدف استثمار و سایر مشکلات بوده اند،صنعت به معنای تبدیل یک ماده اولیه به محصولی با ارزش و کیفیت بالاتر است، بنابراین کشور ما که جزو آرمان‌هایش استقلال و آزادی بوده انتخاب کرده به سمت اقتصاد دانش بنیان برود.

او افزود: موتور پیشران صنعت در همه دنیا یک قلب تپنده‌ای به نام فناوری دارد که میزان رقابت پذیری صنعت را مشخص می‌کند لذا فناوری است که میزان رقابت پذیری صنعت فولاد، نساجی، مواد غذایی، کشاورزی را مشخص می‌کند. در ایران به دلایل متعدد اعم از سیاست‌های غلط و درست، تحریم در بعضی جاها این موضوع را درک نکرده‌ایم.

دهقانی تصریح کرد:برنامه دوم حمایت از قرارگیری شرکت‌های دانش بنیان در زنجیره تولید و توسعه صنعت است؛ شرکت‌های دانش بنیان را که پیش از این صرفاً بر مبنای فناوری تقسیم بندی می‌شدند امروز بر مبنای سه موضوع داشتن فناوری سطح بالا یا پایین نسبت به کشور، میزان ایجاد اشتغال تخصصی و میزان گردش مالی تقسیم بندی می‌کنیم. در صورتی که شرکت‌ها این ۳ معیار را نداشته باشند نوپا محسوب می‌شوند. با این مبنا شرکت‌ها را بر اساس ابعادشان در زنجیره ارزش صنایع قرار می‌دهیم. اگر صنعتی در مسیر توسعه محصول از این شرکت‌ها استفاده کند، مورد حمایت قرار می‌گیرد؛ یعنی به جای حمایت پراکنده و بی هدف از شرکت‌های خرد، از صنایع برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم

معاون علمی  رییس جمهوری از فعالیت ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در بدنه  صنعت کشور خبر داد و گفت: از شرکت‌های دانش بنیان در زنجیره تولید و توسعه صنعت  حمایت می‌شود.

خبرنگار: رضا زارع 


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ممفیس دپای، پائولیستا و هرموسو از اتلتیکومادرید جدا شدند-پیام امروز

باشگاه اتلتیکومادرید اسپانیا با انتشار اطلاعیه ای از جدایی ۳ بازیکن خود خبر داد. بر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *