نقش اندک گیاهان دارویی در توسعه گلستان/ جهاددانشگاهی به توسعه گیاهان دارویی کمک کند

ایسنا/گلستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: با وجود آنکه استان گلستان در حوزه گیاهان دارویی سرآمد است اما نقش گیاهان دارویی در توسعه استان اندک است.

قدرت‌الله عابدی در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ارتباط ما با جهاددانشگاهی به واسطه فعالیت های حوزه گیاهان دارویی افزایش یافته که امیدواریم شاهد اقدامات شایسته این نهاد انقلابی در بخش‌های مختلف باشیم.

وی افزود: با وجود آنکه استان گلستان در حوزه گیاهان دارویی سرآمد است اما نقش گیاهان دارویی در توسعه استان اندک است و برای پررنگ تر کردن این نقش، می توان از ظرفیت جهاددانشگاهی استفاده کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با اشاره به اینکه وامنان مصداق بارزی از نقش توسعه ای گیاهان دارویی در استان گلستان است، تصریح کرد: در گذشته برخی از کشاورزان در حاشیه جنگل اقدام به کشت گیاهان دارویی می کردند اما به دلیل ناقص بودن مراحل کشت و فقدان فرآوری، محصولات تولیدی را به قیمت ناچیز به فروش می رساندند.

عابدی بر ضرورت استفاده از تکنولوژی و فناوری های روز در توسعه بخش کشاورزی تأکید کرد و متذکر شد: اگر در توسعه بخش کشاورزی از تکنولوژی و فناوری نو استفاده شود و ارزش افزوده بیشتری برای کشاورز ایجاد کنیم به طور قطع کشاورز به خودکفایی لازم می‌رسد.

وی اقدامات جهاددانشگاهی در حوزه سلول های بنیادین، علوم ژنتیک و فناوری های نو را ارزنده و قابل تحسین دانست و گفت: اقدامات جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری شاخص است و مراکز ابن سینا و رویان جهاددانشگاهی در کل کشور و همچنین کشورهای همسایه به یک بِرند تبدیل شده اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با بیان اینکه جهاددانشگاهی با کار انقلابی و جهادی در حوزه درمان ناباروری گام برداشت، افزود: بسیاری از زوجین جوان به واسطه اقدامات جهاددانشگاهی صاحب فرزند شدند که این اقدامات جای قدردانی دارد.

عابدی به ورود جهاددانشگاهی در درمان سرطان پستان اشاره کرد و یادآور شد: شیوع برخی از سرطان ها از جمله سرطان مری در گلستان قابل توجه است و اخیراً نیز جهاددانشگاهی به حوزه درمان سرطان پستان ورود پیدا کرده است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner