سوله آکام فلز
نتایج تیزهوشان-سایت اعلام نتایج
نتایج تیزهوشان-سایت اعلام نتایج

نتایج تیزهوشان|نتایج تیزهوشان کی میاد+سایت اعلام نتایج تیزهوشان

در ایران چندین نوع مدرسه وجود دارد؛ از جمله این مدارس می‌توان به مدارس دولتی، غیردولتی، شاهد، نمونه دولتی و تیزهوشان اشاره کرد. مدارس تیزهوشان برای افراد تیزهوش و درس خوانی است که برای کسب مطالب آموزشی از ظرفیت بیشتری نسبت به دیگران برخوردار هستند. به‌ منظور پذیرش در این مدارس، دانش‌آموزان باید در آزمون مدارس تیزهوشان شرکت کنند و در صورت دریافت نمره قبولی در نتایج تیزهوشان می‌توانند در مقطع هفتم یا دهم در این مدارس به تحصیل بپردازند. مدارس تیزهوشان در تمام استان‌ها وجود دارد و افراد پس از قبولی در آزمون مخصوص این مدارس در یکی از آن‌ها به تحصیل مشغول می‌شوند.

هدف از تأسیس مدارس تیزهوشان، یافتن استعدادها و پرورش خلاقیت دانش‌آموزان با توانایی هوشی بالا است تا این استعدادها از آیندهٔ خوبی برخوردار شوند. در مدارس تیزهوشان معمولاً از تمام توان یک دانش‌آموز بهره برده می‌شود و تمام تمرکز دانش‌آموز بر روی یادگیری عمیق مفاهیم درسی است. تفاوت مدارس تیزهوشان با مدارس دیگر در هدف و نوع تدریس این مدارس است؛ در مدرسه‌هایی تحت عنوان تیزهوشان، آموزش در سطح بالاتری صورت می‌گیرد که به افزایش توانایی افراد در دروس گوناگون منجر می‌شود و معلمان با سابقه و نمونه در این مدارس تدریس می‌کنند. هرساله ثبت نام تیزهوشان از بین واجدین شرایط انجام شده و آزمون آن برگزار می‌شود پس از اعلام نتایج تیزهوشان از طریق سایت، دانش آموزان تیزهوش که نسبت به دیگران تلاش بیشتری کرده‌اند، وارد این مدارس می‌شوند.

راهنمای مشاهده نتایج آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

در این بخش قصد داریم راهنمای تصویری مشاهده نتایج آزمون مدارس استعداد های درخشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ را در مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم ارائه بدیم تا داوطلبای گرامی به راحتی بتونن کارنامه آزمون تیزهوشان خودشون را ببینن.

 

نحوه مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ به طور خلاصه

 

ورود به سایت pada.medu.ir

 

وارد کردن کد ملی و رمز ورود پادا

 

مشاهده نتایج

 

راهنمای تصویری مشاهده اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

 

مراجعه به سایت pada.medu.ir و وارد کردن کد ملی و رمز عبور پادا

 

نتایج آزمون تیزهوشان
نتایج تیزهوشان

 

در این قسمت اطلاعات هویتی دانش آموز به همراه وضعیت پذیرش در آزمون مشخص شده. در صورت پذیرفته شدن تصویر زیر را مشاهده می کنین:

زمان اعلام نتایج تیزهوشان

در صورت پذیرفته نشدن تصویر زیر را مشاهده می کنین:

 

اعلام نتایج تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

 

برای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ کلیک کنید.

منبع : تحصیلیکو

شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان

همان‌طور که گفته شد به‌ منظور ثبت نام در مدارس تیزهوشان در ابتدا باید در آزمون تیزهوشان شرکت کرده و آن را پشت سر بگذارید. برای شرکت در این آزمون‌ها باید متناسب با پایه تحصیلی خود به یکی از سایت‌های ذکر شده وارد شوید و با کد ملی و رمز عبور، به سامانه وارد و مبلغ تعیین‌ شده را واریز کنید؛ پس از طی کردن این مرحله از پنل کاربری خود در سایت مورد نظر، می‌توانید کارت ورود به جلسه را دریافت و پرینت آن را بگیرید.

در مرحله اول، پس از پشت سر گذاشتن آزمون، نتایج تیزهوشان در سایت مربوطه ارائه می‌شود. در صورت کسب نمره قبولی، دانش‌آموز می‌تواند برای ثبت نام در این مدارس اقدام نماید. به‌ منظور پیگیری از آخرین اخبار و اطلاعیه‌ها می‌توانید به سایت مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان مراجعه نمایید. شما به‌ منظور کسب اطلاع از شرایط ثبت نام در مقطع ششم به هفتم مدارس تیزهوشان به سایتِ hoosh.medu.ir و برای اطلاع از شرایط ثبت نام در مقطع نهم به دهم مدارس تیزهوشان نیز می‌توانید به سایتِ azmoon.medu.ir مراجعه فرمایید.

شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان ششم به هفتم

  • فقط افرادی با تابعیت ایرانی پذیرش می‌شوند.
  • کسب نمره خیلی خوب در تمام دروس پایه پنجم و ششم
  • مدرسه باید در حوزه محل سکونت دانش‌آموز قرار داشته باشد.
  • با توجه به منطقه محل سکونت دانش‌آموز، حوزه برگزاری آزمون مشخص می‌شود.
  • این مدارس خوابگاه ندارند.
  • ۵۰ درصد شهریه مدارس تیزهوشان شهرستان‌ها را دانش‌آموزان باید پرداخت نمایند.

شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان نهم به دهم

شرایط ثبت نام مقطع دوم متوسطه در مدارس تیزهوشان نیز دقیقاً مشابه با شرایط ثبت نام برای مقطع متوسطه اول است:

  • داشتن تابعیت ایران
  • کسب معدل بالای ۱۹در پایه هشتم
  • دانش‌آموزانی که در مقطع متوسطه اول، در مدارس تیزهوشان تحصیل می‌کنند به شرکت در آزمون نیازی ندارند؛ اما باید شرایط و معدل لازم را به دست آورده باشند.
  • مدرسه مورد نظر باید در حوزه محل سکونت دانش‌آموز قرار داشته باشد.
  • در سال اول امکان تغییر رشته  وجود ندارد.
  • حوزه برگزاری آزمون متناسب با حوزه سکونت دانش‌آموز مشخص می‌شود.
  • ۵۰ درصد شهریه مدارس تیزهوشان شهرستان‌ها را دانش‌آموزان باید پرداخت نمایند.

نحوه مشاهده اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم

دانش‌آموزان پایه ششمی که در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شرکت می‌کنند، به‌ منظور مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان خود می‌توانند به سامانه pada.medu.ir مراجعه کنند. پس از ورود به سامانه نتایج تیزهوشان در صفحه اول گزینه اعلام نتایج تیزهوشان را از منوی سمت راست انتخاب نمایید. پس از گذر از این دو مرحله باید در کادرهای مشخص‌ شده نام کاربری و کلمه عبور را وارد کنید. نام کاربری، کد ملی دانش‌آموز و رمز عبور برای هر شخصی متفاوت است.

نحوه مشاهده اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم

داوطلبان آزمون تیزهوشان نهم به دهم که در آزمون تیزهوشان حضور داشته‌اند در زمان مشخص‌ شده می‌توانند به سایت الکترونیکی pada.medu.ir مراجعه و نتایج  انتشار یافته را دریافت کنند. پس ورود به سایت، در صفحه اول پس از انتخاب گزینه اعلام نتایج، باید کد ملی و رمز عبور را وارد کنید. والدین پس از وارد کردن اطلاعات در ستون “وضعیت قبولی” می‌توانند مشاهده کنند که نام فرزندشان در میان اسامی قبولی‌ها ذکر شده است یا خیر. در ستون “محل پذیرش ” نیز نشانی مدارس تیزهوشانی که فرزند شما در آن‌ها پذیرفته‌ شده، درج شده است.

سخن پایانی

یکی از انواع مدارس تأسیس‌ شده در ایران مدارس تیزهوشان است؛ هدف از تأسیس این مدارس، کشف و پرورش استعدادهای ناب ایرانی است. این مدارس مختص دانش‌آموزانی است که قابلیت یادگیری و ذخیره کردن اطلاعات بیشتری را دارند و یا می‌توان اینگونه گفت که از توانایی ذهنی بیشتری برخوردار هستند. اساسی‌ترین تفاوت این مدارس با دیگر مدارس در نحوه آموزش و تدریس آن‌ها است. در این مدارس معلم‌های باتجربه و نمونه به تدریس عمیق مفاهیم درسی و مفاهیمی فراتر از دروس یک پایه می‌پردازند.

برای این‌ که شما بتوانید در این مدارس تحصیل کنید باید در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شرکت کنید و در صورت کسب نمره قبولی می‌توانید در این مدارس ثبت نام کرده و شروع به تحصیل نمایید. این آزمون‌ها هنگام ورود از مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می‌شود. دانش‌آموزانی که در مقطع اول متوسطه در این مدارس تحصیل می‌کردند، نیازی به شرکت در آزمون برای مقطع متوسطه دوم ندارند و در صورت کسب نمرات قبولی می‌توانند به مقاطع بعدی ورود پیدا کنند. ب

به‌ منظور مشاهده نتایج تیزهوشان شما می‌توانید در زمان معین‌ شده به سایت‌های مربوطه مراجعه نمایید. برای ثبت نام در این مدارس شرایطی همچون تابعیت ایران، انتخاب مدرسه در حوزه محل سکونت کسب معدل بالا در پایه قبل و… وجود دارد. اغلب دانش‌آموزانی که در این مدارس تحصیل می‌کنند، آمادگی بیشتری برای حضور در کنکور دارند و به‌طورمعمول رتبه‌های خوبی در کنکور کسب می‌کنند و می‌توانند به راحتی در بهترین دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل شوند.

داوطلبان عزیز چنانچه سوالی در خصوص مشاهده کارنامه و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲دریافت کارنامه، محتویات کارنامه، اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان و جزئیات ثبت نام نهایی پذیرفته شدگان داشته باشند، می تونند از هرجای ایران که هستند سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی خبرینو بپرسند که برای این کار کافیه از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی خبرینو استفاده کنند.

source(منبع) : مدارس


 

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم-پیام امروز

 صولت مرتضوی عصر چهارشنبه پنجم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ همزمان با هفته کارگر و در دیدار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *