مطالبات نمایندگان اصفهان از وزیر آموزش و پرورش

ایسنا/اصفهان چندتن از نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان که امروز پنجشنبه، ۲۵ فروردین با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، خواستار توجه جدی به مشکلات اصفهان ازجمله کمبود فضاهای آموزشی و نیروی انسانی در این استان شدند.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به بحران فرونشست زمین در استان اصفهان، اظهار کرد: آثار ارزشمند شهر اصفهان ازجمله پل‌های تاریخی درحال فروریزی است. از وزیر آموزش و پرورش درخواست می‌کنم این فاجعه را به گوش هیئت دولت برساند.

وی با بیان اینکه امروز واحدهای آموزشی ما به واسطه فرونشست زمین درحال تخریب است، گفت: فرونشست زمین به دلیل بارگذاری زیاد بر حوضه آبریز زاینده‌رود است. حقوق کشاورزان ما بالای یک میلیارد مکعب در سال بوده و دولت نمی‌تواند حقوق این کشاورزان را نادیده بگیرد.

موسوی لارگانی با بیان اینکه به استان اصفهان می‌گویند برخوردار، تصریح کرد: وضعیت فضای آموزشی و نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان مصادیقی از برخوردار نبودن اصفهان است.

وی همچنین با اشاره به نقش و مشارکت خیرین مدرسه ساز در ساخت مدارس و تأمین فضاهای آموزشی، گفت: انتظار داریم وقتی خیر سهم خودش را می‌آورد، دولت هم کمک کند تا مدرسه افتتاح شود.

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس‌ نیز با قدردانی از وزیر آموزش و پرورش به خاطر بازگشایی مدارس، گفت: انتظار داریم وزیر آموزش و پرورش اهتمام بیشتری برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داشته باشد، چراکه اقدامات امروز در دهه‌های بعدی نتیجه خواهد داد و امیدواریم با همکاری مجلس و دولت اتفاقات خوبی رقم خورد. 

وی با بیان اینکه اصفهان تنها یک شهر یا استان مثل سایر استان‌ها نیست، تصریح کرد: اصفهان هم معین بقیه استان‌ها است و هم سرریز مهاجران استان‌های دیگر به این استان می‌آید. از سوی دیگر حافظه تاریخی اصفهان نشان دهنده جایگاه ویژه آن در تعلیم و تربیت است و با این پیشینه باید به اصفهان نگاه کنید. 

حجت‌الاسلام میرزایی، نماینده دیگر اصفهان در مجلس نیز به مشکل نیروهای خدماتی اشاره کرد و گفت: اگر تدبیری برای به‌کارگیری این نیروها نشود بهداشت مدارس نیز به خطر می‌افتد. پیشنهاد می‌کنم در لایحه حقوق و دستمزدهای عادلانه این نیروها نیز درنظر گرفته شود. 

وی افزود: گزینش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان اصفهان نیز دچار مشکلات و اعمال سلیقه بوده و نیروهای متدین حذف می‌شدند که باید در گزینش تجدیدنظر شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برای تکمیل پروژه‌های خیرساز می‌توان از طریق کمیسیون اصل ۹۰ دولت را مکلف به ایفای تعهدات خود کرد، گفت: حضوری شدن مدارس یکی از آرزوهای ما بود، اما در پایان سال مشکلاتی برای خانواده‌ها به وجود آورد که باید حل شود.

مهدی طغیانی، نماینده دیگر اصفهان در مجلس نیز با بیان اینکه همه تلاش می‌کنند تا تربیت اتفاق افتد، اما متأسفانه با گذشت بیش از ۱۰ سال، سند تحول آموزش و پرورش هنوز خروجی خود را نشان نمی‌دهد، گفت: اگر بیشتر وقت وزیر به محتوای آموزش و پرورش نگذرد به نتایج سند تحول تحول بنیادین آموزش و پرورش نخواهیم رسید.

وی با تأکید بر اینکه امروز آموزش و پرورش اوضاع خوبی ندارد، تصریح کرد: بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه می‌بینیم نتیجه این است که افرادی  بدون آموزش و مهارت لازم سر کلاس درس می‌روند. با این وضعیت معلمان و برنامه درسی به جایی نخواهیم رسید، درحالی که اگر این اتفاق در دولت انقلابی نیفتد، دیگر هیچ امیدی به آن نداریم. 

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

دستگیری سارقان منزل با ۸ فقره اعتراف در شهرری-پیام امروز

۱۵:۲۰ – ۱۳ تير ۱۴۰۳  سرهنگ  محمدقاسم طرهانی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *