مربیان آموزش‌وپرورش نیازمند دوره‌های آشنایی با هلال‌احمر هستند

ایسنا/زنجان معاون معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مربیان آموزش‌وپرورش کشور نیازمند دوره‌های آشنایی با جمعیت هلال‌احمر هستند که با تحقق این مهم، آموزش‌های این بخش به مدارس و مناطق آموزشی نیز تسری می‌یابد.

اصغر باقرزاده ظهر امروز (۷ تیرماه) در حاشیه افتتاح نمایشگاه فعالیت‌های تابستانی و در جریان بازدید از غرفه جمعیت هلال‌احمر زنجان، در جمع خبرنگاران افزود: اخیراً رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران دیداری با وزیر آموزش‌وپرورش داشت که منجر به انعقاد تفاهم‌نامه شد.

وی یادآور شد: در این تفاهم‌نامه مقرر شد تا همه مراکز آموزشی و پرورشی دو طرف بررسی، نقاط مشترک را شناسایی و به هم متصل و از این ظرفیت‌ها برای ایجاد موقعیت‌های یادگیری و تربیت دانش‌آموزان استفاده کنیم.

معاون وزیر معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: پیشنهاد این وزارتخانه در انعقاد تفاهم‌نامه بر تربیت مربیان آموزش‌وپرورش بود تا ارتباط دوسویه آن‌ها را ایجاد کنیم.

باقرزاده تاکید کرد: نقطه شروع گسترش همکاری وزارت آموزش‌وپرورش با جمعیت هلال‌احمر، مربیان هستند؛ چرا که باید با ارائه دوره‌هایی برای آن‌ها از سوی هلال‌احمر، آشنایی با این نهاد انجام شود.

وی ادامه داد: باید بعد از این مرحله آموزش‌های هلال‌احمر به مدارس و فضای پرورشی سوق پیدا کند.

معاون وزیر معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش به تعداد مربیان و مراکز کانون‌های کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۲ هزار مربی پرورشی، ۱۳ هزار مشاور، حدود ۳۰۰ اردوگاه و بیش از ۳۰۰ کانون فرهنگی و تربیتی در کشور داریم.

باقرزاده افزود: همه این‌ها می‌تواند فضاهای مناسبی برای شناساندن فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر در سطح کشور باشد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در سطح کشور یک میلیون نفر معلم داریم، تصریح کرد: این جمعیت حتی اگر یک درصد هم با جمعیت هلال احمر همکاری شروع کند، بیش از ۱۵۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

معاون وزیر معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: دوره‌های آشنایی با جمعیت هلال‌احمر و آموزش‌های مورد نیاز برای مربیان و مسئولان آموزش‌وپرورش برگزار شود که با تحقق این مهم می‌توانیم آموزش‌های هلال‌احمر را در مدارس و مناطق آموزشی کشور تسری دهیم.

گفتنی است، در این نمایشگاه غرفه‌های متعددی از آموزش‌وپرورش، ادارات و جمعیت هلال‌احمر استان زنجان برپا بود که در آن به معرفی فعالیت‌های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان پرداخته بودند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کنترل تب دنگی به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است/ نیازمند اختصاص یک همت برای مقابله با بیماری هستیم – خانه ملت

گزارش شده است که تنها ۱۲ مورد بومی بوده اند و الباقی پس از سفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner