نگذارید گلستان را مهندسی کنند/ گلایه از سنگ‌اندازی‌ها در مسیر رشد گلستان

ایسنا/گلستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان به حواشی مربوط به خلیج گرگان، احداث تله کابین و غیره اشاره کرد و خطاب به اصحاب رسانه گفت: نگذارید گلستان را مهندسی کنند، برخی در مسیر رشد استان مانع‌تراشی می کنند و این به ضرر ماست.

سیدعلی مهاجر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان، با تبریک و تسلیت شهادت  ستوان دوم مصطفی سوسرایی اظهار کرد: متأسفانه در فضای فعلی که برخی افراد فیک و گمنام دست به قلم می شوند  باید از خبرنگارانی که با نام و صادقانه قلم می زنند قدردانی کرد، انتظار ما این است که رسانه ها دیده بان خوبی باشند و با رصد و بررسی وضعیت، برای رفع مشکلات و دغدغه های موجود مطالبه گری کنند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات جای انجام رسالت واقعی در حوزه رسانه ای اعم از مثبت اندیشی، امیدآفرینی و ایجاد نشاط خالی است، بیان کرد: ما از انتقاد خبرنگاران استقبال می کنیم، در استان گلستان طی این چند ماهه موضوعات مختلفی رخ داد که همکاری رسانه ها در رفع مسائل پیش آمده بسیار کمک‌کننده بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه  وقتی مردم اخلاص و درستی مسئولان را ببینند جایی که لازم باشد به آنان لبیک می گویند، افزود: چقدر خوب است که رفتار ما شعارگونه، عوام فریبانه و پوپولیستی نباشد، متاسفانه در برخی جمع ها و نشست ها با بی اعتمادی و سرمایه اجتماعی از دست داده مواجه هستیم و گاهی اوقات مجبوریم که از مردم بخواهیم نگاه متفاوتی به دولت انقلابی و مردمی داشته باشند.

شایسته سالاری فراتر از مسئله بومی و غیربومی است/ مدیر بومی ملاک بیش از ۹۵ درصد انتصابات گلستان

مهاجر وضعیت انتصابات در گلستان اشاره کرد و یادآور شد: ملاک ما در انتصابات شایسته سالاری است اما شایسته سالاری فراتر از مسئله بومی و غیربومی است و وقتی مدیر شایسته بومی وجود دارد تمیز دادن افراد غیربومی معنی ندارد.

وی به وجود ۲۰۲ پست در بخش های مختلف استان گلستان اشاره کرد و گفت: تاکنون روند انتصابات در ۱۱۹ مورد معادل ۵۹ درصد پیش رفته و مدیران مربوطه ابقاء شده و یا تغییر کردند، از طرفی این ۲۰۲ جایگاه مسئولیتی یک فرصت شغلی برای افراد بومی محسوب می شود و در همین راستا بیش از ۹۵ درصد مدیران منتصب از افراد بومی بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه از نگاه ما توجه ویژه به شرق و یا غرب استان گلستان معنی ندارد، یادآور شد: ما تبعیض و تفاوتی بین نقاط مختلف استان گلستان قائل نیستیم و برای استاندار نیز غرب و شرق استان معنا ندارد چراکه استان گلستان یک خانواده واحد با نظام مسائل است؛ تاکنون نیز این مسائل استان بوده که ما را سمت خود فرا خوانده است .

مهاجر با بیان اینکه در سفر ریاست جمهور به گلستان و بازدید از نقاط مختلف استان نیز مسئله محور حرکت کردیم، یادآور شد: در نگاه ما همه نقاط گلستان اهمیت دارد و نگاه ما به همه مذاهب و اقوام در تقاط مختلف گلستان یکسان است.

به داد خلیج گرگان نرسیم گلستان بیچاره می شود

وی با اشاره به اینکه متأسفانه عده ای موضوع خلیج گرگان را وارونه جلوه می دهند و در موضوعات مربوط به رشد و توسعه استان گلستان  فرافکنی می کنند، خاطرنشان کرد: اساتید برجسته ای در حوزه خلیج گرگان وارد شدند و اقدامات ما براساس نظرات کارشناسان و اساتید برجسته است، نگذارید استان گلستان را مهندسی کنند، برخی در مسیر رشد استان مانع‌تراشی می کنند و این به ضرر ما است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه اگر به داد خلیج گرگان نرسیم ریزگردها استان گلستان را بیچاره می کند، تصریح کرد: ابتدا باید مسئله خلیج گرگان را بررسی کنیم سپس به موضوعات دیگر اعم از گردشگری و غیره بپردازیم، متأسفانه برای احداث تله کابین در گلستان هم سنگ اندازی می شود حال آنکه فرق جنگل رامسر با جنگل گلستان چیست، چرا آنجا تله کابین عامل رشد است اما در گلستان اینگونه نیست؟

مهاجر به کمبود مراکز ماده ۱۶ در استان گلستان اشاره کرد و افزود: در حوزه مراکز ماده ۱۶ و معتادان متجاهر در گلستان با کمبود مواجه هستیم و استاندار تمام تلاش خود را برای حل این مسئله به کار گرفتند تا مراکز ماده ۱۶ در استان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اگر در حوزه عفاف و حجاب ۲۳ دستگاه اجرایی به وظیفه خود عمل کنند وضعیت ما بهتر می شود، افزود: عفاف و حجاب در ابتدا باید در دستگاه اجرایی و سپس در جامعه پیاده سازی شود، در واقع ابتدا باید از خودمان شروع کنیم.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کنترل تب دنگی به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است/ نیازمند اختصاص یک همت برای مقابله با بیماری هستیم – خانه ملت

گزارش شده است که تنها ۱۲ مورد بومی بوده اند و الباقی پس از سفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner