مراسم افتتاحیه اولین کنگره بین‌المللی وانا پژوهشگاه رویان آغاز شد

ایسنا/خراسان رضوی مراسم افتتاحیه اولین کنگره بین‌المللی وانا (WANA) در شهر مشهد صبح امروز چهارشنبه، ۱۸ خرداد، در سالن همایش‌های هتل ارغوان برگزار شده است.

در این همایش دکتر حمیدرضا بیدخوری، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، با خوشامدگویی صمیمانه به حاضران و میهمانان اولین کنفرانس وانا در مشهد اظهار کرد: بسیار مفتخریم که در ایام مبارک دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت ثامن‌الحجج(ع) در مشهد مقدس میزبان شما هستیم.

وی افزود: منطقه جغرافیایی وانا مخفف غرب آسیا و شمال آفریقاست و یک طبقه‌بندی اجتماعی فرهنگی متشکل از سرزمین‌هایی با شباهت‌های متعدد است، برگزاری اولین کنگره بین‌المللی وانا در شهر مشهد انتخابی هوشمندانه از سوی مدیران پرافتخار پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی بوده است.  

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد مقدس در منطقه وانا موقعیتی استثنایی دارد، نه صرفا از نظر جغرافیایی بلکه به دلیل پیوندهای عمیق فرهنگی ایفای نقش می‌کند، افزود: مشهد دومین شهر مقدس بزرگ جهان، سالانه بیش از ۲۰ میلیون گردشگر و زائر را به خود جذب می‌کند که بسیاری از آن‌ها از منطقه وانا می‌آیند.

بیدخوری خاطرنشان کرد: سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی به دلیل چهار دهه فعالیت‌های موثر پژوهشی، فناوری و خدمات تخصصی پزشکی خود به جامعه شهرت دارد. ویژگی ممتاز این نهاد در اولویت قرار دادن اقشار کمتر برخوردار است. مراکز تحقیقاتی ما روی سلول‌های بنیادی، سرطان و عفونت‌های منتقله از طریق خون تمرکز دارند و خدمات پزشکی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی شامل پنج آزمایشگاه تشخیصی، ۲ کلینیک دندانپزشکی، یک مرکز سرطان، یک کلینیک داخلی و یک کلینیک چندتخصصی ژنتیکی است.  

وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه رویان در ۱۵ سال گذشته در کنار جهاد خراسان رضوی و دانشگاه فردوسی مشهد نقش موثری در کنسرسیوم بین‌المللی سلول‌های بنیادی مشهد MashhadStemCells ایفا نموده که نتایج بسیار ارزشمندی داشته، ادامه داد: مشارکت پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در زمینه پژوهش‌ها و درمان ناباروری در استان ما بسیار مبارک است و ما از این تصمیم ریاست پژوهشگاه قدردانی می‌کنیم و امیدوارم مشارکت شما باعث پیشرفت حرفه‌ای و ایجاد همکاری‌های علمی موثر شود.  

مراسم افتتاحیه اولین کنگره بین‌المللی وانا پژوهشگاه رویان آغاز شد

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner