سوله آکام فلز

قابلیت های سلامت دیجیتال در گردشگری پزشکی-پیام امروز

صنعت گردشگری پزشکی در حال ورود به عصری جدید است که در آن مصرف­ کنندگان خواهان داشتن نقش بیشتر به واسطه­ ابزارهای دیجیتال هستند. این ابزارها در مراقبت­های بهداشتی، چند هدف عمده را دنبال می­کنند مثل افزایش ارتباط و مشارکت میان کادر درمان و بیمار، تضمین دسترسی آسان به اطلاعات شفاف، تصمیم­ گیری آگاهانه و دریافت درمان ایمن. علاوه ­بر این، ابزارهای دیجیتال از فرآیند توان­بخشی هنگام بازگشت بیمار به منزل و تمام شدن مداخلات پزشکی، پشتیبانی می­ کنند.

تکامل سلامت دیجیتال بیش از پیش شفافیت لازم در صنعت مراقبت­ های بهداشتی را تقویت می­ کند. از جذب بیمار گرفته تا هماهنگ کردن درمان بیمار تا مراقبت­های بعد از عمل، سلامت دیجیتال به نیرویی پیشرو به سمت اعتماد سازی میان بیمار و درمانگر تبدیل شده است. این ابزارها به بیماران و درمانگران کمک می­کنند تا اطلاعات کامل را به شکل مکتوب داشته باشند، بدین ­ترتیب با درج اطلاعات لازم و کنار گذاشتن بقیه، و نظارت و تأمین مراقبت­های دوران نقاهت برای بیمار حتی پس از ترک بیمارستان یا درمانگاه، مانع بروز هرگونه سردرگمی یا سوءتفاهم در فهم نیازهای بیمار، گردآوری سوابق پزشکی، مدیریت توقعات مُراجع و قیمت­ گذاری می­شوند.

افزایش تقاضا در میان بیماران به خاطر راحتی خرید دیجیتال مشابه خرده ­فروشی

براساس تحلیلی که اخیراً بر روی رفتار مصرف­ کنندگان گردشگری پزشکی انجام شده، بیش از ۷۰% از بیماران ترجیح می­دهند تجربه خرید گردشگری پزشکی خود را به مثابه بازتاب همان تجاربی ببینند که در فضای خرده ­فروشی داشته ­اند. بیماران خواهان دسترسی به ابزارهای دیجیتال بیمارمحور بیشتری برای تأمین نیازهای خود هستند. مصرف­ کنندگان مراقبت­های بهداشتی به دنبال داشتن تجربه­ ای ساده و مؤثر مشابه تجربه­ خریدهای اینترنتی، رزرو هتل، یا خرید خدمات برخط هستند.

بسیاری از خرده ­فروشان ابزارهای دیجیتال را با لحاظ کردن مشتریان خود طراحی کرده­ اند مثل Nike، آمازون، Booking.com، Airbnb، و… ابزارهای دیجیتال گردشگری پزشکی هم باید به همین شکل، با در نظر داشتن مشتریان طراحی شوند. می­بایست تمرکز متولیان این حوزه روی رفع کردن نقطه ­ی درد یا کمک به بیماران باشد تا آنها بهتر بفهمند که این ابزارها چطور کمکشان می­ کنند تا بهترین درمان را یافته و از آن مطمئن شوند و چطور به کمک مراقبت ­های دوران نقاهت می ­آیند که شاید در صنعت گردشگری پزشکی دشوار باشد. بیماران گردشگری پزشکی از درمانگرانشان می­خواهند تا از فن­آوری ­هایی استفاده کنند که برایشان ابعاد خدمات مراقبت­های بهداشتی را ساده ­تر کرده و تجربه­ منحصر به­ فردی را به ارمغان بیاورد.

افزایش شفافیت با سلامت دیجیتال

اخیراً تحلیلی منتشر شده که نشان می­دهد ۷۸% از بیماران حس کرده ­اند که تجربه­ ی کاربر دیجیتال باید از نظر فن­آوری بهبود پیدا کند و ۵۰% گفته ­اند ترجیح می­دهند با استفاده از فن­آوری با تأمین­ کننده ­ای سر وکار داشته باشند که بتواند با آنها ارتباطی مؤثر برقرار کند. اکثر بیماران گردشگری پزشکی، تأمین­ کنندگانی را ترجیح می­دهند که بتوانند برایشان شفافیت دیجیتال را به ارمغان بیاورند. تأمین­گران مراقبت­های بهداشتی می­توانند با استفاده از ابزارهای دیجیتال، شفافیت بیشتری درمورد قیمت، جزئیات روند درمان، میزان موفقیت و مدارک لازم ارائه دهند.

بیماران یا خواهان بهداشت و سلامت دیجیتال هستند یا از ابزارهای دیجیتال به منظور دریافت اطلاعات شفاف پیرامون درمانگاه­ ها، برقراری ارتباط زنده با درمانگران، و گرفتن مشاوره از راه دور برای قبل، حین و بعد از عمل استفاده می­کنند. متأسفانه، بسیاری از تأمین کنندگان گردشگری پزشکی در حال حاضر در این زمینه نقص دارند چون استفاده از فن­آوری به منظور جلب مشتری و هم­چنین تأمین اطلاعات شفاف، هنوز در سطح استاندارد این صنعت نیست.

مزایای بهداشت و درمان دیجیتال و گردشگری پزشکی

  • مقیاس­ پذیری بازار، بهداشت و درمان دیجیتال می­تواند با افزایش توانایی درمانگران در بالا بردن و مدیریت تقاضای روبه­ رشد بیماران، مقیاس­ پذیری بازار را بهبود ببخشد.
  • کاهش هزینه، ابزارهای دیجیتالی که به سرعت در حال ظهور هستند می­توانند کارآیی عملیاتی بیمارستان/مرکز پزشکی را بهبود بخشیده و درنتیجه هزینه­ ها را کاهش بدهند.
  • شفافیت روند درمان، ابزارهای دیجیتال شفافیت فرآیند درمان را تضمین می­کنند چرا که بیماران دقیقاً می­دانند چطور و توسط چه کسی درمان خواهند شد، و چه بهایی باید بپردازند.
  • جا انداختن یک نام تجاری، تأمین مستمر خدمات بهداشت و درمان دیجیتال، مزایای بلند مدتی مثل آشنایی کاربران با نام تجاری و وفاداری نسبت به آن را تضمین خواهد کرد و این به تدریج به جا افتادن آن نام تجاری منجر خواهد شد.
  • اعتمادسازی درازمدت، با بهداشت و درمان دیجیتال، درمانگران می­توانند قدرت مقایسه­ ی قیمت، کیفیت و مزایا را به بیماران بدهند. این باعث اعتمادسازی و برقراری رابطه­ ی درازمدت میان درمانگر و بیمار می­شود.
  • استفاده از تجربه­ ی خرده ­فروشی در مراقبت­های بهداشتی، بیماران می­خواهند تجربه­ ی مراقب از آنها شبیه تجاربشان در خرید از آمازون یا رزرو کردن اینترنتی یک پرواز باشد. ظاهراً آنها می­خواهند برای مراقبت، گزینه ­های مختلفی در اختیار داشته و به ابزارهای کامل و ساده برای مدیریت سلامت خودشان دسترسی داشته باشند. با وجود بهداشت و درمان دیجیتال می­توانید تقاضای بیماران را برآورده سازید.
  • راهکارهای مصرف ­کننده محور، بهداشت و درمان دیجیتال امکان دسترسی به اطلاعات کامل درمورد سوابق پزشکی بیماران، خواسته ­های آنها و هزینه­­ ی خدمات را به درمانگران می­دهد. آنها می­توانند بر این اساس، راهکارهای مصرف­کننده-محور طراحی کنند.

بهداشت و درمان دیجیتال در گردشگری پزشکی یعنی چه؟

تا همین چند سال پیش، یک بروشور حاوی توضیحات مرکز بهداشت و درمان، تنها گزینه­ ی دردسترس بیمار بود. نهایتاً با یک تماس تلفنی تمام اطلاعات مربوط به مراجعه­ بیمار به مرکز بهداشت و درمان توضیح داده می­شد. امروزه این دیگر کافی نیست. حالا بیماران می­خواهند مطمئن شوند که هروقت لازم شد، حمایت­های ضروری را دریافت می­کنند. در عصر مراقبت­های بهداشتی دیجیتال، بُعد مسافت دیگر آنقدرها مهم نیست. بیماران می­توانند از راه دور با پزشکان ملاقات کنند تا آنها با گوشی هوشمند یا تماس تصویری، ارزیابی و تشخیص را انجام داده و توصیه ­های درمانی ارائه بدهند؛ به این ترتیب نیازی نیست دیگر شخصاً به مطب پزشک مراجعه کنند. آنها می­توانند از فن­آوری­های پوشیدنی بهره گرفته و زیست­ سنجی­های مورد نظر را انجام دهند.

نحوه ­ی استفاده از بهداشت و درمان دیجیتال در گردشگری پزشکی

انقلاب مراقبت­های بهداشتی دیجیتال برای گردشگری پزشکی دورخیز کرده است. باید بدانیم که در سال­های پیش رو، چطور از بهداشت و درمان دیجیتال جهت رسیدن به حداکثر مزایا بهره ببریم.

بازاریابی و آموزش
  • ریسپانسیو کردن وب­سایت: ریسپانسیو کردن وب­سایت می­تواند به طرز چشمگیری ترافیک موبایل را افزایش دهد، سرعت بارگیری و نصب را بهبود ببخشید، میانگین نرخ تبدیل[۱] را بالا ببرد، میزان تعهد کاربران را افزایش دهد و متوسط ضریب بازگشت[۲] را در مقایسه با وب­سایت­های استاندارد پایین بیاورد.
  • رسانه ­های اجتماعی: بازاریابی رسانه­ های اجتماعی در حوزه­ ی مراقبت­ های بهداشتی امکان مطرح شدن بحث­های معنادارتر و عمیق­تری درمورد منافع،دغدغه­ ها و سؤالات بیماران در زمان واقعی را فراهم می­سازد.
  • توزیع محتوا: تولید و پخش محتوای مرتبط، پایدار و ارزشمند از طریق رسانه­ های دیجیتال مختلف، یک رویکرد بازاریابی راهبردی جهت جذب و حفظ مشتریان است.
  • مدیریت دانش: شیوه ­های درست برای مدیریت دانش در خصوص محتوای معتبر، بیماری­ها، علائم و درمان­ ها، پیامدهای مفیدی دارد. ازجمله استفاده­ ی بیشتر از اطلاعات، کارآیی ­ها و توانایی نوآوری سریع­تر و بهتر.
  • اجتماعات بیماران: با تغییر سریع نحوه­ تعامل بیماران با کادر درمان، گروه­های اینترنتی بیماران هم تغییر فاحشی داشته است. ارائه ­دهندگان خدمات درمانی باید در عین مدیریت گروه­ های مذکور، مدام اطلاعات درست و آموزش­های بیماران را به روز رسانی کنند.
  • مدیریت محتوا: از آنجا که مراقبت­های بهداشتی دیجیتال مورد استقبال بیماران قرار گرفته­اند، تأمین­ کنندگان این مراقبت­ها باید حجم زیادی از اطلاعات را در قالب گزارش ­ها، سوابق درمانی و غیره با استفاده از یک سیستم خوب مدیریت محتوا، به درستی مدیریت کنند. این منجر به مراقبت بهتر از بیمار، و کارآیی و رضایت بیشتر خواهد شد.

جذب بیمار

  • مدیریت رابطه با مشتری[۳] (CRM): راهکارهای خوبِ مدیریت رابطه با مشتری، ارائه­ دهندگان خدمات بهداشتی را قادر به مدیریت بیماران در طول مسیر درمان و درنتیجه جذب و حفظ آنها می­کنند.
  • ارتباطات: درمانگران می­بایست بیش از پیش به راه ­های مختلف ارتباطی مثل گفتگوی برخط/چت، پیامک، پیام­ رسان­ ها، رایانه، فیلم، تلفن و غیره روی بیاورند. به منظور پیشبرد بهتر بهداشت و درمان دیجیتال، ارتباطات برخط در زمان واقعی می­توانند نقش مهمی در جذب و حفظ بیماران ایفا کنند. مثلاً، گفتگوی برخط می­تواند رابطه­ ی بیمار-درمانگر را به سطح متفاوتی ارتقا دهد.
  • پیام ­رسان ­ها: ایجاد امکانات برقراری ارتباط به وسیله ­ی دیگر ابزارهای محبوب پیام ­رسانی برخط مثل فیس­بوک، واتساپ، اسکایپ و WeChat می­تواند میزان جذب بیمار را به شکل فاحشی افزایش دهد.
  • پورتال یا درگاه بیمار: درمانگران باید امکان دسترسی به پورتال بیمار را به خود او بدهند. وقتی بیماران بتوانند به گزارش­های پزشکی خود دسترسی داشته باشند، شفافیت و اعتماد بیشتر می­شود، واین به نوبه­ خود به وفاداری و حفظ بیمار منجر می­شود.
  • مدیریت قیمت­ گذاری: ابزار برخط مدیریت قیمت­ گذاری­ ها می­تواند ارائه­ دهندگان خدمات درمانی را نسبت به بیمارانشان مسئول ­تر کند. دریافت درخواست­های قیمت­ گذاری، پردازش آن ها و ارسال آن ها به بیماران سریع­تر و راحت­تر می­شود.
  • خودکارسازی روند کار: خودکارسازی روند کار یا دیجیتالی کردن آن می­تواند فرآیندها را راحت­تر کرده و عملیات مراقبت­های بهداشتی را بهبود ببخشید. این امر با موفقیت کارشناسان عرصه­ ی بهداشت و درمان را قادر ساخته تا از کارِ دستی خطاپذیر و زمان­بر به ماشین­ ها رو بیاورند. بدین­ترتیب کیفیت مراقبت­های بهداشتی ارائه­ شده بهبود یافته و نهایتاً جذب بیمار بیشتر می­شود.
  • مدیریت قرار ملاقات با پزشک: مدیریت برخط قرارهای ملاقات، کلّ فرآیند زمان­بندی نوبت­ها را راحت و بی دردسر می­کند. به جز رزرو اینترنتی نوبت، درمانگران می­توانند برای کمک بیشتر به بیماران، از ارسال خودکار رایانامه و پیامکِ یادآوری هم استفاده کنند.
فن­آوری­ها
  • پزشکی از راه دور یا مشاوره­ دوربرد: پزشکی از راه دور با تماس ویدیویی برخط، در تشخیص و ارزیابی پیش از درمان و پس از درمان بسیار مفید خواهد بود. از آنجا که بیماران، دیگر نیازی به مراجعه­ ی حضوری به مطب پزشک ندارند، قدرت و آزادی گرفتن تصمیمات آگاهانه را در خود احساس می­کنند.
  • تجزیه و تحلیل داده­ ها: به کارگیری ابزار تجزیه و تحلیل داده­ ها می­تواند مراقبت از بیمار را به نحو چشم­گیری بهبود ببخشد. به شما کمک می­کند داده­ های موجود را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و ببینید کدام اقدامات برای صرفه­جویی در هزینه­ ها و بهبود سلامت بیمار، مؤثرترند.
  • اطلاعات کسب و کار: با وجود پیچیدگی داده­ های به دست آمده و منابعِ دائماً رو به رشد داده ­ها در مراکز درمانی، نیاز به تجزیه و تحلیل پیشرفت ه­ای است که به یاری توانایی­ های تصمیم­گیری شما بیاید. در اینجاست که ابزار اطلاعات کسب­ و کار کمکتان می­کند. این ابزار می­تواند شما را از اقدامات روزانه­ پزشکان و کادر درمان، مراقبت از بیمار و میزان رضایت او و مدیریت و کارهای اداری باخبر ساخته، و در گرفتن تصمیمات ارزش-محور یاری می­کند.
نتیجه گیری

بهداشت و درمان دیجیتال و گردشگری پزشکی در حال همگرا کردن فن­آوری­ های دیجیتال با سلامت، زندگی و جامعه هستند تا تجربه­ بهتری را برای مصرف ­کننده رقم زده و این فرآیند را شخصی ­تر و شفاف ­تر کنند. ابزارهای یادشده، به واسطه­ ابزارهای ارتباطی، برنام کهای پیام ­رسانی فوری، پزشکی از راه دور، سوابق الکترونیک و فن­آوری­های مبتنی بر هوش مصنوعی، تعهد بیمار را با برقراری ارتباط مستقیم میان بیمار-درمانگر بالا می­برند، ابزارهای یادشده تنها چند نمونه­ ی عالی از همگرایی دیجیتال در فرآیندهای زنجیره­ی تأمین گردشگری پزشکی هستند. بازار اینترنتیِ PlacidWay Medical Tourism در حال تبدیل شدن به سرآمد این صنعت در هم­گرایی دیجیتالِ فن­آوری، افزایش شفافیت فرآیند کار، و تعاملات مستقیم میان بیمار و درمانگر است.

به جمع اهالی نوآوری بهداشت و درمان دیجیتال در گردشگری پزشکی بپیوندید!

[۱] conversion rate: نرخ تبدیل یک کاربر زمانی اتفاق می افتد که عمل مورد نظر شما را انجام می دهد مانند ثبت نام در سایت، خرید از سایت، عضویت در خبرنامه یا غیره.

[۲] Bounce rate: تعداد کاربرانی است که پس از ورود به سایت شما بدون مشاهده هیچ صفحه دیگری از آن خارج میشوند.

[۳] Customer Relationship Management

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

رونمایی از دو محصول جدید برای بازاریابی گردشگری خارجی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-پیام امروز

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم شجاعی مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی درباره جدیدترین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *