سوله آکام فلز

اجرای ۵۶۰ پروژه برای رفع تنش آبی در کشور طی یک سال گذشته

ایسنا/قزوین وزیر نیرو با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۳۰۰ شهر تنش آبی داشتند، گفت: برای برخی شهرها، پروژهای عظیم و خطوط انتقال و تصفیه‌خانه‌های بزرگ نیاز بود، اما برخی از شهرها با کمترین خط انتقال و افزایش چاه و آب شیرین کن سیراب شدند که طی کمتر از یک سال عملکرد دولت ۵۶۰ پروژه به مرحله بهره‌برداری رسیده و پروژه‌های دیگری هم در دستور کار قرار دارد.

دکتر علی‌اکبر محرابیان در آئین افتتاح و بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به شهرآبیک که شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ انجام شد، اظهار کرد: برای به ثمر رسیدن این پروژه وزارت نیرو جز پشتیبانی کاری نکرده و بار اصلی به دوش مسئولین استان قزوین و مسئولین شهرستان آبیک بود.

وی گفت: این پروژه کاملاً انقلابی، سریع و مؤثر انجام شد و با ورود آب به شهر آبیک شیرینی این پروژه تکمیل می‌شود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: مسئولین استان قزوین مناقصه تکمیلی را اجرا کنند و تا تأمین مالی توسط بخش خصوصی، پروژه را با اعتبارات دولتی از محل جهاد آب‌رسانی آغاز کنند تا به سرعت آب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا باقیمانده نیز تأمین شود.

وی با بیان اینکه سد بالاخانلو در دهه فجر آبگیری خواهد شد، گفت: از مسئولین استان قزوین انتظار می‌رود طرح‌های آبرسانی در جنوب و غرب استان هم با سرعت پیش رود و عملیات اجرای لوله انتقال و تصفیه‌خانه به‌زودی آغاز شود.

محرابیان با اشاره به اینکه برخی از کلان پروژه‌ها باید به سرعت پیش رود، خاطرنشان کرد: مطالعات الموت‌رود توسط آب‌نیرو در حال انجام است، آب زیاران هم امسال تأمین خواهد شد تا بتوانیم آب شرب بهداشتی به روش‌های مختلف تأمین کنیم و سرعت قابل قبولی به مطالبات ببخشیم.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس در بودجه ۱۴۰۱ برای اعتبارات وزارت نیرو در ردیف‌های متفرقه و متمرکز سنگ تمام گذاشتند. امروز کلان پروژه‌های تأمین آب در سراسر کشور در حال اجراست.

وزیر نیرو ادامه داد: امروز در منطقه خوزستان، همدان، کردستان و سیستان بلوچستان طرح‌های بزرگ آب‌رسانی در حال اجراست که امیدواریم قطار افتتاح‌ها تا پایان دولت امتداد داشته باشد.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۳۰۰ شهر تنش آبی داشتند افزود: برای برخی شهرها، پروژهای عظیم و خطوط انتقال و تصفیه‌خانه‌های بزرگ نیاز بود، اما برخی از شهرها با کمترین خط انتقال و افزایش چاه و آب شیرین کن سیراب شدند که طی کمتر از یکسال عملکرد دولت ۵۶۰ پروژه به مرحله بهره‌برداری رسیده و پروژه‌های دیگری هم در دستور کار قرار دارد.

محرابیان یادآور شد: پروژه جهاد آبرسانی در کشور فعال است که در بخش اول ۱۰ هزار روستا در ۳۱ استان در دستور کار قرار گرفته تا در یک اقدام ملی با بسیج استعدادهای مختلف در دولت انقلابی و با به کارگیری پیمانکاران بخش خصوصی و خیّرین آب‌رسانی، این طرح جهادی در اقصی نقاط کشور اجرا شود.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

بارش‌ها در نوار جنوبی کشور تا ۳۱ فروردین تشدید می‌شود-پیام امروز

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *