لزوم ارائه برنامه قرارگاه اجتماعی شهرداری برای سایر آسیب‌ها در تهران

اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش معاون اجتماعی و فرهنگی‌ شهردار تهران سوالات خود را مطرح کرده و بر ارائه برنامه قرارگاه اجتماعی برای سایر آسیب‌ها در تهران تأکید کردند.

به گزارش ایسنا، سوده نجفی پس از استماع گزارش معاون اجتماعی و فرهنگی‌ شهردار تهران با بیان این‌که سوالات من از این معاونت به معنای تقابل بین شورا و شهرداری نیست، گفت: یکی از مولفه‌های شهر بهره‌ور ، بهره‌برداری اجتماعی است. شما در قرارگاه اجتماعی برای این امر چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

وی با مطرح کردن این سوال که قرارگاه اجتماعی برای شکاف نسلی که گریبانگیر شهر تهران است چه برنامه‌ای دارد؟ ادامه داد: در شهر تهران دچار آسیب‌هایی همچون وندالیسم، گمنامی و انزوای اجتماعی، مسائل اجتماعی زیرزمینی، موضوع دختران فراری و خیابانی، حاشیه‌نشینی و کارتن خوابی وتکدی‌گری هستیم، آیا در قرارگاه اجتماعی به این موارد توجهی شده است و برای رفع این آسیب‌ها برنامه‌ای دارید؟

عضو هیئت رئیسه شورای شهر با تاکید بر اینکه قرارگاه اجتماعی بر اساس چه مدلی فعالیت می‌کند؟ افزود: اگر فعالیت این قرارگاه براساس مدل مسئله محور است؛ چرا اقداماتی که گزارش داده شد در شهر مشهود نیست و یا کمرنگ‌ است؟

به گزارش ایسنا، پرویز سروری نایب رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در دوره آقای قالیباف کارهایی برای مهار آسیب‌های اجتماعی آغاز شد اما در چهار سال گذشته متوقف شد و حالا مدیریت فعلی می‌خواهد آن را از زمین بلند کند، گفت: باید انرژی بیشتری بگذاریم تا به شرایط چهار سال قبل برگردیم و اگر اقدامات آقای قالیباف ادامه می‌یافت شاهد چنین وضعیتی نبودیم.

به گزارش ایسنا، معدنی‌پور عضو شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه ریل‌گذاری درستی انجام شده، گفت: اما هدف اصلی باید پیشگیری از وقوع آسیب اجتماعی باشد و لازم است که شهرداری برش‌های سالانه داشته باشد و آن‌ها را درست اعلام کند.

آقامیری نیز گفت: نقشه راه معتادان متجاهر بعد از بازپروری چیست؟ آیا این افراد بعد از چند ماه دوباره به پاتوق‌ها برمی‌گردند؟ یا اینکه برای آن‌ها برنامه‌ای دارید و اینکه مردم توقع دارند که پارک‌ها نیز پاکسازی شود.

مهدی اقراریان نیز با بیان اینکه شهرداری نمی‌تواند به تنهایی مشکلات را حل کند، افزود: تهران را نمی‌توان با قوانینی که کشور با آن اداره می‌شود و تاریخ برخی از آن‌ها گذشته اداره کرد و می‌بینیم که ایجاد قرارگاه اقدام خوبی است اما دوای درد نیست و باید شهرداری از دستگاه‌های دیگر تقاضای جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه رهاشدگی برخی امکانات باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: برخی سالن‌های ورزشی در مناطق آسیب‌پذیر تعطیل هستند و وقتی نوجوانان نتوانند از این خدمات استفاده کنند دچار اعتیاد می‌شوند و ما باید کاری کنیم و شهرداری برای حل مشکلات نمی‌تواند جوابگو باشد و باید در سطح ملی اقدامی صورت گیرد و جای سوال است که رئیس جمهور از منطقه هرندی بازدید کرد اما چه اتفاقی افتاد؟

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کنترل تب دنگی به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است/ نیازمند اختصاص یک همت برای مقابله با بیماری هستیم – خانه ملت

گزارش شده است که تنها ۱۲ مورد بومی بوده اند و الباقی پس از سفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner