نماز عید قربان در حرم مطهر رضوی اقامه شد

ایسنا/خراسان رضوی مراسم نماز عید سعید قربان در مشهد از ساعت ۶ صبح امروز با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که صبح امروز، ۱۹ تیرماه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه از امروز اعیاد دهه ولایت که متعلق به ساحت اهل‌بیت(ع) است آغاز می‌شود اظهار کرد: در گذشته در این ایام، سنت‌هایی وجود داشت که نشان ولایت‌مداری و وابستگی به اهل‌بیت(ع) بود که متاسفانه امروز این سنت‌ها کمرنگ شده و مردم از فرصت تعطیلی برای مسافرت استفاده می‌کنند. البته مسافرت کردن بد نیست، اما نباید به بهای به هم خوردن فرهنگ ولایی ما تمام شود.

وی افزود: در هر جایی که هستیم باید تلاش کنیم تا سنت‌هایی که از گذشته به نام غدیر مرسوم بوده را احیا کنیم. چون شعائر الهی وابستگی ما را به پیامبر و اهل‌بیت پیامبر(ص) ثابت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: امتیاز جریان انقلاب و نظام ما، ولایی بودن آن و وابستگی نظام و حکومت به ولایت اهل‌بیت(ع) است.

علم‌الهدی با بیان اینکه ولایتمداری فقط برگزاری جشن عید غدیر و عزای عاشورا نیست، خاطرنشان کرد: ولایتمداری در سایه پذیرفتن حکومت مقام ولایت است. ولایت عظمای حال حاضر با وجود مقدس بقیه‌الله است و پذیرش این ولایت، ولایت حجت امام زمان(ع)، یعنی ولی فقیه است.

وی با بیان این که ولایت الهی به معنای پذیرش حاکمیت الهی در زندگی اجتماعی است، افزود: برخی در گوشه و کنار می‌گویند عدالت مقدم بر ولایت است؛ این افراد نه معنای عدالت را فهمیده‌اند و نه معنای ولایت را. مگر در غیر از جامعه ولایی اجرای عدالت ممکن است؟ عدل کامل در سایه ولایت و حاکمیت الهی قابل اجرا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: دشمن از راه‌های مختلف در ما نفوذ می‌کند و گاهی سخنانی را بر زبان برخی جاری می کند و آن‌ها هم تصور می‌کنند که حرف تازه انقلابی می‌زنند، اما این انحراف، کج‌روی و جدا شدن از صراط مستقیم و راهی است که شهدا در آن راه جان داده‌اند.

علم‌الهدی اضافه کرد: این زمزمه مسمومی که عده‌ای به نام شعار انقلابی تازه و به‌روز مطرح می‌کنند و عدالت را بر ولایت مقدم می دانند، شعار دشمن و نفوذ فرهنگی دشمن در رگه های انقلابی است تا انحراف را از رگه‌های انقلابی جامعه آغاز کند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner