مرشدی: تیم ملی بسکتبال آمادگی ذهنی می‌خواهد

کارشناس بسکتبال ایران توضیح داد: برای اینکه نتیجه قابل قبولی کسب کنیم، نیازمند آمادگی ذهنی مناسب هستیم.

عباس مرشدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بازی پیش روی تیم ملی بسکتبال ایران مقابل ژاپن در پنجره چهارم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ توضیح داد: اینکه نتیجه را پیش‌بینی کنیم از نظر کارشناسی درست نیست اما می‌شود شرایط دو تیم برای حضور در یک بازی را بررسی کرد. متاسفانه اما فدراسیون یک مقدار کارهای خود را در فضای بسته انجام می‌دهد و ما افرادی که دور از فدراسیون هستیم اطلاعات کافی در اختیار نداریم که نظر کارشناسی دقیقی بدهیم.

او با شاره به بازی‌های دوستانه ایران و ژاپن در هفته گذشته، توضیح داد: فدراسیون ترکیبی از امید و برگسالان را به ژاپن برد و تیم ملی چند بازی در آن‌جا برگزار کرد که باخت. البته اشکال ندارد چون محک زدن بازیکنان در دیدارهای دوستانه برای کسب تجربه مناسب است و برای آینده مفید خواهد بود. الان نمی‌دانم چند بازیکن از آن مسابقات تدارکاتی به تیم اضافه می‌شوند اما آن چه که مهم است ما تیم ژاپن را دیده‌ایم و آن‌ها را می‌شناسیم، البته اگر قوی‌تر نشود و تقریبا همان تیم که در کاپ آسیا بود را راهی این پنجره کند. 

کارشناس بسکتبال ایران ادامه داد: تیم ایران همواره مقابل تیم‌هایی که سیستماتیک بازی‌ می‌کنند راحت‌تر بازی می‌کند و به همین دلیل در کاپ آسیا توانست ژاپن را شکست دهد. اگر هم مقابل اردن باختیم به خاطر این بود که در یک بازی غیر سیستماتیک طبیعتا عرب‌ها با تجربه و موفق‌ترند. اصولا تیم‌های سیستماتیک دارای یکسری شاخصه‌های حمله و دفاع هستند که از آن شاخصه‌های گروهی استفاده می‌کنند. وقتی این اتفاق میافتد شرایط دفاع یا حمله مقابل آن‌ها مشخص است. مقابل چنین تیم‌هایی می‌توان با گوش دادن به آن چه که مربی می‌گوید راحت‌تر نتیجه گرفت اما برابر تیم‌هایی مثل اردن چون هیچ حساب کتابی نیست، کار سخت می‌شود.

او گفت: فکر می‌کنم بازی‌ ما برابر ژاپن حساس خواهد بود چون ما تیمی نیستیم که راحت امتیاز بدهیم. تیمی هستیم که یکی از قدرت‌های آسیا بوده‌ایم هرچند که الان معلوم نیست همچنان بین قدرت‌های آسیا هستیم یا خیر! می‌شود با آنالیز خوب ژاپن را شکست دهیم به شرط اینکه تمام تمرکز بازیکنان به بازی و درون زمین باشد. امیدوارم از نظر فنی و روانی آماده این دیدار باشیم چون فکر میکنم مسئله روانشناسی خیلی اهمیت دارد.

مربی سابق تیم ملی ایران درباره پیش بینی خود از بازی‌های پیش رو برابر تیم‌هایی چون چین و استرالیا نیز گفت: همه چیز به شرایط جدول بستگی دارد. مطمئنا اگر تیمی مثل چین یا استرالیا برای قطعی کردن صعود خود به برد مقابل ایران نیاز داشته باشد، بی شک بازی‌های ما برابر آن‌ها بازی مرگ خواهد بود و فکر نمی‌کنم تیم ایران کار راحتی داشته باشد.

او درباره تاثیرات حواشی چون درگیری لفظی حامد حدادی با سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی، توضیح داد: «خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج.» این اتفاقات نه تقصیر حدادی است و نه تقصیر ارمغانی، شاید بین هر مربی و بازیکنی اختلافاتی ایجاد شود. این اتفاقات در بالاترین سطح هیجانات رخ می‌دهد. من هم چیزهایی شنیدم ولی اگر مطرح نکردم بخاطر این بود که نمی‌خواهم تنشی ایجاد شود. امیدوارم تیم از نظر روانی آماده بازی باشد.

به گزارش ایسنا دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و ژاپن امروز (پنجشنبه) ساعت ۲۰:۳۰ آغاز می‌شود.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کمیته استیناف محکومیت استقلال و پرسپولیس را تایید کرد-پیام امروز

۱۱:۲۷ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ آرای صادره کمیته استیناف به شرح زیر است: *در خصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner