سوله آکام فلز
ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان
ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

مسیر موفقیت از ثبت نام تیزهوشان تا رتبه زیر ۱۰۰ کنکور

رشد و ترقی بطور ذاتی در نهاد انسان قرار داده شده است. انسان فی ذاته در مسیر کمال است اما اینکه اشرف مخلوقات شده است به واسطه اراده و انتخاب او در سیر موفقیت در عرصه ها و ابعاد مختلف زندگی بشری چه بصورت فردی و چه بصورت اجتماعی است. چرا وقتی زمان ثبت نام تیزهوشان فرا میرسد خیلی ها در تکاپو می افتند که در این آزمون شرکت کنند آیا چنین تصمیمی بطور یکباره و دفعتا صحیح است؟ به نظر شما نمیبایست این تصمیم از قبل تر از اینها در ذهن شکل میگرفت؟ و البته کسانی که برای این امتحان تلاش بیشتر انجام داده اند نتیجه آن را خواهند دید اگرچه سیستم سرمایه داری در همه جا حضور پیدا کرده و تاثیرات منفی خود را گذاشته است اما باز هم تلاش و کوشش حرف اول را می زند.

ثبت نام آزمون تیزهوشان اولین پله است؟

به نظرم برای دانش آموزان و داوطلبانی که میخواهند در مدارس تیزهوشان موفق شوند حتما ثبت نام تیزهوشان پله اول نیست. قدم اول را باید خیلی پیش تر برداشت. وقتی در چند سال قبل از آن با مدارس تیزهوشان اشنا شده یعنی پله اول قبل تر برداشته شده یعنی در فکر و ذهن خود علاقه و خواستن موفقیت در آزمون تیزهوشان نقش بسته است. بعبارت دیگر اگر کسی در زمان ثبت نام تیزهوشان فکر کند که قدم اول را برای موفقیت در آزمون تیزهوشان را برداشته ودر آن موفق خواهد شد و به تبع آن برای خود استناط کند که در کنکور سراسری هم از رتبه های برتر کشوری خواهد شد به نظر میرسد دیر شده است.

ثبت نام تیزهوشان
ثبت نام تیزهوشان

ثبت نام در مدارس تیزهوشان و موفقیت در آن هدف است؟

با شناختی که از افراد موفق نه تنها در کشورمان بلکه در دنیا دارم چه مطالبی که خوانده ام و چه شنیده و چه دیده ام این نکته اساسی را بهم ثابت نموده است که کسی که حتی در دوران ابتدایی فکر بزرگی در سر دارد و صد البته برای آن به معنای واقعی کلمه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمیکند و با کسب علم و درس خواندن و قبولی در آزمون هایی مثل مدارس تیزهوشان و یا کنکور و پژوهش در دوران دانشگاه و کسب رتبه های عالی تحصیلات تکمیلی توانسته است برای بشریت قدم بردارد یعنی در ابتدا چنن فردی برای خود قدم برداشته و همزمان این همه تلاش عالمی منجر به خدمات ارزشمندی برای سایر انسانها شده است.

لذا ثبت نام برای ورود به مدارس تیزهوشان و یا کسب رتبه زیر ۱۰۰ کنکور و دریافت PHD نباید در هیچ برهه ای از زندگی هدف باشد چرا که این فکر و نیت برای شخص بازدارنده است. اصلا هدفی در پس پرده آموختن نیست چرا که علم انتها ندارد زیرا مخلوق خداوندی که سرمد است و ابتدا و انتها ندارد هم بی انتهاست پس برای بی نهایت شدن باید تلاش کرد حال قضا و قدر الهی هر آنچه میخواهد باشد. مثال واقعی این امر سرکار خانم مریم میرزاخانی است که برای علم سالها تلاش کرد اما متاسفانه عمرش طولانی نشد تا خدمات بیشتری به بشریت ارزانی کند اما مهم آن است که علم را برای علم میخواست و تلاش میکرد و هدفش کشف فلان معادله ریاضی یا … نبود بلکه علم آموزی باید برای گره گشایی از مشکلات بشریت باشد تا همواره در این مسیر آرامش همه وجود آدمی را فرا بگیرد.

موفقیت در آزمون مدارس تیزهوشان با هوش بالا رابطه دارد؟

مسئله IQ و ضریب هوشی در جای خودش مهم است و چون این موضوع توسط علم به اثبات رسیده است و مورد تایید قرار گرفته لذا توجه به آن منطقی و عقلانی است. به نظر میرسد هر وقت دو مقوله داشتن ضریب هوشی بالا و پشتکار قوی و عزم و اراده زیاد در فردی وجود داشته باشد به احتمال خیلی زیاد چنین شخصی در آینده به موفقیت های بزرگی دست خواهد یافت. با کمی دقت در اطرافیان و دوستان میتوان این موضوع را عینا مشاهده نمود.

مسیر موفقیت از ثبت نام تیزهوشان تا رتبه های زیر ۱۰۰ کنکور مسیری عجیب و غریب نیست و یا نیازمند امکانات کشوری و لشگری نیست!! (البته کلاسهای تقویتی و کنکوری و امثالهم کمک کننده است) امیدواریم روز به روز عدالت آموزشی یا عدالت تحصیلی در کشورمان نهادینه تر گردد.

وب سایت های خبری مرتبط با موضوع ثبت نام تیزهوشان

۱- خبرینو

۲- هیوا

۳- ایران مشاوره

۴- همراه مشاور

 

 

 

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵-پیام امروز

 به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری شهردار منطقه با تاکید بر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *