سوله آکام فلز

میزان ترانزیت جاده‌ای کشور تا پایان سال به ۲۰ میلیون تن می‌رسد+ فیلم-پیام امروز


مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی در مراسم افتتاح پروژه ریلی رشت – کاسپین گفت:  کشور تا چندین سال مدیون  پیگیری رئیس جمهور شهید برای تکمیل پروژه‌های کریدوری است چراکه ایشان اهمیت این پروژه‌های کریدوری را می‌دانست و همواره آن را پیگیری ودنبال می‌کرد.

وی  با بیان اینکه  دیپلماسی اثر بخش به ادعا نیست بلکه  دیپلماسی اثر بخش آن است که با پیگیری‌های دولت سیزدهم  ترانزیت رشد ۵۵ درصدی داشته است گفت: دولت سیزدهم با استفاده از  دیپلماسی اثر بخش خود توانست رکورد‌های زیادی به دست بیاورد به طوری که  در سال ۱۴۰۱ ترانزیت  جاده‌ای کمتر از ۱۰ میلیون تن شد و در  سال ۱۴۰۲ میزان ترانزیت به  ۱۵ میلیون  تن و در سه ماه امسال به عدد ۵ ونیم میلیون تن رسید که پیش بینی می‌شود تا پایان سال  این میزان  به  ۲۰ میلیون تن  برسد و با اجرای آن آرزوی دیرینه رهبر انقلاب اسلامی محقق شود.  

وزیر راه وشهرسازی بیان کرد:در حوزه ترانزیت دریایی هم ما توانسته ایم به پیشرفت‌های بسیار خوبی برسیم به طوری که تجارت دریا برد ما ۵۰ درصد رشد داشته و میزان صادرات دریای خزر هم به  ۵۰  درصدی برسد و پیش بینی می‌شود با توجه به اقداماتی که در دستور کار خود قرار داده ایم با رکود‌های جدیدی در این بخش روبرو شویم.  

 بذرپاش بیان کرد: کریدور‌های شمال وجنوب یک پروژه نیست بلکه مجموعه‌ای از پروژه‌ها است به طوری که در حال حاضر شاهد  ترانزیت ریلی‏‏‎ و جاده‌ای  هستیم و با تکمیل ناوگان خود در کریدور‌های شرق و غرب وهمچنین رشد دیپلماسی  شاهد تسهیل در تردد کالا و کاهش تعرفه‌های ترانزیتی هم هستیم.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه  امسال رشد ترانزیت را در تمامی بخش‌ها در دستور کار خود قرارداده ایم گفت: میزان ترانزیت جاده‌ای در سه ماه ابتدای امسال رشد ۷۰ درصدی داشته است.

او با بیان اینکه با بهره برداری از قطعه راه آهن رشت- کاسپین اخرین قطعه از پازل دریای شمال به جنوب تکمیل و متصل می‌شود گفت: این مسیر ریلی در مقایسه با سایر مسیر‌های ریلی شمال کشور کوتاه‌تر است و باتوجه به توافقات خوبی که بین ایران وروسیه صورت گرفته است با بهره برداری از این راه آهن سرعت حمل کالا افزایش می‌یابد.

بذرپاش بیان کرد: با بهره برداری از پروژه‌های ریلی دیگر از جمله سرخس و دورود  زنجیره‌های شمال و جنوبی کشور در حوزه ریلی کشور تکمیل و میزان ترانزیت هم در این بخش چندین برابر خواهد شد.

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: در حال حاضر میزان ترانزیت  افزایش ۵۵ درصدی داشته است که با تکمیل سایر شبکه‌های حمل ونقلی از جمله جاده‌ای میزان ترازنزیت هم رکورد‌های جدیدی را کسب خواهد کرد.

خبرنگار: محبوبه کباری


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تقابل سنتی ماتادور‌ها و لاجوردی پوشان/ وایکینگ‌ها درصدد انتقام از سه شیر‌ها-پیام امروز

در ادامه مسابقات یورو ۲۰۲۴ به میزبانی آلمان امروز ۳ بازی از گروه‌های B و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *