سوله آکام فلز

قهوه سبز را چگونه بخوریم تا لاغر شویم؟

قهوه سبز همان دانه‌های قهوه معمولی هستند که فقط بوداده نشده‌اند و کاملاً خام باقی ‌مانده‌اند. مطالعات نشان می‌دهد که برشته نکردن این دانه باعث حفظ برخی مواد شیمیایی سالم و طبیعی موجود در آن خواهد شد. به همین دلیل قهوه سبز به‌عنوان یک مکمل برای کاهش وزن محبوب و مشهور شده است. شما می‌توانید عصاره این دانه را از فروشگاه‌های مواد غذایی خریداری کرده و طبق دستورالعمل، روی جلد آن را تهیه و نوش جان کنید. رنگ این نوشیدنی سبز روشن و طعمی ملایم‌تر از قهوه بوداده دارد. برخی‌ها معتقدند که طعم قهوه سبز همچون چای‌های گیاهی معروفی است که در طی روز از آن‌ها استفاده می‌کنید.

در این مقاله از مجله پیام امروز شما با فواید و مضرات قهوه سبز و نحوه مصرف آن آشنا خواهید شد. در واقع متوجه می‌شویم که قهوه سبز را چگونه بخوریم تا لاغر شویم.

آیا قهوه سبز به‌عنوان مکمل کاهش وزن مفید است؟

آیا قهوه سبز به‌عنوان مکمل کاهش وزن مفید است؟

در سال ۲۰۱۲، عصاره قهوه سبز به‌عنوان مکمل کاهش وزن معجزه‌آسا توسط پزشک مشهور آمریکایی دکتر اوز، تبلیغ شد. از آن زمان پژوهش‌های بسیاری در زمینه تأثیرگذاری قهوه سبز بر لاغری انجام گرفت. مطالعات نشان می‌دهند که عصاره قهوه سبز یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های کاهش وزن در بازار است؛ اما شما با نوشیدن این قهوه معجزه نخواهید دید. بااین‌حال می‌توانید وزن و تناسب‌اندام خود را کنترل کنید.

آنچه در این میان به طور کامل تأیید شده اثربخشی قهوه سبز و فواید آن بر سلامتی به جز کاهش وزن است. در واقع، اسیدهای کلروژنیک موجود در دانه قهوه سبز منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت و بیماری‌های قلبی می‌شود.

خواص قهوه سبز را در این مقاله بیشتر بخوانید.

خطرات و عوارض جانبی احتمالی

قهوه سبز تا حد زیادی بی‌خطر است؛ اما ممکن است زیاده‌روی در مصرف این نوشیدنی بر اثر کافئین بیش از حد آن، علائمی را با شما به اشتراک بگذارد. ممکن است بپرسید چرا این اتفاقات در زمان نوشیدن قهوه بوداده به وجود نمی‌آید؟ زیرا مقداری از کافئین دانه‌های قهوه بر اثر حرارت دادن از بین می‌رود.

اضطراب، اختلال خواب، افزایش فشارخون، گلوکوم، فشارخون بالا، سندرم روده تحریک‌پذیر و اختلالات خونریزی از جمله خطرات احتمالی مصرف بدون برنامه قهوه سبز است. علاوه بر این‌ها تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف طولانی مدت مکمل‌های قهوه سبز ممکن است به سلامت استخوان‌ها آسیب برساند.

میزان دوز مصرفی بی‌خطر قهوه سبز

اگر شما قصد دارید که از مکمل‌های قهوه سبز استفاده کنید باید بدانید که معمولاً هر کپسول قهوه سبز حاوی ۲۰ تا ۵۰ میلی‌گرم عصاره قهوه سبز است. با این تفاوت که در طول فراوری بدون کافئین شده‌اند.

شما باید بدانید که فرقی نمی‌کند که قهوه سبز را به چه شکلی مصرف می‌کنید؛ اما باید در نظر داشته باشید که از حد مجاز این دانه نباید زیاده‌روی کنید تا از عوارض آن جلوگیری کنید.

محققان بر این باورند که دوزها مصرفی شما در طی روز نباید بیشتر از ۴۰۰ میلی‌گرم باشد. بااین‌حال شما باید این دوز را هم در دو وعده نوش جان کنید.

آیا مصرف قهوه سبز باعث کاهش وزن می‌شود؟

آیا مصرف قهوه سبز باعث کاهش وزن می‌شود؟

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که قهوه سبز ممکن است به کاهش وزن کمک کند. چند مطالعه انسانی نشان می‌دهند که نوشیدن قهوه سبز در افرادی که دارای رژیم غذایی هستند حدود ۱.۵ تا ۳ کیلوگرم بیشتر از افرادی است که این نوشیدنی را میل نمی‌کنند. قهوه سبز از طریق کاهش جذب گلوکز، افزایش متابولیسم چربی، افزایش چربی‌سوزی و کاهش ذخیره چربی موجب کاهش وزن خواهد شد.

قهوه سبز تنها خاصیت چربی‌سوزی ندارد. این دانه تمامی خواص قهوه از جمله خواص قهوه برای پوست و مو را در خود جای ‌داده است.

