فیلیپ لام: بازیکنان آلمان درباره شرایط قطر در جام جهانی سکوت نکنند

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال آلمان اعلام کرد قصد حضور در قطر را ندارد و جام جهانی را از خانه خواهد دید.

به گزارش ایسنا و به نقل از کیکر، فیلیپ لام اعلام کرد علاقه ای به جام جهانی پیش رو ندارد. قهرمان جهان در سال گفت: من در تیم اعزامی به قطر نیستم و علاقه ای به پرواز به آنجا را ندارم. ترجیح می دهم مسابقات را از خانه دنبال کنم.

لام، که مسئول مسابقات قهرمانی یورو ۲۰۲۴ به عنوان مدیر مسابقات است، به شدت از این رویداد بزرگ در قطر انتقاد کرد و گفت: حقوق بشر باید بیشترین نقش را در اعطای یک تورنمنت داشته باشد. اگر میزبانی به کشوری داده می شود که یکی از بدترین عملکردها را در این زمینه داشته است باید وارد عمل شود. از زمانی که تصمیم گرفته شد قطر میزبان جام جهانی باشد به چه معیارهایی فکر کردیم؟

او در بخش دیگری از صحبت های خود نیز گفت: علاوه بر وضعیت حقوق بشر، مسائل دیگر در قطر و وسعت کشور “ظاهراً نقشی” در این میزبانی نداشته است.

برای لام، ضروری است که ملی پوشان آلمانی در طول جام جهانی (۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر) نظرات انتقادی درباره این رویداد ارائه دهند. او گفت: به‌عنوان یک بازیکن، دیگر نمی‌توان سکوت کرد و دوست دارم دیگر بازیکنان تیم ملی آلمان نیز همین صحبت ها و دیدگاه های خودشان را بیان کنند. آنچه که امروز می توانیم با قاطعیت بگوییم این است که این دوره یکی از بحث برانگیزترین جام‌های جهانی است که تا به امروز صورت گرفته است.

جام جهانی قطر به دلیل گرمای هوا در کشور میزبان جام جهانی برای اولین بار در پاییز برگزار می شود. تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله مقدماتی با تیم‌های ملی فوتبال ژاپن، اسپانیا و کاستاریکا دیدار خواهد کرد. برند نویندورف رئیس اتحادیه فوتبال آلمان می‌خواهد قبل از شروع مسابقات به همراه نانسی فایزر وزیر کشور  به قطر سفر کنند.

بسیاری از کارگران در قطر که در تاسیسات جام جهانی فوتبال کار می‌کنند از شرایط سخت کاری و کم بودن دستمزد خود گلایه می‌کنند. کارگران خارجی نزدیک به ۹۰ درصد از جمعیت ۲.۹ میلیونی قطر را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کمیته استیناف محکومیت استقلال و پرسپولیس را تایید کرد-پیام امروز

۱۱:۲۷ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ آرای صادره کمیته استیناف به شرح زیر است: *در خصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner