رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران با بیان اینکه نگرش دانشجویان را نسبت به سواد سلامت تغییر یابد، گفت: صرف داشتن سواد بهداشت روانی به داشتن روان سالم منجر نمیشود و ما باید بتوانیم این سواد را کاربردی کنیم و نگرش دانشجویان را نسبت به سواد سلامت تغییر دهیم.
به گزارش ایسنا، دکتر زهره عزیزی در آئین معارفه رؤسای جدید مرکز بهداشت و سلامت و مرکز مشاوره دانشگاه تهران با اشاره به مسائل ناشی از دوران همهگیری ویروس کرونا و افراد نیازمند دریافت خدمات بهداشت روان، کمبود نیروی انسانی در حوزه مشاوره را یک زنگ خطر برشمرد و گفت: کمبود نیروی انسانی میتواند برنامهها را تحت شعاع قرار دهد بنابراین انتظار میرود مسولان به موضوع تأمین نیروی انسانی توجه کنند.
وی از انزوای اجتماعی به عنوان یکی از عوارض تشدیدشده در دوران کرونا نام برد و گفت: بنابراین دوره پساکرونا نیازمند آموزشهای خاص خود است و همین موضوع، مسئولیت مراکز مشاوره در دانشگاهها را سختتر کرده است.
رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران تاکید کرد: صرف داشتن سواد بهداشت روانی به داشتن روان سالم منجر نمیشود و ما باید بتوانیم این سواد را کاربردی کنیم و نگرش دانشجویان را نسبت به سواد سلامت تغییر دهیم.
وی تاکید کرد: توجه به آموزشهای تخصصی، شرایط نیروی انسانی، آموزش همیاران، افرایش تعداد این همیاران و سازماندهی آنها از جمله محورهای مهم در مرکز مشاوره دانشگاه تهران است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر شفیعینیا رئیس سابق مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه تهران نیز با ارائه گزارشی از فعالیتهای این مرکز، با اشاره به همهگیری کرونا، انجام واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ را از اقدامات مهم این مرکز برشمرد و گفت: اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه تهران به سهولت و در آرامش توانستند واکسن دریافت کنند.
دکتر هومن چیتساز، رئیس جدید مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه تهران نیز تعرفه پایین پزشکان، استهلاک دستگاههای موجود و مشکلات مالی را از جمله مشکلات این مرکز برشمرد و بر توجه به وضعیت پزشکان، کادر درمان و نیروی انسانی تاکید کرد.
مسئولیت مرکز مشاوره دانشگاه دوچندان شده است
دکتر علیرضا وجهی، معاون دانشگاه و رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران نیز با بیان اینکه انجام فعالیت و پیشبرد مسئولیت سنگین در مرکز مشاوره و مرکز بهداشت و سلامت فقط با همدلی مدیران، مسئولان و کارشناسان ممکن میشود، گفت: مسئولیت مرکز مشاوره دانشگاه با حضوری شدن آموزش، دوچندان شده است.
ارائه کمکهای مددکاری به دانشجویان نیازمند
حمید پیروی، رئیس سابق مرکز مشاوره دانشگاه تهران نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای این مرکز در جهت ارائه خدمات به دانشگاهیان، به فعالیتهای انجام شده در دوره همهگیری کرونا اشاره کرد و گفت: دانشگاه تهران اولین دانشگاه در کشور بود که با آغاز همهگیری کرونا، ارائه خدمات آنلاین به دانشجویان و افراد جامعه را آغاز کرد.
وی ارتقای سواد سلامت جامعه، توانمندسازی کارشناسان، برگزاری وبینارهای آموزشی، تولید محتوای آموزشی، غربالگری دانشجویان ورودی جدید به صورت سیستماتیک، راهاندازی سامانهها و اپلیکیشنها و گسترش ارتباطات بینالمللی برای ارتقای سلامت و بهداشت روانی را از دیگر فعالیتهای این مرکز برشمرد.
برگزاری دورههای آموزشی با مشارکت سازمانهای بینالمللی مانند اکو، ارتباط با اولیای دانشجویان، مداخلات برای جلوگیری از بحران در وضعیت سلامت روانی دانشجویان، راهاندازی پایگاه سلامتروان دانشگاه، کمکهای مددکاری به دانشجویان نیازمند، راهاندازی و توسعه وب سایت و هوشمندسازی ارائه خدمات، به عنوان دیگر فعالیتهای شاخص مرکز مشاوره در دانشگاه تهران عنوان شد.
«دانشگاه دوستدار خانواده» موضوع دیگری بود که رئیس سابق مرکز مشاوره دانشگاه تهران از آغاز این برنامه در دانشگاه خبر داد و بر تداوم آن تاکید کرد.
همچنین دکتر هادی بهرامی احسان گفت: موضوع «سلامت» وجه مشترک این دو مرکز است و امیدواریم تلاشهای دستاندرکاران این دو مرکز در زمینه تأمین سلامت جسمی و روانی دانشگاهیان بیش از گذشته به نتیجه مؤثر برسد.
انتهای پیام