موارد احتیاط و منع مصرف قهوه سبز

اگر خطر یا عارضه‌ای به علت نوشیدن یا مصرف عصاره قهوه سبز شما را تهدید کند تنها به‌خاطر حجم بالای کافئین قهوه سبز است. بااین‌حال باید بدانید که افراد زیر نباید در مصرف قهوه سبز زیاده‌روی کنند:

قبل از استفاده از مکمل قهوه سبز، در صورت داشتن هر گونه بیماری با پزشک خود صحبت کنید. باتوجه‌ به فقدان شواهد در مورد ایمن بودن این دانه‌ها، پزشکان مصرف قهوه سبز را به کودکان و خانم‌های باردار یا شیرده توصیه نمی‌کنند.

قهوه سبز با بسیاری از داروها تداخل دارد. برخی از اینها شامل محرک‌ها، رقیق‌کننده‌های خون و داروهای زیر می‌شوند:

  • مشکلات قلبی
  • استخوان‌های ضعیف
  • بیماری‌های ریوی
  • یائسگی
  • افسردگی
  • روان‌گسیختگی

قهوه سبز را همراه با محرک‌های گیاهی یا سایر مکمل‌های حاوی کافئین مصرف نکنید.

اگر به قهوه سبز و فراورده‌های آن حساسیت دارید می‌توانید با مطالعه مقالات مجله پیام امروز به تناسب‌اندام برسید؛ برای مثال دستور نوشیدنی چربی‌سوز.

نحوه مصرف قهوه سبز برای کاهش وزن

نحوه مصرف قهوه سبز برای کاهش وزن

اگر بخواهیم به کمک مصرف قهوه سبز لاغر شویم باید چند نکته را در نظر داشته باشیم:

  1. یک برنامه غذایی سالم را به همراه یک رژیم غذایی مناسب برای خود طراحی کنید. هیچ مکمل دارویی یا غذایی در صورت نداشتن رژیم غذایی شما را به وزن ایده‌آل نخواهد رساند. مصرف قندهای مصنوعی و کربوهیدرات را کنترل کنید.
  2. ورزش کنید. داشتن تمرینات مناسب و گنجاندن یک برنامه ورزشی در سبک زندگی خود، حتماً نتیجه بهتری برایتان به ارمغان خواهد آورد.
  3. قهوه سبز یک نوشیدنی برای کاهش وزن است؛ اما باید طبق مجوزهای صادر شده از سوی پزشک یا وزارت بهداشت آن را میل کرد. با دوز مناسب، نوشیدن قهوه سبز یا عصاره آن را در پیش بگیرید تا دچار عارضه یا مشکلات آلرژیک نشوید.
  4. قبل از میل‌کردن وعده‌های غذایی عصاره یا نوشیدنی قهوه سبز را مصرف کنید.

بد نیست این مقاله را هم بخوانید؛ معجون پاراکاسیو هندی برای لاغری.

کلام آخر

در دنیای امروزی که داشتن وزن سالم و اندامی ایده‌آل برای همه به یک چالش بزرگ و همیشگی تبدیل شده است، توجه به مصرف برخی مواد غذایی و مکمل‌ها افزایش پیدا می‌کند. قهوه سبز در هر شکل و فراورده‌ای منجر به کنترل وزن و رسیدن به اندام ایده‌آل خواهد شد. البته که باید توجه داشت که این دانه‌های سبز به هیچ عنوان معجزه نخواهند کرد.

شما با مطالعه این مقاله از مجله پیام امروز دریافتید که مصرف قهوه سبز چه مزایا و معایبی دارد. این قهوه برای چه کسانی منع مصرف دارد و چرا نباید در استفاده از آن زیاده‌روی کرد. در واقع به سؤال قهوه سبز را چگونه بخوریم تا لاغر شویم به طور کامل پاسخ دادیم.

سؤالات متداول

چرا قهوه سبز منجر به کاهش وزن خواهد شد؟

کاهش جذب گلوکز، افزایش متابولیسم چربی، افزایش چربی‌سوزی و کاهش ذخیره چربی از جمله مواردی هستند که با مصرف قهوه سبز سبب لاغری خواهند شد.

افرادی که عصاره یا نوشیدنی قهوه سبز را در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند، چه برتری نسبت به سایرین دارند؟

اگر دو فرد با دو سبک زندگی یکسان و یک رژیم غذایی یکنواخت برای کاهش وزن تلاش کنند، شخصی که قهوه سبز را در زندگی خود جای‌ داده، در حدود ۱.۵ تا ۳ کیلوگرم بیشتر از دیگری وزن کم می‌کند.

علت بروز مشکلات آلرژیک و عوارض ناشی از مصرف قهوه سبز در چیست؟

کافئین زیاد موجود در قهوه سبز منجر به مشکلات آلرژیک و عوارض ناشی از مصرف قهوه سبز خواهد شد.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

خشک‌شدن بیش از ۸۰۰ درخت در پارک چیتگر/ کاشت ۱۰۰۰ درخت جدید-پیام امروز

۱۴:۳۸ – ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۳۸ – ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ شهردار منطقه ۲۲ خبرداد: مسعود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *