قوه قضائیه برای مردمی‌سازی پیشگیری از وقوع جرم پیشقدم شود

ایسنا/مرکزی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: قوه قضاییه برای مردمی سازی پیشگیری از وقوع جرم پیش قدم شود.

محمدرضا جعفری چهارم تیرماه در نشست هم اندیشی با منتخبان و برگزیدگان حوزه، دانشگاه، سمن ها، هنرمندان و ورزشکاران استان مرکزی به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم بر سه اصل آموزش، نظارت و برخورد استوار است.

وی با بیان اینکه موضوع نظارت در واقع یک اصل رها شده است، گفت: لازم است که بر سه اصل مذکور تامل جدی داشت.

جعفری تصریح کرد: به گفته رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور، بیشترین خیرین مدرسه ساز در استان مرکزی از بدنه آموزش و پرورش هستند که این نکته قابل توجهی است و به نظر می رسد پیشقدم شدن برای مردمی سازی پیشگیری از جرم باید از سوی قوه قضاییه صورت گیرد.

وی پیشنهاد داد که وکلا و قضات بازنشسته در ثبت سمن ها پیشقدم شوند و گفت: بسترهای فسادزا براساس زیست بوم استان مرکزی باید احصا و اولویت بندی شود و قطعا با این رویه رسیدگی به این موارد راحت تر انجام گیرد.

جعفری تصریح کرد: استان مرکزی صنعتی است و باید بررسی شود که این صنعت به عنوان نقطه قوت استان، چقدر فسادزاست چراکه تعدد و تنوع فرهنگ ها در استان به دلیل مهاجرت پذیر بودن بسیار زیاد است و باید بسترهای مختلف فساد شناسایی شود.

وی با بیان اینکه امروز درگیر جهل به قانون هستیم، افزود: در این زمینه و اگاهی بخشی اگر قدم هایی برداشته شود قطعا جرائم و بسترهای فساد کاهش می یابد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: حوزه قضایی استان مرکزی به لحاظ آینده پژوهی در حوزه جرم مقداری دیرهنگام اقدام می کند و باید برای جرائمی که ممکن است در آینده واقع شود قانون و نوع برخورد تعریف کرد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اعلام اسامی اعضای هیأت رئیسه سنی مجلس دوازدهم-پیام امروز

مهدی عبدالملکی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره فعالیت قوه مقننه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner