سوله آکام فلز

مبادله برق با ترکیه به ۵۰۰ مگاوات خواهد رسید-پیام امروز


مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با احداث پست BTB پیشرفته وان از طریق خط خوی – وان امکان تبادل برق بین دو کشور تا ۶۰۰ مگاوات فراهم شد و با توجه به تفاوت افق و تفاوت روز‌های تعطیل در دو کشور، امکان تبادل برق از ایران به ترکیه و بالعکس فراهم و به صورت آزمایشی عملیاتی شد.

او ادامه داد: اکنون به دنبال راه اندازی فاز تجاری این تبادل انرژی هستیم که در سفر اخیر به ترکیه نهایی و مراحل آن توسط بخش خصوصی در حال پیگیری است که امید داریم در آینده نزدیک محقق شود. با توجه به احداث و تکمیل ایستگاه BTB و HVDC وان ترکیه و ظرفیت بیش از ۵۰۰ مگاوات آن، مقرر شد در سریعترین زمان ممکن تبادل برق با هدف تبادل شبکه برق دو کشور از طریق ایستگاه مذکور عملیاتی گردد.

سخنگوی برق در خصوص اهداف تبادل انرژی با ترکیه گفت: برنامه ریزی شده است تجارت و تبادل برق دو کشور با ۱۰۰ مگاوات آغاز و طی سه ماه آینده به حدود ۵۰۰ مگاوات برسد. مذاکرات با وزارت انرژی و منابع طبیعی ترکیه با هدف تبادل برق به منظور پوشش زمان‌های اوج مصرف برق در دو کشور صورت گرفته است به طوریکه پیش بینی می‌شود در زمان‌های اوج بار تابستان سال جاری بتوانیم حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ مگاوات با هدف تأمین مصرف برق داخلی کشور، واردات و در زمان‌های غیر اوج بار صادرات برق انجام دهیم.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

فردا؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقال برون‌استانی فرهنگیان-پیام امروز

‌فرآیند ثبت‌نام متقاضیان انتقال دائم و موقت برون‌ استانی که از ۵ خردادماه آغاز شد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *