تازه ها
سوله آکام فلز

از کجا بفهمیم از استوری اینستاگرام اسکرین شات گرفتند؟

ِآیا اسکرین شات گرفتن از استوری اینستاگرام ما را با خبر می‌کند؟ از کجا بفهمیم یکی از استوری ما اسکرین شات گرفته است؟ در ادامه بررسی می‌کنیم که آیا فهمیدن اسکرین شات گرفتن از استوری اینستاگرام امکان پذیر است یا خیر.

اسکرین شات از استوری اینستا

اسکرین شات یکی از شیوه‌های عکس گرفتن تلقی می‌شود که در آن تصویری از صفحه نمایشی ذخیره می‌گردد. اغلب کاربران گوشی از این روش جهت ذخیره عکس‌ها و تصاویر موجود در استوری اینستا استفاده می‌نمایند. شایان ذکر است که برنامه اینستاگرام روشی جهت دانلود این بخش‌ها در نظر نگرفته است. زیرا ممکن است کاربران بخواهند در آینده عکس یا محتوای منتشر شده در این بخش را پاک نمایند. بدین طریق به حقوق آن‌ها احترام می‌گذارد.

البته نمی‌توان منکر اپلیکیشن‌های مخصوص دانلود این محتواها شد. امروزه به وفور شاهد گرفتن اسکرین از استوری‌ها هستیم. البته باید اشاره کرد که برخی کاربران صرفا به واسطه علاقه به آن محتوا اقدام به چنین کاری می‌کنند. حال آن که عده‌ای دیگر نیز با اهداف شوم، کلاهبرداری و یا سو استفاده محتواهای شخصی را ذخیره می‌کنند. برای فهمیدن اسکرین شات از اینستا چه تدابیری اندیشیده شده است؟ آیا اینستاگرام در این زمینه اقدامی انجام داده است؟

اطلاع رسانی اینستاگرام هنگام اسکرین شات از استوری

یکی از اقدامات جالبی که اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ انجام داد، اطلاع از اسکرین شات اینستاگرام محسوب می‌شد. این اطلاع‌رسانی یک مرتبه در اختیار کاربر قرار می‌گرفت. اما این خبررسانی به چه شکلی انجام می‌گرفت؟ نحوه فهمیدن اسکرین شات از استوری اینستا چگونه بود؟ همان طور که در جریان هستید، افرادی که استوری شما را مشاهده می‌کنند، در قالب یک لیست به نمایش گذاشته می‌شوند. در گذشته در این لیست افرادی را که از استوری عکس گرفته‌اند را نیز علامت‌گذاری می‌شدند.

در این جا اگر جلوی اسم بازدید کننده علامت شاتر دوربین به چشم می‌خوردخورد، یعنی آن کاربر علاوه بر بازدید از استوری، از آن اسکرین نیز گرفته بود. پس از مدتی، افراد بازدید کننده از این حرکت اینستاگرام اعلام نارضایتی نمودند. در نتیجه با توجه به حجم نارضایتی کاربران، اینستا تصمیم به حذف این قابلیت نمود.

اگر کسی از استوری اینستاگرام ما عکس بگیرد، متوجه خواهیم شد؟

از کجا بفهمیم از استوری اینستاگرام اسکرین شات گرفته شده است؟ در حال حاضر قابلیت جالب اینستاگرام جهت نمایش نام کسی که از صفحه اسکرین گرفته است، حذف شده است. در واقع این تدبیر مدت کوتاهی در اختیار کاربران قرار گرفت. متاسفانه با واکنشی منفی از سوی کاربران مواجه شد. کاربران معتقد بودند که حریم خصوصی آن‌ها در این تدبیر زیر سوال رفته است. در نهایت امر‌، اینستا ضمن حفاظت از حریم خصوصی کاربران خود، جهت کمک به تعامل درون برنامه‌ای، این امکان را از روی برنامه خود برداشت.

فهمیدن اسکرین شات از استوری اینستا

حالا ممکن است دوباره سوالی مطرح شود که برای اطلاع از اسکرین شات استوری اینستاگرام باید طبق چه چیزی پیش رفت؟ در حال حاضر در این خصوص راهکاری وجود ندارد. یک کاربر زمانی متوجه این امر می‌شود که محتوای خود را که توسط دیگران به اشتراک گذاشته شده است را ببیند. در آن زمان هم ممکن است فرد مورد نظر مستقیما محتوای اسکرین گرفته را به اشتراک بگذارد. حتی احتمال دارد محتوای مورد نظر پس از دست به دست شدن توسط فردی دیگر ارائه شود. باز هم ابهام زیادی در این جا وجود دارد.

یک نکته مهم در این زمینه این است که برخی از افراد می‌توانند به اینستاگرام درخواست بدهند و این قابلیت برای آن‌ها لحاظ شود. بنابراین در صورت دلخواه هنوز هم می‌توان این راهکار هیجان انگیز را داشت و از آن بهره گرفت. اینستاگرام در تلاش است تا تمامی کاربران خود را راضی نگه دارد، از این رو مطابق با نظرات و درخواست آن‌ها پیش می‌رود.

اپلیکیشن برای فهمیدن اسکرین شات از استوری اینستا

برخی از کاربران معتقد هستند که جهت اطلاع از اسکرین شات استوری اینستاگرام بایستی برنامه به خصوصی نصب شود. برنامه فهمیدن اسکرین شات از استوری اینستا، در مواقع مورد نظر به کاربر اطلاع می‌دهد که از محتوای بارگذاری شده او در قالب استوری یا پست، عکس گرفته شده است. آیا با این اپلیکیشن مخصوص آشنا هستید؟ آیا نام این اپلیکیشن را می‌دانید؟ با قاطعیت می‌گوییم که تاکنون چنین برنامه‌ای طراحی نشده است و اپلیکیشنی با این قابلیت خارق‌العاده وجود خارجی ندارد.

اطلاع از اسکرین شات استوری اینستاگرام

آیا در برنامه اینستاگرام از هر قسمتی می‌توان بدون اجازه اسکرین شات گرفت و در ادامه کسی خبردار نشود؟ پس چگونه بفهمیم از استوری اینستا اسکرین شات گرفتن؟ باید گفت که این موضوع در مورد استوری صادق است ولی در مورد برخی دیگر از بخش‌ها صدق نمی‌کند. بنابراین در حال حاضر اینستاگرام هیچ گونه اطلاعاتی در مورد اسکرین گیرنده از محتوای استوری ارائه نمی‌دهد.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

فال روزانه امروز | خبرهای خوشی برات تو راهه! | از این معجزه غافل نشو + تفسیر دقیق

یک مَثَلی هست با این مضمون که به فال اعتقاد نداشته باش ولی نیم نگاهی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *