سوله آکام فلز

محنایی: تغییر کادرفنی تیم ملی بسکتبال به صلاح نیست

کارشناس بسکتبال ایران می‌گوید تغییر کادرفنی تیم ملی در شرایط کنونی به صلاح تیم ملی نیست.

کاظم محنایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیر به تعویق افتادن بازی‌های آسیایی روی عملکرد تیم ملی ایران در ادامه راه، توضیح داد: شاید خیلی‌ها این به تعویق افتادن را برای بسکتبال ایران مناسب ندانند، اما با توجه به اینکه فدراسیون ما به تازگی دچار تغییر و تحولات شده است، از نظر من اتفاق خوبی بود که می‌تواند به فدراسیون فرصت کافی بدهد تا با یک برنامه‌ریزی بهتر تیم ملی را برای مسابقات آماده کند.

او درباره صحبت‌های مطرح شده مبنی بر تغییر کادرفنی تیم ملی نیز اظهار کرد: به هر حال همه کسانی که به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب می‌شوند دوست دارند با افراد مد نظر خودشان کار کنند و نباید به آن‌ها ایراد گرفت. قطعا این تغییر تاثیرات خودش را روی عملکرد تیم ملی خواهد گذاشت، اما من امیدوارم اگر می‌خواهند کسی را انتخاب کنند فردی باشد که سطح فنی قابل قبولی داشته و حداقل نسبت به کادر قبل، تیم ملی را رو به جلو حرکت دهد تا درجا نزنیم.

کارشناس بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد تیم ملی به قدری ضعیف بوده که نیاز به تغییر کادرفنی باشد؟ اظهار کرد: بسکتبال بازی لحظه‌ها است و هر تیمی که بهتر از لحظات استفاده کند به برتری می‌رسد، مثل اتفاقی که در لیگ افتاد و شهرداری با شکست شیمیدر به فینال رسید و قهرمان شد، اتفاقی که خیلی‌ها کم‌تر این موضوع را پیش بینی می‌کردند. در پنجره گذشته انتخابی جام جهانی هم تیم ما کامل نبود و نتیجه آن چیزی که ما می‌خواستیم رقم نخورد.

او درباره نحوه استفاده از جوانان نیز گفت: با همه این صحبت‌ها اما نمی‌توان گفت که کادرفنی تیم ملی کم کاری کرده‌ است. هیچ کس دوست ندارد با نتیجه نگرفتن آبروی خود را به خطر بیاندازد و این باخت هم اتفاق تلخی بود. شخصا اعتقاد زیادی به جوانان دارم و معتقدم حتی باید در مسابقات کاپ آسیا چشم خود را به روی کسب نتیجه بسته و به جز یک یا دو بازیکن اصلی، با همه جوانان خود در این تورنمنت شرکت کنیم. شاید این دوره نتیجه نگیریم، ولی در ادوار بعد قطعا به نتیجه خواهیم رسید.

محنایی درباره پیش بینی خود از عملکرد فدراسون در چهار سال پیش رو نیز اظهار کرد: داوری شروع خوبی داشته و نفراتی که در پست‌های مختلف و هیات رئیسه انتخاب کرده همگی افراد بسکتبالی هستند و دلشان به حال این رشته می‌سوزد. در چهار سال قبل با وجود اینکه طباطبایی خودش بسکتبالی بود شاهد بی نظمی زیادی در فدراسیون بودیم و حدود ۴۰ تغییر و جابجایی در فدراسیون اتفاق افتاد. به نظرم الان در انتخاب‌ها وسواس خوبی وجود دارد که اتفاق و شروع خوبی است، امیدوارم تاپایان همین روند ادامه داشته باشد.

او در پایان، در پاسخ به این سوال که با تغییر کادرفنی تیم ملی موافق است یا نه؟ گفت: خیلی موافق نیستم، اما بستگی دارد چه کسی بیاید. در شرایط اقتصادی موجود کشور قطعا آوردن مربی خارجی هزینه بسیار زیادی دارد. فکر می‌کنم مربیان داخلی ما این توانایی را دارند که نتایج خوبی کسب کنند و این را با صعود به جام‌جهانی و المپیک ثابت کرده‌اند. از نظر من آوردن مربی خارجی در شرایط کنونی به صلاح فدراسیون نیست.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

برگزاری تمرینات تراکتور زیر نظر نصرتی-پیام امروز

تمرین امروز (سه‌شنبه، ۲۸ فروردین) باشگاه تراکتور از ساعت ۱۱:۳۰ در زمین اصلی مجموعه ورزشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *